Konserwa

1. Data: 2005-01-21 22:06:05

Temat: Konserwa
Od: zyx <d...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam przepisu na dobra konserwe. Nie wiem czy to juz sie tu kiedys
pojawilo, wiec prosze o wyrozumialosc. Chcialbym dzieciakom, bo
uwielbiaja konserwy te sklepowe, zrobic po swojemu, cos z mieska i z tym
fajnym szmalczykiem cos jadalnego. Prosze, jeseli ktos zna jakis sposob
na fajne polaczenie miesa i przypraw, aby podrzucil przepisik.

Dzieki
zyx

1. Data: 2005-01-23 12:44:01

Temat: Re: Konserwa
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> fajnym szmalczykiem cos jadalnego. Prosze, jeseli ktos zna jakis sposob
> na fajne polaczenie miesa i przypraw, aby podrzucil przepisik.

Ja robię tak:
Mielone mięso wieprzowe, np. 1 kg łopatki lub karkówki
3-4 ząbki czosnku
sól, pieprz, majeranek, gorczyca
wymieszać, można dodać 1/2 szklanki wody, a dla "ładniejszego" koloru odrobinę
peklosolu. Niech mięso odpocznie z 1/2 godziny. Następnie ładować do słoiczków ,
takich po dżemie i gotować z 1 1/2 godziny.Trzymać w lodówce. Jeśli zużyjesz w
ciągu jednego tygodnia, wystarczy jedno zagotowanie. Pozdrawiam Areta
Ps. Jak lubisz więcej smalcu, to skręć karkówkę pół na pół z boczkiem.

1. Data: 2005-01-24 20:14:55

Od: alien71 <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik zyx napisał:

> [...]
> fajnym szmalczykiem cos jadalnego. Prosze, jeseli ktos zna jakis sposob
> na fajne polaczenie miesa i przypraw, aby podrzucil przepisik.

Konserwy pasteryzowanej LUCHEON MEAT.

Produkty (podaję zgodnie ze schematem tzn. na 100 kg surowca - trzeba
bedzie sobie dobrac składniki w zależności od potrzeb)
I. Surowiec:
1. Mięso wieprzowe kl. II nie peklowane (nie może pochodzić z wykrawania
boczków) 60 kg
2. Mięso wieprzowe kl. III nie peklowane 40 kg
II. Rozdrabnianie wstepne:
Przez szarpak lub krojenie na kawałki ok. 5 cm.
III. Peklowanie:
Proponuje uzyc peklosoli w ilości 2,3 kg na 100 kg miesa i peklowac
36-72 godz.
IV. Rozdrabnianie:
1. wieprzowine kl. I rozdrabnia sie na siatce 5 mm,
2. wieprzowine kl. II na siatce 3 mm.
V. Mieszanie:
Mięso wieprzowe miesza sie z wodą (w ilości ok. 8 litrów na 100 kg
miesa) tak długo az nabierze kleistości. następnie dodajemy miesko
wieprzowe kl. II i przyprawy.
1. Pieprz naturalny do smaku, mozna dodac kolendry i innych przypraw wg
uznania.
VI. Napełnianie:
Nie mamy puszek, więc napełnimy masą słoje szklane (o pojemności
najlepiej ok. 1 litra - łatwiej bedzie pasteryzować - mam podane czasy)
VII. Obróbka termiczna, pasteryzacja:
Pasteryzacja: 30 min w temp. 100 stopni C + 220 min w temp. 82 stopnie C
+ 10 min w temp. 100 stopni C. razem 260 min.
VIII. Studzenie konserw:
Słoiki wystawiamy po pasteryzowaniu i przenosimy do chłodnego
pomieszczenia, gdzie sobie swobodnie i długo stygną.
Powinny bć dobbbbbbrrrrrreeeeeee...

Pozdro i smacznego

1. Data: 2005-01-26 06:23:15

Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

> 1. Mięso wieprzowe kl. II
> 2. Mięso wieprzowe kl. III
(...)
> [...]
> Mięso wieprzowe miesza sie z wodą (w ilości ok. 8 litrów na 100 kg
> miesa) tak długo az nabierze kleistości. następnie dodajemy miesko

To w końcu jaka klasa?
I proszę o przybliżenie, jaka część wieprzka odpowiada jakiej klasie.
Najlepiej, gdybyś mógł (mogła) wprost określić, że ma to być np. biodrówka,
łopatka, boczek, golonka czy coś innego, bo mam ochotę wypróbować.
Gośka

Kurczak z KFC
oddam na przetwory szkło
Pomidory z Ukrainy
śledzie pod pierzynką:-)
pytanie o przepis na faworki i pączki francuskie