Korzonki - jak leczyć i zapobiegać?

1. Data: 2006-03-12 17:36:29

Temat: Korzonki - jak leczyć i zapobiegać?
Od: mocniak <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Od dłuższego czasu cierpię na bóle w okolicach miednicy i nie mam
zielonego pojęcia jak się ich pozbyć. Po wizycie u lekarza rodzinnego i u
ortopedy dowiedziałem się, że jest to najprawdopodobniej podrażnienie
nerwów odchodzących od kręgosłupa, czyli popularnie nazywanych korzonków.
Niestety lekarz od roku nie wykazuje się niczym więcej tylko
przypisywaniem apo-naproxenu i żelów przeciwzapalnych, a nie można ich
stosować w nieskończoność, zwłaszcza przez negawtywny wpływ apo-naproxenu
na żołądek [przynajmniej tak napisali na ulotce ;-)].

Lekarz uważa, że jestem sam sobie winien, gdyż od dłuższego czasu
praktycznie codziennie w dojazdach do szkoły korzystam z roweru. Nie mam
zielonego pojęcia dlaczego wg lekarza jest podstawowy powód choroby [no,
może po za jego niekompetencją?], zwłaszcza, że pierwszy atak miałem w
maju zeszłego roku [czyli de facto już po mrozach], a w miesiącach
letnich ból w ogóle nie ustępował. Najgorsze jest to, że w grupie
kolarskiej jakiej jeżdże tylko ja mam takie problemy, mimo młodego wieku...

Pytanie brzmi - jak minimalizować ból, ew. co zrobić żeby pozbyć się go
na amen [o ile to możliwe]?

--
Motzniak - betonowy pajac rowerowy
http://www.rowerowy.bialystok.pl/

2. Data: 2006-03-12 17:57:16

Temat: Korzonki. Prośba o porządną książkę do fizjoterapii, najlepiej jakiś skrypt uczelniany....
Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wieku...

> Pytanie brzmi - jak minimalizować ból, ew. co zrobić żeby pozbyć się go

Posiadam podobny problem z bólami - prawdopodobnie kręgosłupa. I tak
naprawdę sam nie wiem czy jazda na
rowerze wpływa źle na kręgosłup, czy też dobrze...... . Czy jakiś
fizjoterapeuta mógł by się wypowiedzieć
bo na 10 opini fizjoterapeutów 5-ciu mówi że jazda na rowerze wpływa
pozytywnie, a pięciu mówi że negatywnie...
Jaka jest więc prawda?

I jeszce jedno mógł bym prosić o tytuły pozycji książkowych do fizjoterapi,
najlepiej kręgosłupa (okolice lędźwiowe).

Dr.Endriu
http://nmp1.w.interia.pl
n...@i...pl

3. Data: 2006-03-12 18:08:07

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dr.Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
| Posiadam podobny problem z bólami - prawdopodobnie kręgosłupa. I tak
| naprawdę sam nie wiem czy jazda na
| rowerze wpływa źle na kręgosłup, czy też dobrze...... .

Zależy o jakim rowerze mowa :)
Dwukółka typu kolarzówka raczej nie będzie wskazana (pozycja przygarbiona) i
powiększy dolegliwości a rower typu holenderskiego, na którym siedzisz
jakbyś kij połknął - jak najbardziej.
Zawsze tez można popływać aby pprawic troche stan kregoslupa (oczywiscie nie
w czasie zostrzenia dolegliwosci bo jeszcze sie utopic mozna :) ).

--
Dominik

4. Data: 2006-03-12 18:25:43

Od: mocniak <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zawsze tez można popływać aby pprawic troche stan kregoslupa (oczywiscie nie
> w czasie zostrzenia dolegliwosci bo jeszcze sie utopic mozna :) ).

mam rowery obu typów i muszę stwierdzić, że to nie ma wpływu ;-) Ostanio
[ponad miesiąc] poruszam się na rowerze miejskim [w góralu pękła rama] i
poprawy nie czuję.

Od miesiąca chodzę na basen - zobaczymy jaki to będzie miało wpływ na ból.

5. Data: 2006-03-12 19:00:28

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo na 10 opini fizjoterapeutów 5-ciu mówi że jazda na rowerze wpływa
> pozytywnie, a pięciu mówi że negatywnie...
Prawda jest taka, że to ty sam oceniasz czy dane ćwiczenie wpływa pozytywnie
na okolice Twojego kręgosłupa. W przypadku problemów z plecami zalecane jest
jazda na rowerze, na którym sylwetka jest wyprostowana. Niestety nie zawsze to
wystarcza. W niektórych stanach nawet basen pogarsza sprawę. Wtedy pozostają
specjalistyczne ćwiczenia wykonywane w odpowiedni sposób. Z czasem wraca się
powoli do kolejnych aktywności (basen, rower itp).

> I jeszce jedno mógł bym prosić o tytuły pozycji książkowych do fizjoterapi,
> najlepiej kręgosłupa (okolice lędźwiowe).
Najciekawsza znaną mi książką dla pacjenta na ten temat jest "Kręgosłup w
stresie" A. Rakowskiego. Jest jakaś szansa, że coś z niej zrozumiesz - co nie
znaczy, że wszystko nagle stanie się jasne.

6. Data: 2006-03-12 20:26:34

Temat: Re: Korzonki - jak leczyć i zapobiegać?
Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 12 Mar 2006 18:36:29 +0100, *mocniak*
<news:dv1m74$aq8$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> Pytanie brzmi - jak minimalizować ból, ew. co zrobić żeby pozbyć się go
> na amen [o ile to możliwe]?

Myślę, że pomoże Ci Ibuprom. Mnie pomógł (ten słabszy) i mam spokój.

--
Kaja

Co wychodzi z pomieszania białego z żółtym ?
Guzek - wezeł chłonny nad obojczykiem.
Duży nagły problem - prośba o wskazówki
blizna
sam w domu, czy to grypa? prosze o pomoc