krewetki

1. Data: 2003-03-17 08:33:13

Temat: krewetki
Od: "Wiki" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!

Mam pytanie dotyczące krewetek w pancerzu: Jak przyrządza się takie cuda, jak
pozbawia się je pancerza?

Pozdrwienia
Wiki
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2003-03-17 11:40:40

Temat: Re: krewetki
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiki wrote:
> Witam!!!
>
> Mam pytanie dotyczące krewetek w pancerzu: Jak przyrządza się takie cuda, jak
> [...]

Mozesz je po prostu wyluskac z pancerzyka i juz.

Mam w domciu bardzo dobry przepis na krewetki, ale niestety dosyc
kosztowny i wymaga on zakupu calej sterty sosow i przypraw. Efekt za to
- ambrozja!
Jesli chcesz, daj info na priva, moze nie zapomne po powrocie wygrzebac
i w takim razie przesle (jesli zapomne, to z gory przepraszam za skleroze.

Pozdr.,
Shrek

PS.
Wlasnie znalazlem jeszcze jeden przepis (nie ten o ktorym myslalem), ale
tez pycha, choc uprzedzam jest to dosyc ostre i trzeba zorganizowac duzo
wody mineralnej albo soku do popicia, bo sie zieje ;)

Gaeng Kiew Wahn Gai (kuchnia tajska)
(na 4 osoby)

Skladniki :

4 lyzki Green Curry Paste (Do dostania w Asian Foods)
2 lyzki oleju (najlepiej arachidowy, NIE OLIWA)
500g mleka kokosowego (Do dostania w Asian Foods - UWAGA, nie slodzone)
400g piersi kurczaka (ja robie z krewetkami zamiast kurczaka, mozna tez
stosowac warzywa, wolowine pokrojona na cienko, co chcesz)
4 szt. male ziolone baklazany (tzw. Crispy Eggplants)
4 szt. Kaffirlime Leaves (Do dostania w Asian Foods - liscie podobne do
cytrusowych, pachnace cytryna, mozna tego wrzucic wiecej)
1 lyzka Fisch Sauce (Do dostania w Asian Foods)
1 lyzka cukru
10g lisci bazylii (musi byc SWIERZA!, bron Boze suszona)
1 szt Red Chilli (Do dostania w Asian Foods i w innych sklepach)

Przyrzadzanie :

* Olej rozgrzac w woku (lub garnku) i wrzucic paste curry, rozgniesc
i podsmarzac na dosyc silnym ogniu przez ok. minute
ciagle mieszajac, tak, zeby sie nie przypalila.
* Wlac do tego mleko kokosowe i je zagotowac.
* Wrzucic miesko (krewentki), nastepnie baklazany i kaffirlime
leaves.
* Doprawic fish sauce i cukrem.
* Jak miesko sie ugotuje wrzucic bazylie i chilli (pokrojone).
* Podawac z ryzem (najlepszy jest Jasmine rice, tez do dostania w
Asien Foods - na "sypko").
* Zabazpieczyc duza ilosc wody mienralnej, lub soku do picia ;)
* Zjesc! ;)

Calosc robi sie szybko. z przygotowaniem skladnikow, moze 1/2 h moze
nawet mniej. Jesli dla gosci, to mozna przygotowac skladniki i wtedy
pewnie wystarczy 15 min. Uwaga: nie powinno sie zbyt dlugo gotowac
baklazanow! One powinny byc troche twardawe. Na tym wlasnie polega ich
uroda. Jak zaczna brazowiec, to najwyzszy czas podawac.
Acha: Krewetki nawet duze - w calosci. Baklazany - chyba najlepiej
pokroic na 4. Chili - na drobne kawalki. Bazylia - cienkie paski.
Kaffirlime Leaves - w calosci. Calosc wychodzi w konsysencji gestej
zupki czy tez gulaszu. Kaffirlime Leaves zostaja w niej i niestety
trzeba je odkladac, bo sa niejadalne (za twarde), cos tak jak liscie
laurowe, ale wlasnie cala uroda (aromat) w tym, zeby byly caly czas w zupie.

Smacznego,
Shrek

1. Data: 2003-03-17 12:48:36

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:3E75B438.7080600@poczta.onet.pl,
Shrek <j...@p...onet.pl> a écrit:

> [...]
> wygrzebac
> i w takim razie przesle (jesli zapomne, to z gory przepraszam za

A podaj na grupe, najwyzej zbankrutuje...

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-03-17 16:19:35

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A podaj na grupe, najwyzej zbankrutuje...
>
> Ewcia

Dobrze, ale musze nie zapomniec przyniesc z domciu.
Jakbym sie nie odzywal przez czas jakis, to daj mi prosze kopniaka na
pirv ;)

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-03-17 18:13:04

Od: "starszo" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiki" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam!!!

Witaj Wiki,

nie jestem ekspertem, ale mam kilka udanych
prób wykonania krewetek w sposob najprostszy
na świecie, ale ona miały tylko ubrane ogonki....
otóż rozgrzewa się na patelni masło,
wrzuca duży ząbek czosnku... jak się zeszkli to należy
go wyjąć z patelni i wrzucić krewetki....smarzą się dosłownie
2-3 minutki...jak zaczną się zwijać to znaczy, ze gotowe..
wtedy zgasić gaz...wlać odrobinę białego wytrawnego wina
sypnąć trochę koperku i........mniaaaaammm..:)
jemy to łapami i wylizujemy talerze za pomocą
włoskiej buły typu chiapata (albo siakoś tak)

..sądzę, że krewetki kompletnie ubrane można robić
tak samo - jadłam takie w knajpie - tylko troszkę
dłużej muszą sie smarzyć..

starsza, chtura ostatnio z mrożonych TO mniaaaamm

1. Data: 2003-03-18 23:28:09

Temat: Krewetki - Tom Yam Gong (kuchnia tajska)
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Obiecalem i nawet nie zapomnialem:

Tom Yam Gong
(na 4 osoby)

Skladniki :

1/2 litra rosolu (jak nie ma nic lepszego, to zrobic z kostki)
12 krewetek (takie 5-7cm sa chyba najlepsze do tego celu - oczywiscie
oblupione ze skory)
2 laski Lemon Grass (doslowinie trawa cytrynowa - do dostania w Asian
Foods, wyglada troche jak maly por, troche jak dymka - sztywne i po
skaleczeniu wydziela cytrynowy zapach - pokroic noze m w bardzo cienkie
plasterki)
40g Galangal Root (podobne z wygladu do imbiru i to nawet chyba
botanicznie jest pokrewne, ale inaczej pachnie i smakuje (do dostania w
Asian Foods)
4 szt. Kaffirlime Leaves (Do dostania w Asian Foods - liscie podobne do
cytrusowych, pachnace cytryna, mozna tego wrzucic wiecej)
2 szt pomidorow bez skorki
5 szt Bird Chilli (Do dostania w Asian Foods i w innych sklepach - male
"czuszki")
100g Straw Mashrooms (tego nie widzialem nigdzie, ale jest to rodzaj
gzrybkow podobnych troche do pieczarek i mzna nimi wlasnie je substytulowac)
3 lyzki Fisch Sauce (Do dostania w Asian Foods)
3 lyzki soku z limonki
1 lyzka Chili Paste in Oil (do dostania w Asian Foods - w sloiczkach)
10gg lisci kolendry (mozna kupic swiwrza czasami w supermarketach, jak
nie - do dostania w Asian Foods)

Przyrzadzanie :

* Zagotowac rosol w ganku, wrzucic Lemon Grass, Galanger Root,
grzybki i Kaffirlime Leafves i gotowac przez ok. 3 min
* Dodac paste chili, pomidory, Bird Chili i krewetki i zostawic na
malym ogniu.
* Doprawic za pomoca Fish sauce i sokiem z limonki do smaku.
* Podawac z ryzem (najlepszy jest Jasmine rice, tez do dostania w
Asian Foods - na "sypko").
* Zjesc! ;)

Calosc robi sie szybko. z przygotowaniem skladnikow, moze mniej niz
1/2 h . Mozna przygotowad troche wczesniej.

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-03-19 00:57:09

Temat: Krewetki - Phad Kaprao Goong
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

na 4 osoby)

Skladniki :

3 lyzki oleju (najlepiej arachidowy, NIE OLIWA)
1 zabek czosnku pokrojony na cienkie plasterki
5 Bird Chilies (male "czuszki" - do dostania w Asian Foods i w innych
sklepach - rozgniecione, lub pokrojone na plasterki)
8 szt. krewetek (5-7cm chyba sa najlepsze, ale moga byc oczywiscie
wieksze (i wiecej .... ;))
1 lyzka Fisch Sauce (Do dostania w Asian Foods)
1/2 lyzki Oyster Sauce (Do dostania w Asian Foods)
1 lyzka cukru
1/4 lyzki Black Soya Sauce (Do dostania w Asian Foods - UWAGA nie mylic
z White Soya Sauce - oba wygladaja tak samo, sa tak samo ciemno brazowe
(prawie czarne), ale Black Soya Sauce jest slodki - z melasy, a White
Soya Sauce jest slony)
5 lyzek rosolu (bulionu)
1 Red Chilies (troche wieksze od malych "czuszek" - do dostania w Asian
Foods i w innych sklepach - ostatnio kupowalem w Carrefour)
15g Hot Basil Leaves - do dostania w Asian Foods (UWAGA! - to nie to
samo co bazylia, mimo, ze sie tez tak nazywa. Z wyglady do zludzenia
przypomina miete, ale ma inny zapach. Tych ziol nie da sie
substytulowac! Bez nich nie ma sie po co brac za te potrawe. W kazdym
razie musza byc te wlasnie i to swierze!)

Przyrzadzanie :

* Olej rozgrzac w woku wrzucic Chili, czosnek i krewetki i smarzyc
az krewetki beda dobre
* Dodac bulion, doprawic za pomoca sosow jak w skladnikach, cukrem
* Odparowac troche sos, pod koniec dodac Hot Basil Leaves
* Podawac z ryzem (najlepszy jest Jasmine rice, tez do dostania w
Asien Foods - na "sypko").

Calosc robi sie szybko. z przygotowaniem skladnikow, moze 1/2 h moze
nawet mniej. Potrawa troche trudna z tego wzgledu, ze tzrba wiedziec
kiedy przestac odparowywac sos. jak za pozno, to sie wszystko robi
przesolne.

Smacznego!
Pozdr.,
Shrek

Czy ktoś może zna przepis na kurczaka a la KFC.
Czy dobry piekarnik wybrałem ? gorenje 50EP
[OT] strona Margolki pomozcie, bo zgubilam :-)
koktajle z sokiem pomidorowym [P]
podziekowania dla Maciachowej:)