Krople do oczu dla informatyka

11. Data: 2002-12-06 07:31:00

Temat: Re: Krople do oczu dla informatyka
Od: "ROB" <t...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@r...pl> napisał w wiadomości
news:aso339$fo$1@news.rsk.pl...

> Jezeli masz alergie na konserwanty, to mozesz kupic: Tears Naturale free -
> jednorazowkach

Mam alergie na pylki traw. Mam tez alergie na bandyckie ceny lekow - te
"jednorazowki" kosztuja ponad 50zl (!).

> Z innych podobnych: Isopto-Tears ewent Oculotect.

Oculotect czy Oculosan ????
Ja kupilem wczoraj (18zl) to:
http://www.przychodnia.pl/el/leki/leki.php3?lek=1594
Szwajcarski lek. Bralem go przy okazji pylkow latem. Pomaga.
Uzywam tez VIDISIC. Mam wrazenie, ze mi galy ciut nawilgotnialy :))) Jest
przyjemniej!

Pozdro :)
ROB

12. Data: 2002-12-08 02:55:23

Od: b...@g...pl (Brach Bronisław) szukaj wiadomości tego autora

Oprócz zachowania właściwej higieny wzroku przy pracy z komputerem oraz
stosowania różnych kropli do oczu wskazane jest przy wrażliwych spojówkach
unikanie prysznica czy tez kąpieli w basenach z chlorowaną wodą . Warto jest
sobie kupić filtr prysznicowy np firmy Hurley USA, który usuwa z wody 90%
chloru.

13. Data: 2002-12-08 16:28:17

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam podobny problem. Moje spojówki są bardzo wrażliwe. Po kąpieli w basenie
zawsze mam bardzo czerwone oczy. Jednak prysznic raczej mi nie szkodzi. Czy
możesz coś więcej napisać na ten temat?

Pozdrawiam, andrzej

14. Data: 2002-12-08 17:13:19

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Brach Bronisław wrote:

> [...]
> sobie kupić filtr prysznicowy np firmy Hurley USA, który usuwa z wody 90%

A czy mozesz powiedziec na jakiej podstawie twierdzisz, ze sladowe
ilosci chloru w wodzie biezacej , moga dzialac drazniaco na oczy ?

Czy mozesz podac zawartosc chloru w wodzie z rurociagu,
obowiazujace normy, poziom zawartosci uznawany za dopuszczalny,
w ktorych miastach normy sa przekraczane ?

Bo zwiazki chloru stanowia dodatek do wybielaczy czy proszkow,
plynow do mycia szyb i istotnie, wszystkie opakowania zawieraja napisy
ostrzegajace.

Gdyby chlor z wody w jakikolwiek sposob dzialal drazniaco na oczy, to
pieresze by sie skarzyly kucharki, ratownicy na basenach,
pracownicy lazni.
A przeciez wiesz, ze tak nie jest i laznia nie wywoluje podraznienia
spojowek.

Jak juz to mydlo, szampony, plyny do kapieli, ostry recznik.

Podaj zrodla swojej wiedzy, ze chlor w wodzie biezacej dziala drazniaco
na spojowki.
Prace, wyniki badan, z podzialem na regiony w kraju.

Jacek

15. Data: 2002-12-08 17:42:57

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Szwajcarski lek. Bralem go przy okazji pylkow latem. Pomaga.
> Uzywam tez VIDISIC. Mam wrazenie, ze mi galy ciut nawilgotnialy :))) Jest

Jednorazowki tyle kosztuja, ale mozesz je kupowac na sztuki, nie musisz cale
opakowanie od razu - aha...ja cen lekow nie ustalam, tez boleje, ze tyle
kosztuja.
Pisalem Oculotect. Oculosan ma inne dzialanie.
Vidisic jest bardzo dobry, ale zawsze go proponuje na noc lub po poludniu w
domu na 5-10 minut w fotelu podczas odpoczynku - pogarza troche widzenie,
gdyz jest zelem a nie kroplami. Krople sa wygodniejsze.
pozdrawiam
casus

16. Data: 2002-12-09 10:46:26

Od: b...@g...pl (Brach Bronisław) szukaj wiadomości tego autora

O szkodliwości oddziaływania wody chlorowanej na spojówki pisałem w swojej
wypowiedzi jako pacjent chorujący od kilku lat
na przewlekłe zapalenie spojówek i powiek. Swoje leczenie rozpoczynałem od
stosowania różnych kropel do oczu wymienianych już na tej grupie ( łącznie
przetestowałem na sobie ok. 25 rodzajów kropel) zalecanych mi przez
renomowanych okulistów ,w tym z tytułem profesora. Niestety nie dawały one
pożądananej poprawy Dopiero stopniowe eliminowanie szkodliwych czynników do
których zaliczam efekt ciepłego prysznica przez zastosowanie filtru
usuwającego chlor przyniosło zauważalną poprawę.W następnym etapie zacząłem
używać do pracy przy komputerze monitor LCD co przyniosło dalszą poprawę.
Oczywiście, że nie cała populacja musi być uczulona na chlor. Warto jest
zwrócić uwagę, że badania prowadzone w USA na Uniwersytecie w Harvardzie
wykazały, że wchłanialność wody przez skórę jest 6-cio krotnie większa niż
drogą pokarmowa,przy czym wchłanialność ta wzrasta z ze wzrostem
temperatury. Wydaje się ze szkodliwość tego oddziaływania jest znacznie
większa w przypadku osób uczulonych na chlor, przewlekle chorych czy też
starszych i schorowanych. Jest oczywiste,że pośród czynników będących
zagrożeniem dla wrażliwych spojówek jest nie tylko chlor ale moga być też
jego pochodne oraz inne śladowe zanieczyszczenia. Znany jest efekt
podrażniania spojówek u sportowców zajmujących się wyczynowo pływaniem,
wskutek czego są oni zmuszeni używac odpowiednie zabezpieczenia oczu.
O szkodliwości oddziaływania na organizm ludzki m.in. na śluzówkę
człowieka -wody chlorowanej,szczególnie chlorowanej czystym chlorem,
wiadomo z wielu doniesien medialnych oraz publikacji I tak np badania
amerykańskie wykazały że z tego powodu w USA notuje się co roku ok. 4200
przypadków zachorowań na raka pęchęrza( "Bladder Cancer and Chlorinated
Water" WT. January 1991.Wiadomo że chlor wchodzi w reakcję z różnymi
związkami organicznym i nieorganicznym Wśród nich najbardziej niebezpieczne
i rakotwórcze są chlorofenole , trichlorometan, chloroform, dichloroetan
itd. W Polsce woda pitna powinna spełniać wymagania określone w Rozp. Min.
Zdrowia z 4.09.2000r gdzie m.in dozwoloną zawartośc chloru określa się nma
poziomie 0,3 mg/l Zawartośc ta w różnych miastach jest utrzymywana na różnym
poziomie i w wielu przypadkach jest przekraczana, szczególnie przoduje w
tym stolica..... Na zagrożenia te zwraca uwagę stanowisko senatu RP
Komisji ds Ochrony Środowiska w sprawie wody do picia na posiedzeniu w dniu
13 maja 1997r.

17. Data: 2002-12-09 11:02:13

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdeczne dzięki za bardzo interesujący post! Moje osobiste odczucia są
bardzo podobne do tego co napisałeś.

Pozdrawiam, andrzej

Lampa naświetlająca BIOPTRON
ból brzucha