Krzewy do cienia

1. Data: 2006-10-11 14:24:15

Temat: Krzewy do cienia
Od: " Leo" <y...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy grupowicze, jaka jest wasza propozycja?

Rabato od strony północnej, podłużna, ługości około 5-6 metrów,
szerokości 1-1,5m. Ziemia raczej słaba, piaszczysta (dostanie sporo
kompostu i troche kupnej ziemi humusowej). Rabata ma osłaniać bok
(ażurowy) wiaty na samochód. Pla jest taki, że w parterze będą
hosty (funkie) i cienioznośne rosliny płożące - barwinek, runianka,
bluszcz. No i główny element - krzewa/drzewka. Mażą nam sie
kwitnące, pokrój powinny mieć jakiś taki +/- wzniesiony (żeby na
dole było miejsce na funkie i płożące) i nie za wielkie (do 3
metrów w ciągu 5-10 lat maks) najchętniej oczywiście maksymalnie
bezobsługowe ;) bo i tak jest o robić na działce. No i nie musi to
być zwarta ściana czy żywopłot.

Jakie są wasze propozycje? Jak na rzie moje pomysły (nie wiem czy
dobre) to:
Viburnum lantana (znisiesie zacienienie? Tam właściwie nie ma
bezpośredniego słońca....)
Weigela middendorffiana
Viburnum opulus 'Roseum' lub 'Compactum'
Hamamelis virginiana (ale on suszy nie lubi więc chyba wypadnie z
listy...)
Deutzia

Co jeszce wziąć pod uwagę? Co skreślić z listy?

Pozdrawiam
Leo

2. Data: 2006-10-11 17:44:20

Temat: Re: Krzewy do cienia
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leo wrote:
> [...]
> metrów w ciągu 5-10 lat maks) najchętniej oczywiście maksymalnie
> bezobsługowe ;) bo i tak jest o robić na działce. No i nie musi to

Polecam forsycje - żywotne i bezobsługowe - świetnie sobie radzą w cieniu.
Kwitną wprawdzie niezbyt długo ale cały sazon ładnie zasłaniają - dobrze
znoszą
cięcie.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net
www.sklep.oczkowodne.net

3. Data: 2006-10-11 18:32:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Leo" <y...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> Jakie są wasze propozycje? Jak na rzie moje pomysły (nie wiem czy
> dobre) to:
> Viburnum lantana (znisiesie zacienienie? Tam właściwie nie ma
> bezpośredniego słońca....)

Zniesie.

> Weigela middendorffiana

To bym wykreśliła. Krótko i mało efektownie kwitnie, liście - jak liście:)

> Viburnum opulus 'Roseum' lub 'Compactum'

Na temat tego gatunku wypowiadać się nie będę.

> Deutzia
>
> Co jeszce wziąć pod uwagę? Co skreślić z listy?

Tawuły - np. van Houtte'a. Może nie będzie rewelacyjnie kwitnąć, ale
urośnie. Śnieguliczki podobnie - jeśli wytrzymują w zieleni miejskiej w
centrum aglomeracji, to są pancerne. Jakieś iglaki? cis zniesie wszystko,
mikrobiota dużo. Pęcherznice? Mahonia jest rewelacyjna do cienia, bukszpan
też - choć wolą nieco cięższą glebę.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

4. Data: 2006-10-12 05:18:08

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szerokości 1-1,5m. Ziemia raczej słaba, piaszczysta (dostanie sporo
> kompostu i troche kupnej ziemi humusowej). Rabata ma osłaniać bok

Jeżeli te najwyższe mają rosnąć przy ażurowej ściance wiaty, to np.
hortensja pnąca lub przywarka japońska. Obie rośliny wymagają kwaśnego
podłoża.

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu

5. Data: 2006-10-12 15:14:40

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Oct 2006 20:32:24 +0200, Basia Kulesz napisał(a):

> [...]

W półcieniu Roseum mi kwitnie. Ale jak mało światła to nie polecam, bo
kwiatów będzie niewiele a i jesienią liście się nie wybarwią. Podejrzewam,
ze tak samo będzie z Compactum.

> [...]
> mikrobiota dużo. Pęcherznice? Mahonia jest rewelacyjna do cienia, bukszpan

W półcieniu jeszcze derenie warto wziąć pod uwagę zwłaszcza te o kolorowych
lisciach, krzewuszkę Variegata, tawułę wczesną, berberysy (byle nie
bordowe) i oczywiście hortensje bukietowe, jaśminowce.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

zakupy
szklarnia
Naworzenie , obornikowe dylematy
sadzenie drzewek-czy ja dobrze myślę?
help pliiz - Hakuro Nashiki (wierzba japońska) schnie!