Kto to mnie kiedyś pytał...

następny post »
From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Kto to mnie kiedyś pytał...
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.dzieci
Date: Fri, 16 Sep 2011 21:03:32 +0200

...kiedy przewiduję wojnę?

http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103087,10287596,Rostowsk
i_sie_tlumaczy__Grozba_wojny_to_perspektywa.html

"- Nie chodzi mi o to, że straszna historia powróci w ciągu kilku miesięcy
czy lat, ale na pewno byłaby to fundamentalna zmiana w strukturze Europy,
która mogłaby w ciągu 10 albo więcej lat doprowadzić do rzeczy, które
dzisiaj wydają nam się kompletnie niewyobrażalne - powiedział minister
finansów. Ostrzegł, że pokój panujący w Europie dzięki integracji
europejskiej, która po II wojnie światowej miała oddalić widmo kolejnego
konfliktu na Starym Kontynencie, nie jest wieczny.

Prezes boi się wojny

Rostowski, ostrzegając przed ryzykiem wojny, przywołał swą niedawną
prywatną rozmowę z "prezesem wielkiego polskiego banku", pracującym w
ministerstwie za czasów transformacji w Polsce. Miał on mu powiedzieć, że
po takich wstrząsach gospodarczych i politycznych, jakie teraz dotykają
Europę, "rzadko się zdarza, by po 10 latach nie było także katastrofy
wojennej". I - jak mówił minister - ten prezes banku dodał, że "poważnie
się zastanawia nad tym, by uzyskać dla dzieci zieloną kartę w USA"."

Pisałam, że wielkie kryzysy to zapowiedzi wojen. Wypowiedzi tutejszych
coniektórych Naiwnosci Ludzkich w sensie, że wojna to przeżytek, że ja
"chcę wojny", a moje teorie są katastroficzne lub spiskowe, to, jak
pisałam, chowanie głowy w piasek //tak, m.in. Panie Stalker!.
Ludzie są ciemni jak tabaka w rogu, no po prostu!

Uprzedzając dywagacje na temat, jacy to dziś ludzie są inni, niż kiedyś -
oto cytaty z komentarzy pod tekstem:

"Nieprawda. Europa nie chce zadnej wojny a nastroje pacyfistyczne w
Europoie sa bardzo silne a szczegolnie w Niemczech.

****

Nastoje pacyfistyczne przestana istniec, gdy 300 mln Europejczyków miedzy
Półwyspem Iberyjskim a Polską nie bedzia miało co do ganrka włozyc"
--
XL