Ku przestrodze - długie, ale naprawdę warto przeczytać i wyciągnąć wnioski...

91. Data: 2009-12-27 21:03:24

Temat: Re: Ku przestrodze - długie, ale naprawdę warto przeczytać i wyciągnąć wnioski...
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

news:sy2lq2bo3u8m$.smydsz3bx5nh.dlg@40tude.net...

> Tu Cie nie poprę - dla mnie symbol Szefa nie jest samym Szefem :-)

OK- dla mnie też. Jednak jako istocie zmysłowej- tak jakoś łatwiej mi się
modlić zwracając się w stronę krzyża- niż pustej ściany. W domu nad łóżkiem
mam ołtarzyk, bo łatwiej mi się skupić na modlitwie przed snem.

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

92. Data: 2009-12-27 21:06:14

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl>

> Niewolnik nie płacił swojemu panu, bo nie miał zdolności płatniczej. Chłop
> płacił, czyli miał zdolność płatniczą. Zdolność płatnicza czyni człowieka
> wolnym. Przy czym nie musi chodzić o pieniądze, lecz o świadczenia w
> naturze. Co upraszcza wszelkie dywagacje.
> --
> Ikselka.

Piszesz o niewolnikach pieniądza. To też tradycja. :-)
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

93. Data: 2009-12-27 21:08:37

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
> "Chiron" <e...@o...eu>

> Kup sobie medalik i noś zawsze przy sobie. :-)
> Robakks
> *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

To też właśnie Ci piszę. Państwo zagospodaruje taką przestrzeń publiczną, z
której wypchnie religię: w wielu krajach europy, gdzie świeckość jest nową
religią- żadnych symboli nosić nie wolno- nawet pod bluzką, bo może podczas
zajęć WF ktoś zobaczy? Oczywiście- chust też nie wolno, ale muzułmanie są
jakby odporniejsi. Poza tym jak śmiesz porównywać feudalizm do niewolnictwa,
skoro w feudalizmie (właściwie zaryzykuję: w klasycznym niewolnictwie też
nie) nikt by się nie ośmielił nakazywać komuś, jak się ma ubierać.
Dzisiejsze świeckie państwo uzurpuje sobie takie prawa- między innymi
dlatego, że wypycha z pewnych terenów religie (różne)

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

94. Data: 2009-12-27 21:11:06

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Gru, 22:08, "Chiron" <e...@o...eu> wrote:

> [...]
> kt rej wypchnie religi : w wielu krajach europy, gdzie wiecko jest now
> religi - adnych symboli nosi nie wolno- nawet pod bluzk , bo mo e podczas
> zaj WF kto zobaczy? Oczywi cie- chust te nie wolno, ale muzu manie s
> jakby odporniejsi. Poza tym jak miesz por wnywa feudalizm do niewolnictwa,
> skoro w feudalizmie (w a ciwie zaryzykuj : w klasycznym niewolnictwie te
> nie) nikt by si nie o mieli nakazywa komu , jak si ma ubiera .
> Dzisiejsze wieckie pa stwo uzurpuje sobie takie prawa- mi dzy innymi
> dlatego, e wypycha z pewnych teren w religie (r ne)

No nieźle, religia jako gwarant swobody ubierania :-)

Stalker

95. Data: 2009-12-27 21:11:43

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

> A zaczęło się od tradycji...
> ...tradycji przybijania skazańca do krzyża... :)
> Barbarzyńcy tradycyjnie wciągali gościa na pal
> a inkwizycja tradycyjnie wrzucała podejrzanego do wrzątku.
> Trzeba szanować tradycje - co nie? :)
> Robakks
> *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

Zaczęło się od_polskich_tradycji. Ty zacząłeś wrzucać z całego świata- i
pokrętnie bronić swych tez.

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

96. Data: 2009-12-27 21:11:59

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Robakks pisze:
> "Stalker" <t...@i...pl>
.googlegroups.com...

> Sądzę, że wiele osób myśli podobnie, nawet wśród zagorzałych
> wyznawców chrześcijaństwa - stąd partie narodowościowe
> i wyznaniowe mają takie małe poparcie w naszym kraju.
> Ludzie są praktyczni i trzeźwo myślący. :-)
> Modlić się idzie do świątyni - a do szkoły uczyć.
> Robakks
> *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

Także się w pełni zgadzam w tym temacie z Tobą.
Howgh!

Ewa

97. Data: 2009-12-27 21:12:23

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <e...@o...eu>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Czy rozmawiam z tym samym Robakksem, który z uporem wartym lepszej sprawy walczy
wprost o nie
> wycinanie cytatów i podpisów wręcz sprawiając wrażenie rozzłoszczonego argumentem,
że podpis i
> cytaty wynikają bezpośrednio ze struktury dyskusji?
> --
> Serdecznie pozdrawiam
> Chiron

Niewycinanie cytatów służy utrzymaniu myśli przewodniej
i temu samemu służy wycinanie szumu zagłuszającego
myśl przewodnią. Czy to rozumiesz Chironie?
Jaka jest myśl przewodnia w tym wątku? :-)
Tradycja - tak?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

98. Data: 2009-12-27 21:12:32

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

--

Paulinka

99. Data: 2009-12-27 21:13:34

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:hh8hac$a59$3@news.onet.pl...
> niedziela, 27 grudnia 2009 21:36. carbon entity 'Chiron' <e...@o...eu>
> contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> Chyba, że ksiądz zabrał za zgodą pana chłopskiego syna do szkoły
> przyklasztornej w mieście. Nie zdarzały się aby takie wypadki?
>
> PS. Nie mówię tu o powszechnym zabieraniu córek chłopskich "do dworu",
> skąd
> wracały z brzuchem, a dziedzic dawał je za żony co bogatszym chłopskim
> synom.

Ale to było za zgodą ojca. Owszem, bywało w praktyce różnie- choć ostentacja
i nieliczenie się z prawem kończyło się "dożynkami" na wsi:-)

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

100. Data: 2009-12-27 21:15:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 27 Dec 2009 12:35:35 -0800 (PST), Stalker napisał(a):

> Najważniejszym zadaniem każdej indoktrynacji jest, żeby chętny był
> przekonany że jest chętny :-)

Więc gdzie tu miejsce na indoktrynację, skoro chętny już i tak jest
przekonany, ze jest chętny?

> Fakt, że ktoś jest chętny, czy nie nie ma znaczenia dla tego, czy coś
> jest indoktrynacją, czy nie.

No właśnie, bardzo ładnie, szóstka :-)

> Najwyżej indoktrynacja będzie stosowała
> inne sposoby przkonywania...

To już nie wobec przekonanych o "chętności" - i wtedy już nie bedzie to
indoktrynacja, lecz terror :-)

--

Ikselka.

Re: Świadomość lekiem na wszystko
Życzenia świąteczne - poruszajace serce zakochanej kobiety
Zaginiona Iza
Odwilż
DO AISZY...