Kurczak po chinsku

1. Data: 2000-02-21 12:52:51

Temat: Kurczak po chinsku
Od: "K&M" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po kulinarnych popisach herbatki postanowilem i ja cos dolozyc do tego
kucharskiego kociolka.
Po jednej z wizyt w jakiejs chinskiej knajpce naszla mnie refleksja na
udoskonalenie przepisu serwowanego tam dania. W rezultacie wyszlo mi cos
takiego. Chyba smaczne, bo goscie zajadaja sie ta potrawa a i domownik lubi
powtorki z nia zwiazane.

KURCZAK W SOSIE SLODKO - KWASNYM

Skladniki na 4 porcje:

Do kurczaka:
1. 3 pojedyncze piersi z kurczaka
2. 3 zabki czosnku
3. duza lyzka miodu
4. 20 dag kapusty bialej
5. 20 dag kapusty pekinskiej
6. 1 glówka brokulów
7. 2-3 duze marchewki
8. 1 puszka mandarynek (lub brzoskwini, ananasa, koktajlu owocowego)
9. pól sloika papryczek peperoni (czerwonych i zielonych)
10. 1 opakowanie sosu slodko-kwasnego Knorr'a (to nie jest konieczne, lecz
jesli ktos jest wygodny to moze z powodzeniem dodac)
11. Chili w proszku
12. Chili sos

Do ryzu:
1. duza lyzka masla
2. pól lyzeczki kurkumy
3. szklanka bialego ryzy
4. szklanka zielonego groszku

Przygotowanie

1. Piersi kurczaka pokroic w kostke, posypac porzadnie chili i wrzucic na
rozgrzana patelnie do smazenia beztluszczowego. Smazyc okolo 5 minut tak,
aby kurczak lekko sie przyrumienil, ale nie przypalil. Nastepnie dodajemy
pociete na grube plastry zabki czosnku i lyzke miodu. Calosc smazymy na
bardzo wysokim ogniu caly czas mieszajac okolo 2-3 minut, kiedy to miód
zacznie bardzo sie pienic, a kurczak nabierze brazowej barwy. Zawartosc
patelni przerzucamy do sredniego garnka.
2. Na tej samej patelni na odrobinie wody i masla (zamiennie moze byc olej
lub oliwa z oliwek), smazymy po kolei: pokrojona w paski kapuste biala tak
aby sie lekko zeszklila i zmiekla; pokrojona w cieniutkie plasterki lub
paseczki marchew, posikana kapuste pekinska, male rózyczki brokulów.
Wszystkie warzywa smazymy osobno do tego momentu az zmiekna ale nie straca
koloru i dodajemy do wczesniej usmazonego kurczaka.
3. W rondelku rozpuszczamy maslo i dodajemy do niego kurkume. Chwile
mieszamy, az przyprawa straci smak i zapach. Nastepnie wsypujemy ryz i na
duzym ogniu ciagle mieszajac podgrzewamy do momentu, az calkowicie sie
zeszkli. Zalewamy wrzaca woda i dodajemy odrobine soli. Dodajemy zielony
groszek. Doprowadzamy calosc do wrzenia na bardzo duzym ogniu (czesto
mieszamy), a nastepnie zmniejszamy go do minimum i przykrywamy ryz pokrywka
(nie mieszamy juz ryzu w ogóle). Po okolo 20 min woda powinna zniknac, a w
garnku utworza sie charakterystyczne otwory, przez które bedzie ulatniala
sie resztka pary. Palcami - rozgniatajac jedno ziarenko ryzu - sprawdzamy
czy jest on juz wystarczajaco miekki. Jesli tak, odstawiamy na bok rondelek,
jesli nie - dolewamy odrobine wrzacej wody i znów przykrywamy.
4. Kiedy ryz bedzie gotowy, zabieramy sie z powrotem za kurczaka. Do garnka
z mieszanka warzyw i kurczaka dodajemy puszke owoców (ananasy i brzoskwinie
trzeba pokroic w kostke) lacznie z syropem. Dusimy calosc przez okolo 5-10
minut, a nastepnie dodajemy papryczki peperoni (w calosci) i rozrobiony z
polowa szklanki wody - sos slodko-kwasny Knorr. Doprowadzamy do wrzenia i
stale, delikatnie mieszajac trzymamy na ogniu jeszcze pare minut.
Danie najlepiej na końcu doprawiać jest sosem chili i sola. Mozna to tez
zrobic wczesniej, jednak operacja taka moze spowodowac zabicie smaku warzyw.
5. Danie podajemy z wczesniej przygotowanym ryzem i najlepiej kieliszkiem
czerwonego, pólslodkiego wina.

1. Data: 2000-02-21 20:10:49

Temat: Re: Kurczak po chinsku
Od: "tea" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Interesujące. Mam w prawdzie genetyczną awersję do wszystkiego, co trąci
chińszczyzną ale przepis jakby w sam raz dla mojej Mamy, która za takimi
rzeczami przepada. Dzięki.
Herbatka

1. Data: 2000-02-22 08:45:48

Temat: Odp: Kurczak po chinsku
Od: "Gandalf" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik K&M <m...@p...pl> w wiadomosci do grup dyskusyjnych
napisal:Dyas4.19507$G...@n...tpnet.pl...
<ciach>
> posikana kapuste pekinska,

musi byc posikana :)

Gandalf

P.S. A powaznie to dzieki za ciekawy przepis - na pewno wyprobuje (ale
raczej bez posikania ;))

1. Data: 2000-03-02 08:53:14

Od: "krisklos" <k...@m...dmp.corp> szukaj wiadomości tego autora

> Interesujące. Mam w prawdzie genetyczną awersję do wszystkiego, co trąci
> chińszczyzną ale przepis jakby w sam raz dla mojej Mamy, która za takimi
> rzeczami przepada. Dzięki.
> Herbatka

rozumiem ze ta genetyczna awersja to po ojcu ; )

1. Data: 2000-03-02 16:18:53

Od: "tea" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dokładnie dokładnie... Mój Tato był z tych co to ze slodyczy nabardziej
lubią schab ;-)
herbatka

1. Data: 2000-03-07 16:10:21

Temat: PYYYCHA
Od: "Czeraniuk, Dorota" <D...@d...depfa-it.com> szukaj wiadomości tego autora

Sprawdziłam i objadam się na maksa. Pychotka.
Doti

[...]

Spaghett alla carbonara - przepis
zurek
Archiwum