Kwaśna ziemia pod trawnikiem.

1. Data: 2008-05-12 12:14:14

Temat: Kwaśna ziemia pod trawnikiem.
Od: "Maras" <m...@c...usuntenkawalek.pl> szukaj wiadomości tego autora

Strasznie mi się zakwasiła ziemia pod trawnikiem.
Gdy go zakładałem w 2005 roku jesienią, to po przekopaniu posypałem solidnie
Dolomitem i uznałem, że będzie OK. Posiałem trawnik i tak sobie rośnie od
tamtego czasu, koszony regularnie, nawóz dostaje itp....
W zeszłym roku jakiś taki plackami żółtawy się zrobił i w ogóle mógłby być
ładniejszy, ale nie przejmowałem się tym za mocno, postanowiłem w tym
sezonie zastosować inny nawóz.
Teraz wpadł mi w ręce miernik kwasowości, taki co się 2 druty w ziemię wtyka
a on pokazuje. No i pokazuje Ph=3, to jest na moje oko strasznie kwaśna
ziemia i chyba temu mojemu trawnikowi na zdrowie nie wychodzi, w pierwszej
chwili myślałem, że miernik skopany, ale u sąsiada co ma tylko grządki
warzywne, utrzymywane w stanie idealnym od wieków, pokazuje jak w reklamie
pasty do zębów Ph=5,5 czyli działa.
I teraz pytanie co robić ?
Sypać dolomitem teraz, zlać dobrze wodą, za jakiś czas znowu sprawdzić i ew.
sypnąć, czy czekać z tym do jesieni ? a może aż do wiosny ?

poradźcie cóś

Pozdrawiam
MS

2. Data: 2008-05-12 12:29:33

Temat: Re: Kwaśna ziemia pod trawnikiem.
Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maras" wrote ...
> pokazuje jak w reklamie pasty do zębów Ph=5,5 czyli działa.
Przecież to dalej straszny kwasior! Miernik jest źle wyskalowany na
99%.
W iglastym lesie będziesz mieć pewnie ujemne odczyty! :)
A.
P.S. Zdaje się, że ogólna tendencja do zakwaszania się gleb w Polsce
uległa poważnemu zahamowaniu, więc taki kwas na trawniku to mocno
podejrzana sprawa!

3. Data: 2008-05-12 12:37:25

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:g09cap$92q$1@news.wp.pl Maras
<m...@c...usuntenkawalek.pl> napisał(a):

> I teraz pytanie co robić ?

Hejka. Wywalić miernik! ;-)
Pozdrawiam nierzetelnie Ja...cki

4. Data: 2008-05-12 20:01:47

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości
>W wiadomości news:g09cap$92q$1@news.wp.pl Maras

> Hejka. Wywalić miernik! ;-)
> Pozdrawiam nierzetelnie Ja...cki

No proszę, wywalić.
A ja już chciałam spytać się, gdzie można kupić taki prosty w obsłudze
miernik. :-(

Pozdrawiam Krycha.

5. Data: 2008-05-12 20:14:25

Od: Mirol <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Maj, 22:01, "Krycha" <k...@p...onet.pl> wrote:

> A ja już chciałam spytać się, gdzie można kupić taki prosty w obsłudze
> miernik. :-(
>
> Pozdrawiam Krycha.

Zbędny zakup, mój pokazuje zawsze 7 - mniej dopiero jak wbiłem w
jabłko
od którego wykręcało gębę :D

pozdrawiam , Mirek

6. Data: 2008-05-12 22:05:32

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Maras wrote:
> Teraz wpadł mi w ręce miernik kwasowości, taki co się 2 druty w
> ziemię wtyka a on pokazuje. No i pokazuje Ph=3,

> I teraz pytanie co robić ?

przestać wylewać kwas z akumulatora na trawnik!

moon

7. Data: 2008-05-13 06:59:52

Od: "Maras" <m...@c...usuntenkawalek.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> P.S. Zdaje się, że ogólna tendencja do zakwaszania się gleb w Polsce
> uległa poważnemu zahamowaniu, więc taki kwas na trawniku to mocno

No nie wiem czy dokładnie 5,5 :-), niech będzie 7, w każdym razie to jest
miernik dla opornych i oprócz skali podanej w wartościach Ph, jest ona
podzielona na kolorowe pola i u sąsiada było prawie dokładnie w środku, na
zielonym, co sugerowałoby właściwy odczyn, a u mnie jak byk na kwasie (pole
czerwone) na pewno wartość pokazywało ok. 3.

No to jak ? Sypać ten dolomit, czy nie ? A może coś innego posypać ? Np.
głowę popiołem ??

Pozdrawiam
MS

8. Data: 2008-05-13 07:05:59

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:g0be9c$b5u$1@news.wp.pl Maras
<m...@c...usuntenkawalek.pl> napisał(a):

> No to jak ? Sypać ten dolomit, czy nie ?

Hejka. Sypać. :-)

> A może coś innego posypać ? Np. głowę popiołem ??

Też. ;-)
Pozdrawiam ekspiacyjnie Ja...cki

9. Data: 2008-05-13 07:13:41

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Maj, 00:05, "moon" <s...@y...com> wrote:
> Maras wrote:
>
>  > Teraz wpadł mi w ręce miernik kwasowości, taki co się 2 druty w

> przestać wylewać kwas z akumulatora na trawnik!
>
> moon

Pewnie wiczorem i rano obsikuje działkę osobiście, albo sąsiedzi go
wyręczają.

10. Data: 2008-05-13 07:14:48

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Maj, 08:59, "Maras" <m...@c...usuntenkawalek.pl> wrote:

> [...]
> czerwone) na pewno wartość pokazywało ok. 3.
>
> No to jak ? Sypać ten dolomit, czy nie ? A może coś innego posypać ? Np.

Wapnem, kredą - byle nie zadużo na raz.

Dobra pora tujom
[identyfikacja]
Torf na trawniku