Kwitnący krzew

31. Data: 2009-05-08 07:47:27

Temat: Re: Kwitnący krzew
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan pisze:
> całości.
>

> Gdyby ktoś na to wpadł,to można w ogrodzie i nie tylko,
> dzieci pilnować i uczyć co wolno a czego nie wolno.

Właśnie o to chodzi, by dzieci pilnować i uczulać na to co trujące. Ale
by to robić, to trzeba wiedzieć, co jest trujące. Więc informacja nie
jest bezwartościowa, wprost przeciwnie - bardzo przydatna.

Pozdrawiam
Bea

32. Data: 2009-05-08 07:59:42

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> by to robić, to trzeba wiedzieć, co jest trujące. Więc informacja nie
> jest bezwartościowa, wprost przeciwnie - bardzo przydatna.

Od małego dziecka uczono mnie na spacerach w polu, po łąkach, w parku w
lesie, czego nie jeść np. "orzeszki" z podobych do owoców kasztanowca
datury, jakich roślin nie dotykać nawet np. jaskry. Podobnie było z
niektórymi zwierzętami np. ropucha, salamandra, czy węże. Dzięki temu w
górach zbierając z małą siostrą (~6 lat, ja koło 10) poziomki błyskawicznie
porwałem ją z zasiegu żmiji szykującej się do skoku. Ale dzięki tej nauce
chodziłem jak Cejrowski w klapkach w lesie, a po nogach przepełzały mi
miedzianki (taki ich wysyp był) nie bojąc się mnie wcale.

33. Data: 2009-05-08 08:07:32

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chodziłem jak Cejrowski w klapkach w lesie, a po nogach przepełzały mi
> miedzianki (taki ich wysyp był) nie bojąc się mnie wcale.

Albo leżąc "na lisie" (takie zawody radiopelengacyjne "łowy na lisa" z
chłopakiem z Wrocławia, mając żmiję zwiniętą 1m od bosych stóp naśmiewałem
się z trzęsącego się chłopaka wprost zahipnotyzowanego przez nią...
Towarzyszyła nam z pół godziny - lis znajdował się pod wypróchniałą
wierzbą - musiała mieć tam gniazdo, a my blokowalismy jej dostęp.
Ciekawostka - gdy z namiotu wziętego na wypadek deszczu wziąłem odcinki
masztu i poskładałem żmija znikała w żarnowcach (mogłem ją dosięgnąć), gdy
odłożyłem - wracała na swoje miejsce - inteligencja wrodzona...

34. Data: 2009-05-08 08:52:11

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> writes:

> Moja koleżanka znalazła w pieluszce dziecka nie przetrawiony listek.
> Dzieci połykają najdziwniejsze rzeczy.

I jakos nie umieraja od tego - jedyne smiertelne zatrucia, jakie
kojarze, to muchomorem sromotnikowym, a i to bardzo rzadko. (Znaczy od
naturalnych produktow, bo byly przypadki smierci po zjedzeniu
bateryjki itp.)

MJ

35. Data: 2009-05-08 08:58:26

Od: d...@d...abc.com.pl szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 8 May 2009, mirzan wrote:

> Można wszystko wyrwać,można na trująca założyć klatki,można wszystkożermemu
> założyć kaganiec.Gdyby ktoś na to wpadł,to można w ogrodzie i nie tylko,
> dzieci pilnować i uczyć co wolno a czego nie wolno.

Owszem można. Ale w życiu jest tak, że te dzieci, które "mieszkają" w
ogrodzie intuicyjnie wiedzą co się da zjeść. A te dzieci, które
przyjeżdzają do ogrodu z miasta, powinny być dobrze nakarmione, żeby nie
rzucały się na liście. Gospodarze powinni przygotować w sezonie kosze
czereśni, żeby dzieci nie właziły na drzewa i się nie łamały. Przy domu
powinien być basen, żeby dzieci nie pływały w tajemnicy przed rodzicami w
pobliskiej rzece i to często w ubraniu, bo woda zimna. Wszystkie sprzęty
powinny być pod zamknięciem, kiełbaski zgrilowane dzień wcześniej i
odgrzewane w mikrofali. Takie są podstawowe zasady BHP, które pozwolą
ocalić i ogród i ludzkość.

Pozdr.

D.P.

36. Data: 2009-05-08 10:46:53

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To straszne.To przerażajace.Nie opowiadaj takich horrorów,bo można pęc.
Ze śmiechu.Zajrzyj do tego urządzenia...po zjedzeniu sałaty.Celuloza nia trawi
się w ludziach.
Pozdrawiam dedukcyjnie.Mirzan

37. Data: 2009-05-08 10:51:30

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To straszne.To przerażajace.Nie opowiadaj takich horrorów,bo można pęc.
> Ze śmiechu.Zajrzyj do tego urządzenia...po zjedzeniu sałaty.Celuloza nia
> [...]

Widocznie takich listków nie dała dziecku do strawienia.

38. Data: 2009-05-08 12:47:05

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> Mam owoce (jesienią) czeremchy amerykańskiej, ale aby sobie nazbierać trzeba
> pilnować, gdyż po dojrzeniu w ciągu dwu dni ptaki ogołacają drzewa z owoców
> nie bacząc, że zawieraja amigdalinę. Kto chce moze do mnie przyjechać i
> wykopie sobie multum sadzonek różnej wielkości.

Tak, ten chwast rozsiewa sie mocno, zwłaszcza, gdy pomagają mu ptaki.
Chociaż nie aż tak bardzo jak inne chwasty: morwy, hibiskusy,
suchodrzewy, klony...

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@g...com

39. Data: 2009-05-08 12:54:23

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...] żeby dzieci nie właziły na drzewa i się nie łamały.

Takie złamane dziecko potem bardzo trudno skleić z powrotem :-) :-) :-)

Pozdrowienia,
Michał

40. Data: 2009-05-08 16:36:06

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan pisze:
> całości.
>
> Mój syn jest nałóg i poszedł do pracy jeszcze pijany,co nie ma żadnego
> związku z zżeraniem krzaków przez dzieci.

Związek jest, ten sam poziom niebezpieczeństwa. Poczytaj o wypadkach na wsi.
A wszystko to bo...

> Napisane masz powyżej,że w ogrodzie prawie wszystko jest trujące,

Gdzie?

> wytłumaczono jak

Znowu pierdz...
Gdzie?

> jakiemu prezydentowi pod górę.

Możesz nie szanować swojego (którego?) ale to wraca do Ciebie.

> dzieci pilnować i uczyć

I o tym napisałem.

> co wolno a czego nie wolno.

Fakt, dobrze swoje wyuczyłeś.
:-(
--
pozdr. Jerzy

Grzyby lesne w ogrodzie
Wierzba mandżurska a wierzba babilońska
Kwitnące tulipany.......
trawa niskorosnąca na nasłonecznionym miejscu
Co to za roślinki?