ŁACINA

1. Data: 2002-12-10 09:56:19

Temat: ŁACINA
Od: BAti <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Kuzynka dostała wypis ze szpitala i poprosiła, abym znalazł jej kogoś
kto go przetłumaczy. Jeśli możecie i potraficie - pomóżcie mi.

pozdr

przemo

ROZPOZNANIE: GR. II. P. I. GRAV. 31 HBD GRAVIDITAS OBSOLETA. PARTUS
PRAEMATURUS. FILIUS INVIVUS PRAEMATURUS / 15.10.02/ PLACENTA ADHERENS.
RETENTIO PLACENTAE PARTIALIS.

LECZENIE: INDUCTIO ET PROVOCATIO PART. EXTRACTIO PLAC. MANUALIS IN
ANESTHESIO INTRAVENOSA BREVIS. EXCOCHLEATIO CAVI UTERI.

2. Data: 2002-12-10 17:16:10

Temat: Re: ŁACINA
Od: Josef Morko <j...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Dec 2002 10:56:19 +0100, BAti <b...@i...pl> wrote:

> [...]
>
>LECZENIE: INDUCTIO ET PROVOCATIO PART. EXTRACTIO PLAC. MANUALIS IN
>ANESTHESIO INTRAVENOSA BREVIS. EXCOCHLEATIO CAVI UTERI.

Rozpoznanie: Druga ciaza, pierwszy porod, 31 tydzien ciazy, porod
przedwczesny, martwy niedojrzaly syn (czyli niedojrzaly plod plci
meskiej), przyrosniete lozysko (do sciany macicy), lozysko czesciowo
pozostale (w jamie macicy)

leczenie: wywolanie porodu, reczne wydobycie lozyska w krotkim,
dozylnym znieczuleniu ogolnym, wylyzeczkowanie jamy macicy

Tlumaczenia sa jak kobiety, gdy sa wierne to nie sa ladne, gdy sa
ladne, to nie sa wierne (przypisek tlumacza)

Pozdrowienia

Waldek

3. Data: 2002-12-11 06:38:45

Od: BAti <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrowienia
>
> Waldek

dzieki wielkie :)

pozdr
przemo

4. Data: 2002-12-12 13:05:18

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BAti" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Kuzynka dostała wypis ze szpitala i poprosiła, abym znalazł jej kogoś
> kto go przetłumaczy. Jeśli możecie i potraficie - pomóżcie mi.

Tak się zastanawiam... Dlaczego to jest zawsze pisane po łacinie...
Właściwie rozumie dlaczego po łacinie - może się zdarzyć, że papiery będzie
czytał lekarz, który nie zna polskiego - jakaś kontynuacja leczenia za
granicą, albo coś i wtedy ma szanse zrozumieć, ale...
Dlaczego tego się nie wypisuje w języku zrozumiałym dla pacjenta?

I tak jak wypis ze szpitala to jeszcze rozumiem - pacjent powinien w
międzyczasie wiedzieć, co mu było i co mu robili, ale dlaczego spotkało mnie
cos takiego?...
Dostałam do podpisania zgodę na zabieg operacyjny wypisany in blanko - tylko
moje nazwisko.
Powiedziałam, ze nie podpiszę, bo nic nie podpisuję in blanko.
Dostałam kartkę z tekstem po łacinie.
Powiedziałam, że dalej nie podpiszę, bo nie rozumiem.
Dopiero wtedy dostałam kartkę wypisaną w języku polskim.
Dlaczego nie jest standardem pisanie po polsku?
I owszem wiedziałam co to za zabieg, dlaczego, co się będzie działo, ale
podpisanie papierów to równie ważna sprawa.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

5. Data: 2002-12-12 18:00:55

Od: Jaroslaw Haziak <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarze s? kap?anami - ?acina to cz??ae ich liturgii.

JH

6. Data: 2002-12-13 07:53:37

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <p...@w...pl>, j...@w...pl says...
> Lekarze są kapłanami - łacina to część ich liturgii.

Przede wszystkim ladnie brzmi. Porownaj:
Prolapsus e vehiculo electrico
Wypadniecie z tramwaju...

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

7. Data: 2002-12-13 15:18:17

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jaroslaw Haziak" <j...@w...pl> napisal w wiadomosci
> Lekarze są kapłanami - łacina to część ich liturgii.

Zdecydowanie nie chodzilo mi o taka odpowiedz. :-(
Ja pytalam powaznie i raczej lekarzy, a nie nielekarzy.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Re: test
Pytanie do specjalistów
Pomocy!
Soczewki - pierwszy dzien i juz pytania pytania HELP
Specjalista poszukiwany!!!