Matura niewidomego

1. Data: 2000-03-09 23:07:02

Temat: Matura niewidomego
Od: "MS" <h...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej. Dzisiaj pisałam próbną maturę z polskiego, poszło mi nieźle, ale nie ot
to chodzi. Chodzę do normalnego ogólniaka, a ponieważ jestem niewidoma
pisałam na komputerze. No i w porządku, nawet się udało uzyskać zgodę na
pobłażliwe traktowanie literówek i tego typu błędów komputerowych.
Wyobraźcie sobie jednak, że w tej chwili na polskim 2 pytania są z tekstem i
dwa na wypracowanie. Z historii jest jedno z tekstem źródłowym. Miałam dwie
możliwosci, albo pisać zupełnie oddzielnie, na co się nie zgodziłam, bo nie
mam ochoty, żeby jakieś 3 osoby pięc godzin siedziały i gapiły się na mnie.
W ten sposób zawęziłam sobie wybór tematu. Opolskie kuratorium oświadczyło,
że nie m może mi dostarczyć tematów w brajlu, zaznaczam, że pytania idą z
Wrocławia, a tam przecież jest specjalna szkoła. Myślałam, żeby mi to dali
na dyskietce, ale nie było żadnego odzewu. Takim oto sposobem z 4 tematów
mogłam pisać tylko na 2. Czy to jest sprawiedliwe? Gdzie tu wyrównywanie
szans, integracja, po co tak się tymi hasłami szafuje. Pozdrawiam,
szczególnie wszystkich od edukacji, niech od czasu do czasu sobie przypomną,
że tacy jak ja jednak istnieją.
Magdalena Szyszka h...@i...org.pl

2. Data: 2000-03-10 12:33:31

Temat: Odp: Matura niewidomego
Od: "Pearl" <p...@a...bti.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MS <h...@i...org.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8a9ast$ke2$...@h...uw.edu.pl...
> Hej. Dzisiaj pisałam próbną maturę z polskiego...
Witam!
Kobito, to się nadaje do gazety (ale po maturze, tzn. jak będziesz miała papier
w ręce).

--
Pozdrawiam.
Pearl

3. Data: 2000-03-10 15:57:47

Temat: Re: Matura niewidomego
Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@z...olsztyn.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> Kobito, to się nadaje do gazety (ale po maturze, tzn. jak będziesz miała
papier
> w ręce).

Dziwi mnie i denerwuje zarazem postawa Twojego kuratorium. Gdy ja zdawałem
maturę to moje liceum i kuratorium bardzo mi pomogło. Ponieważ mam
ograniczoną sprawność rąk, więc w porozumieniu z liceum wysłaliśmy oficjalne
pismo, żebym mógł zdawać ustnie tzn dostawałem tematy i musiałem je w ciagu
5 godzin (oczywiście 1 wybrany:))) zreferować i na tej podstawie otrzymałem
ocenę. Jedynymi dowodami mojej pracy są kasety (na której nagrano moje
"wypociny" słowne;)) i protokól komisji. Dlatego tak mnie denerwuje postawa
Twojego kuratorium. Wystarczy przecież dobra wola i chęć pomocy jak w moim
wypadku.
pozdrawiam
R.T.
PS Powodzenia w maju!!!!!

4. Data: 2000-03-10 20:40:15

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radoslaw Tatarczak napisał(a):

> [...]
> 5 godzin (oczywiście 1 wybrany:))) zreferować i na tej podstawie otrzymałem

ciach

Kiedy ty pisałeś maturę?
No a z kolei swiadczy to o totalnej zapasci MEN i podleglych kuratoriow,
lub jak kto woli genialnosci reformy!

--
Pozdrowka
a...@c...pl

5. Data: 2000-03-10 20:41:34

Temat: Re: Odp: Matura niewidomego
Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pearl napisał(a):

> [...]
> Witam!
> Kobito, to się nadaje do gazety (ale po maturze, tzn. jak będziesz miała papier

I do telexpresu, nie dowiary itd

6. Data: 2000-03-11 09:58:42

Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@z...olsztyn.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedy ty pisałeś maturę?
> No a z kolei swiadczy to o totalnej zapasci MEN i podleglych kuratoriow,
> lub jak kto woli genialnosci reformy!

Pisalem ja kilka lat temu, nie jestem pewien jednak czy to wina tej
"reformy". Dla mnie jest to bardziej brak myslenia u urzedasow i chowanie
sie za sterta biurokratycznych nonsensow.
pozdrawiam
R.T

7. Data: 2000-03-11 10:04:32

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pisalem ja kilka lat temu, nie jestem pewien jednak czy to wina tej
> "reformy". Dla mnie jest to bardziej brak myslenia u urzedasow i chowanie
> sie za sterta biurokratycznych nonsensow.

Dokladnie tylko nic i nikt tego nie zmienil nawet reforma wiec ona tez
jest winna takiemy a nie innemu stanowi rzeczy

--
Pozdrowka
a...@c...pl

8. Data: 2000-03-12 12:23:34

Od: The BlacK <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MS wrote:

> [...]
> szans, integracja, po co tak się tymi hasłami szafuje. Pozdrawiam,
> szczególnie wszystkich od edukacji, niech od czasu do czasu sobie przypomną,

Skurwysyny...

thE Black
----------------
http://www.banzai.wwi.pl/ayan

9. Data: 2000-03-12 12:32:38

Temat: LAKARZ
Od: The BlacK <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej !

Chcialem was zaprosić do lektury mojego najnowszego
komiksu.

Klimat s-f, chyba psychodelik.

Jeżeli masz umysł otwarty na nowe doswiadczenia,
to nie będziesz rozczrowany/ a
Jeżeli jestes kobietą to nie mysl ze jestem
szowinistą, który was nienawidzi, zapewniam że jest
dokładnie na odwrót.
O szowinizm oskarżają mnie tylko osoby które zapoznały się
z niewielkim fragmentem mojej twórczosci.

thE Black
----------------
http://www.banzai.wwi.pl/ayan
-------------------------------------

Na tej stronie pojawi się jeszcze trochę
starszych mojch prac.

Zapraszam

10. Data: 2000-03-13 16:28:40

Od: Miros/law `Jubal' Baran <b...@k...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

PT Apik pisze:

> Dokladnie tylko nic i nikt tego nie zmienil nawet reforma wiec ona
> tez jest winna takiemy a nie innemu stanowi rzeczy

Nie jest. Reforma nie zmieni mentalności tzw. pracowników oświaty
(celowo nie używam określenia ,,pedagogów''), a -- niestety -- w
dziedzinie edukacji jest ostra selekcja negatywna. Reforma nie ma tu
nic do rzeczy. Może mieć o tyle, o ile się powiedzie, ale na to trzeba
będzie trochę poczekać...

Jubal

--
[ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
[ BOF2510053411, makabra.knm.org.pl/~baran/, alchemy pany ] [ The Answer ]

You can do more with a kind word and a gun than with just a
kind word.
-- Al Capone

poszukuję tekstu ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym pracowników i ich rodzin z 14 grudnia 1982r
Co na turnus ?
FORUM na Stronie Dzieci
Gdzie osrodki szkolenia
IX Międzynarodowa Konferencja "Poruszanie się i transport osób starszych i niepełnosprawnych"