ŁATWA zupa ogórkowa ?

1. Data: 2003-08-19 11:42:17

Temat: ŁATWA zupa ogórkowa ?
Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam takie pytanko, szukalam w googlu przepisu na zupke ogorkowa.
Znalazlam, owszem, ale jakies takie trudne to dla mnie.
W zwiazku z tym, czy moge zrobic zupke wg takiego pomyslu:
1. ugotowac rosol na kostce rosolowej
2. wrzucic do tego rosolku kupiony w sklepie w sloiku przecier ogorkowy
3. osobno ugotowac ziemniaki lub ryz
4. wrzucic ziemniaki luz ryz do gotujacego sie rosolu z przecierem
5. czyms to podtrzepac, ale jeszcze nie wiem czym :) smietana ?

Czy cos jadalnego wyjdzie mi z tego pomyslu ?
Pomozcie, moze jakos ten przepis da sie latwo zmodyfikowac, zeby maz byl
syty, a moj brzuch zadowolony :)

Pozdrawiam, Jagaa

1. Data: 2003-08-19 11:49:16

Temat: Re: ŁATWA zupa ogórkowa ?
Od: "Norek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam, mam takie pytanko, szukalam w googlu przepisu na zupke ogorkowa.
> 1. ugotowac rosol na kostce rosolowej
> 2. wrzucic do tego rosolku kupiony w sklepie w sloiku przecier ogorkowy

na Boga! pierwszy etap z kostka przeszedlem ale tutaj to kup 4 duze kiszone
ogory i zetrzyj na duzych oczkach, dodaj tylko te przecierki a woda bedziesz
regulowac zeby nie wyszla za malo kwasna

> 3. osobno ugotowac ziemniaki lub ryz

Bron Boze ryz !!!

> 4. wrzucic ziemniaki luz ryz do gotujacego sie rosolu z przecierem
> 5. czyms to podtrzepac, ale jeszcze nie wiem czym :) smietana ?

w kubeczek troche zupy przechlodzonej do tego smietane, rozbeltac i wlac do
niegotujacej sie zupy

dosolic, dopieprz i zrob grzaneczki do tego na masle i pychota !

> Czy cos jadalnego wyjdzie mi z tego pomyslu ?

Wyjdzie, wyjdzie !!!
Norek

1. Data: 2003-08-19 12:12:17

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozesz doprawic ta zupe majerankiem. Bardzo poprawia smak ogórkowej. I
absolutnie zadnego przecieru ze sloika - lepiej zetrzec kiszone ogorki
na tarce. Natomiast co do kostki, to czy nie lepiej ugotowac ta zupe
na kurzym skrzydelku + wloszczyzna? Moze wiecej pracy, ale za to
zdrowiej! :)

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-08-19 13:05:16

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-19 13:42, osoba przedstawiająca się jako 'Baba Jagaa'
zechciała zauważyć:

> [...]
> 4. wrzucic ziemniaki luz ryz do gotujacego sie rosolu z przecierem
> 5. czyms to podtrzepac, ale jeszcze nie wiem czym :) smietana ?

Ziemniaki gotować w rosole (wywarze). Kiedy będą już prawie miękkie,
wrzucamy przecier lub starte kiszone ogórki. Kwas ze startych ogórków
dolewamy, gdy lubisz zupę bardziej kwaśną. Kwaśną śmietanę możemy
podawać na talerz, czyli łyżkę smietany mieszamy z łyżką wywaru (żeby
grudek nie było) i dolewamy resztę. Pietruszka.

R.

1. Data: 2003-08-21 15:18:37

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mozesz doprawic ta zupe majerankiem. Bardzo poprawia smak ogórkowej.

Do ogórkowej obowiązkowo koperek i czosnek!

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-08-21 21:39:22

Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cherokee gd wrote:

> Do ogórkowej obowiązkowo koperek i czosnek!

Niektorzy nie lubia....czy to majeranku czy koperku czy (zwlaszcza)
czosnku. Moim zdaniem lepiej wysondowac preferencje tych ktorzy beda te
zupe jesc.
Poza tym bardzo istotna jest (jak w wypadku kapusniakow/kwasnic) to czy
zupa ma byc troche czy bardzo kwasna.

Ja uwielbiam super kwasna, ale niektorzy nie lubia.

Wniosek: chcesz zasluzyc na pochwale jako kucharz - sprawdz preferencje
kulinarne tych co beda Twe zarcie wcinac.

J. (co wlasnie ugotowal wywar na zupe i mocno sie glowi co za zupe
ugotowac)

1. Data: 2003-08-22 13:14:27

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:bi2nsc$lgv$1@absinth.dialog.net.pl...

> Użytkownik "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Do ogórkowej obowiązkowo koperek i czosnek!

do ogorkowej _obowiazkowo_,to raczej ogorki kiszone..
reszta to gusta i gusciki, ktore nie sa obowiazkowe

Marta

Gdzie kupic przecier ogorkowy slodki?
gorzkie ogorki
pestki z dyni