LIST DO PANI MINISTER W SPRAWIE

1. Data: 2000-06-09 14:04:00

Temat: LIST DO PANI MINISTER W SPRAWIE
Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Witam ,

Poniżej przedstawiam kopię listu jaki przesłałem dzisiaj
do :

Joanna Staręga-Piasek
Sekretarz Stanu
Pełnomocnik Rządu Do Spraw Osób Niepełnosprawnych
MINISTERSTWO PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

jako odzew na jej apel do środowisk i organizacji ON ,
a podany na GRUPE w dn.02.06.00 przez Krzysztofa Markiewicza
jako http://www.idn.org.pl/varia/min2org.htm .

Z uwagi na fakt , iż jutro upływa ostateczny termin nadsyłania informacji
na temat łamania i ignorowania praw ON , zawartych w
Karcie Praw Osób Niepełnosprawnych -
http://samisobie.clan.pl/PRAWO/kponsejm.htm
a chętnych nie znalazłem - skleciłem to tak jak
potrafiłem - wysłałem go tylko z moim podpisem ,
a szkoda , wielka szkoda.

pozdr. - Józek

Józef Cwielong Hamburg 09.06.00

Internetowa Grupa
Dyskusyjna
pl.soc.inwalidzi
J...@t...de

Joanna Staręga-Piasek
Sekretarz Stanu
Pełnomocnik Rządu Do Spraw Osób Niepełnosprawnych
MINISTERSTWO PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

Szanowna Pani Minister

W odpowiedzi na Pani apel dot. sygnalizowania przypadków kaleczenia
Karty Praw Osób Niepełnosprawnych pragnąłbym zapoznać Panią z
przypadkami z życia wziętymi a potwierdzającymi dotkliwe naruszanie
tych praw oraz ignorowanie ON (osób niepełnosprawnych) jako
równoprawnych obywateli kraju . Pozwalam sobie w ten sposob wyrazić
opinię , podzielaną przez środowisko ON skupione wokół Usenet'owej
grupy dyskusyjnej news:pl.soc.inwalidzi na ktorej od ponad dwu lat
m.in. te sprawy omawiamy. W wielu dyskusjach powoływaliśmy się na
nasze hasło :

"Nic co jest robione dla nas,
nie moze byc robione bez naszego udzialu"

które jak nic, charakteryzuje to, jak powinno się pracować by właściwie
wspomagać nasze ciężkie życie a i jak właściwie kierować pieniądze na
naszą rehabilitacje zawodową i społeczną, na to wszystko co ON ma
ułatwiać życie.

I właśnie opierajac sie na tym haśle zwrócił się do Waszego resortu, w
swoim piśmie z dn 10.01.2000 r. P. Leszek Konopa, inwalida, byly
rzecznik ON w Ciechanowie z propozycją podjęcia pracy (Zał.nr.1) w
charakterze referenta d /s ON oferując tym samym znajomość problematyki
tej grupy ludzi. Nie skorzystano , uzasadniając odmowną decyzję dżunglą
przepisów skutecznie uniemożliwiających temu środowisku brać czynny
udział w jego integracji ze społeczeństwem i wspólnie budować ten
szczytny cel. Zbycie ON urzędową formułką, że na stanowiska w
administracji pochodzą z konkursu, jak łatwo zuważyć narusza co najmniej
kilka postanowień KPON.

Zał nr. 2 to list jednego z NAS , którego dotkliwie dotknęły nowe
przepisy ZUS które nawiązują do przykładu zawartego w zał.nr 1 o
niekompetencji osób tworzących je i stwarzających tym samym trudne
(wręcz tragiczne) sytuacje życiowe .

Reasumując z ubolewaniem stwierdzić trzeba że niekompetencja wynikająca
z nieznajomości tak różnorodnych środowisk ON i ich problemów a
potwierdzona przez skutki jakimi są przepisy i akty prawne
niekonsultowane z tymże środowiskiem mocno utrudniają funkcjonowanie
ludziom poszkodowanym przez los zamiast ułatwiać im życie, dając to co
dla każdego z nas najważniejsze - PRACĘ .

Pozwolę sobie na koniec zacytować i przetłumaczyć Pani, słowa wielkiego
męża stanu, byłego prezydenta Niemiec Richarda von Weizäckera, który
wypowiedział onegdaj, doniosłe słowa które naród niemiecki zamienił w
czyny dla dobra ON i członków ich rodzin zawarte w Prawie Osób
Niepełnosprawnych - " Behinderte Gesetz "

" Nicht behindert zu sein ist wahrlich kein Verdienst , sondern ein
Geschenk , das jedem von uns jederzeit genommen werden kann. Lassen Sie
uns die Behinderten und ihre Angehörigen auf ganz natürliche Weise in
unser Leben einbeziehen. Wir wollen ihnen die Gewissheit geben ,das
wir zusammengehören. "

" Być pelnosprawnym to tak naprawdę żadna zasługa , to dar , który
każdemu z nas, o każdym czasie może być odebrany. Pozwólmy więc
niepełnosprawnym i członkom ich rodzin, w jak najbardziej naturalny
sposób, włączyć się w nasze życie. Chcielibyśmy dać im pewność , że
jesteśmy jednością."

Zyczyłbym sobie, jak i wszystkim osobom niepelnosprawnym w moim
rodzinnym
kraju bezwzględnej ochrony prawnej ich interesów i praw jak i namacalnej
integracji ich ze społeczeństwem wyrażającej się również byciem ich tam,
gdzie decyduje się o ich losach.

z wyrazami
należnego szacunku

Józef Cwielong - uczestnik Usenet'owej grupy dyskusyjnej
news:pl.soc.inwalidzi , autor działu 'Niepełnosprawni w Niemczech'
strony WWW umieszczonej w internetowym serwisie redagowanym przez
uczestnikow grupy dyskusyjnej 'SamiSobie'

( http://samisobie.clan.pl/DEUTCH/ondeutch.htm )

mailto:J...@t...de

Załączniki :

Załącznik nr.1 - podanie LESZKA KONOPY
Załącznik nr.2 - sprawa Piotra Piotrowicza
Odpowiedź na Załącznik nr.1

2. Data: 2000-06-09 21:40:24

Temat: Re: LIST DO PANI MINISTER W SPRAWIE
Od: "Apik" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JC" <J...@t...de> napisał w wiadomości
> [...]
> http://samisobie.clan.pl/PRAWO/kponsejm.htm
> a chętnych nie znalazłem - skleciłem to tak jak
> potrafiłem - wysłałem go tylko z moim podpisem ,
ciach

Tak robiłeś to calkiem calkiem tylko nie wszyscy maja "rowny" dostep do
sieci :(

--
Pozdrowka
Ze szkockim sknerstwem

3. Data: 2000-06-12 15:25:18

Od: p...@z...my.domain (Piotr Piotrowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 09 Jun 2000 21:40:24 GMT, Apik wrote:

>Tak robiłeś to calkiem calkiem tylko nie wszyscy maja "rowny" dostep do
>sieci :(
Właśnie. Ja od czwartku byłem "odcięty". Dobrze, że są tacy jak JC ... i
mieszkają w normalnym kraju (t-online.de).

--
Piotr Piotrowicz
e-mail: p...@w...com

4. Data: 2000-06-12 20:29:44

Temat: Odp: LIST DO PANI MINISTER W SPRAWIE
Od: "Apik" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Piotrowicz <p...@z...my.domain> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:s...@z...my.domain...

> Właśnie. Ja od czwartku byłem "odcięty". Dobrze, że są tacy jak JC ... i
> mieszkają w normalnym kraju (t-online.de).

A my w anormalnym i lepiej nie bedzie bynajmniej narazie:)

Pozdrowka
Ze szkockm sknerstwem:)
Apik
a...@c...pl