Ładni mają łatwiej ?

1. Data: 2004-08-21 12:59:02

Temat: Re: Ładni mają łatwiej ?
Od: Logan <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 18 Aug 2004 11:52:23 -0500, na pl.sci.psychologia, Kasia napisal(a):

> Logan, ale z ciebie dzieciuch.
> Nic dziwnego ze pierdolisz smuty na grupie.
> Tradzik juz zniknal??

Nie.

--
Logan [GG: 3507735]
http://poznan4u.pl/pyrypy.php?s=su&u=706

1. Data: 2004-08-21 12:59:10

Od: Logan <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 18 Aug 2004 11:52:23 -0500, na pl.sci.psychologia, Kasia napisal(a):

> Logan, ale z ciebie dzieciuch.
> Nic dziwnego ze pierdolisz smuty na grupie.
> Tradzik juz zniknal??

Nie wiem.

1. Data: 2004-08-21 12:59:38

Od: Logan <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 18 Aug 2004 23:10:07 +0200, na pl.sci.psychologia, kazoo napisal(a):

> Podrzuc jej fotke!;)

Poszukaj w internecie :P

1. Data: 2004-08-21 13:27:23

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Niezbiecki
w news:cfv9ot$1g9l$1@mamut1.aster.pl

> Flyer<f...@p...gazeta.pl>

> A poza tym nie przytoczył całości wyników badań.
> Bardziej symetryczne twarze owszem odbierane są jako ładniejsze,
> ale te i d e a l n i e symetryczne (otrzymywane poprzez odbicie lustrzane
> jednej połowy) - już nie.
> (Z tego, co pamiętam).
>
> P.
Z tego co ja pamiętam, to twarze piękne można uzyskać
poprzez zarejestrowanie dużej ilości (np. 100) twarzy
przeciętnych a następnie uśrednienie położenia kluczowych punktów
i linii z odpowiednimi poprawkami na rózne rozmiary.

Tak więc poczucie piękna fizycznego twarzy wydaje się być
pochodną naszej zdolności do abstrahowania już na poziomie
percepcyjnym. Jest ono WZGLĘDNE ponieważ jest produktem
przetwarzania bodźców z którymi się w ciągu naszego życia
spotykamy, a te są osobniczo zmienne.

Pojęcie 'dziewczyna przeciętnej urody' wydaje się w kontekście
tych danych zupełnie mylące. Różnice międzyosobnicze w kryteriach
piękna można z kolei wyjaśniać faktem różnic międzyosobniczego
doświadczenia (niektóre twarze spotykamy częściej),
por. znany z wiedzy potocznej przekonanie o tym
że atrakcyjny partner jest nieco podobny do
rodzica płci przeciwnej /nie wiem czy są
badania potwierdzające taką tendencję
chwilowo z domu nie mogę sprawdzieć/.

Potencjalnie przystosowawcza rola opisanych mechanizmów
'uczenia się piękna', zachodzącego zapewne przez całe życie
ze szczególnym uwzględnieniem czasu przed okresem dojrzewania kiedy
system percepcyjny jest szczególnie plastyczny
byłaby taka, że osoby bliskie wzorocowi są być może
bliskie też wzorcowi genetycznemu populacji.

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2004-08-21 13:59:54

Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora