Leczenie jodem a dzieci

1. Data: 2002-10-16 16:13:47

Temat: Leczenie jodem a dzieci
Od: BeataM <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie: mój tato będzie miał podany 131jod. Czy może kontaktować
(widywać/dotykać) się z dziećmi(w wieku od 5 do 7 lat)? Jeśli nie, to
jak długo? Tato pytał w szpitalu o to, ale zdania uczonych są podzielone...

Pozdrawiam
Beata
www.antek.w.pl

2. Data: 2002-10-16 17:15:24

Temat: Re: Leczenie jodem a dzieci
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BeataM" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (widywać/dotykać) się z dziećmi(w wieku od 5 do 7 lat)? Jeśli nie, to
> jak długo? Tato pytał w szpitalu o to, ale zdania uczonych są

Jakiś czas temu miałam robione badanie tarczycy z podaniem jodu
promieniotwórczego...
Zostałam poinformowana, ze mam po zażyciu tego preparatu nie przytulać
zbytnio własnych dzieci (wtedy 3 i 5 letnich) przez 2 tygodnie... Okres
połowicznego rozpadu jest 7 dni i po 14 to już miało być znikome
promieniowanie...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

3. Data: 2002-10-16 19:01:01

Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Oct 2002 18:13:47 +0200, BeataM <b...@w...pl> wrote:
> Mam pytanie: mój tato będzie miał podany 131jod. Czy może kontaktować
> (widywać/dotykać) się z dziećmi(w wieku od 5 do 7 lat)? Jeśli nie, to
> jak długo? Tato pytał w szpitalu o to, ale zdania uczonych są podzielone...
Zależy to od dawki, a to z kolei zależy od powodu zastosowania tego leczenia.

Proponuję zajrzeć na :
http://www.tarczyca.med-centrum.pl/leczenie_radiojod
em.shtml

4. Data: 2002-10-16 19:16:56

Od: "Tomasz Bandurski" <t...@s...amg-dot-gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (widywać/dotykać) się z dziećmi(w wieku od 5 do 7 lat)? Jeśli nie, to
> jak długo? Tato pytał w szpitalu o to, ale zdania uczonych są

Rozumiem ze jod podany z powodu nadczynnosci tarczycy (dawka z zakresu 10-20
mCi??). Mnimum 2 tygodnie powienien pozostawac w domu. Do 3 tygodni
powienien wystrzegac sie kontaktow z kobietami w ciazy i dziecmi. Z dziecmi
w podanym wieku rowniez powinien ograniczyc kontakty. Najlepiej zeby
straral sie przebywac w innym pomieszczeniu. Jednak nie widze powodu zeby
nie mozna bylo do niego zajrzec na chwile i np. przywitac sie. Ochrona
radiologiczna w tych przypadkach opiera sie na zasadzie ALARA i odwoluje do
rozsadku. Mysle ze mozna wytrzymac dwa a nawet trzy tygodnie przebywajac
tylko z doroslymi. Jezeli jednak nie uda sie uniknac takich kontaktow to
nalezy przebywac: jak najdalej i jak najkrocej. Nie rozwazne jest wtedy np.
wspolne ogladanie TV siedzac obok na kanapie.
Okres polowicznego rozpadu 131I wynosi tydzien.
Pamietaj ze bezwzgledny rezim obowiazuje w pierwszych 3 dniach po podaniu
kapsulki, wydaliny leczonego sa radioaktywne! Potem promieniuje okolica
szyi. Dziesiec razy dalej sto razy bezpieczniej.
Z ciekawosci pytam jak podzielone byly zdania uczonych i gdzie (Bydgoszcz??
wojskowy? czy RCO?).

T.

sluzowka
Re: >>> --- 50 zdjęć pięknych kobiet --- <<<
clotrimazolum a ciąża
effectin
Gdzie sczepionka antytradzikowa we Wroclawiu?