Lek spod fleczera

1. Data: 2006-03-21 14:54:36

Temat: Lek spod fleczera
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

No dobra, ząbek się zatruł, teraz pani stomatolog wsadziła jakiś lek
bliżej nieokreślony, który ma mi oczyścić komorę (chyba). Na to
fleczer. Dwie godziny po fakcie poczułem w ustach ostry smak tego leku
(w smaku i zapachu trochę jak spirytus kamforowy) - wycieka spod
fleczera. Sam opatrunek jest cały - widać wycieka jakąś szparką przy
powierzchni zęba albo cholera wie. Do stomatologa nie umiem się dodzwonić,
więc pytam tu - martwić się, czy olać temat?
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

2. Data: 2006-03-21 15:05:31

Temat: Re: Lek spod fleczera
Od: "Jendrek" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message

> (w smaku i zapachu trochę jak spirytus kamforowy)

I tuś mnie Stefan zajemponował wyrafinowaną znajomością trunków :D
A tak na poważnie to olać.

A.

3. Data: 2006-03-21 16:05:54

Od: Radosław Rossa <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powierzchni zęba albo cholera wie. Do stomatologa nie umiem się dodzwonić,
> więc pytam tu - martwić się, czy olać temat?

Prawdopodobnie coś z kamfenolem (np. kamfenol z jodoformem). Tak, czy
inaczej powinieneś udać się do swojej pani stomatolog (jeżeli rzeczywiście
jest nieszczelny). Opatrunki z jodoformem stosuje się w celu odkażenia
kanału. Jak łatwo się domyślić trudno utrzymać jałowość pod nieszczelnym
wypełnieniem, a jodoform traci aktywność dosyć szybko.

4. Data: 2006-03-21 16:12:51

Od: Radosław Rossa <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, czy inaczej powinieneś udać się do swojej pani stomatolog (jeżeli
> rzeczywiście jest nieszczelny).

Sprostowanie: Myślałem, że stwierdziłeś, że fleczer jest nieszczelny i coś
spod niego wycieka. To możliwe, ale zapach kamfenolu potrafi utrzymywać się
dosyć długo (nawet przy szczelnym wyp. tymczasowym).

5. Data: 2006-03-21 16:25:32

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

<r...@g...pl> napisal(a):

> Sprostowanie: Myślałem, że stwierdziłeś, że fleczer jest nieszczelny i coś
> spod niego wycieka.

No, tak stwierdziłem :) Opatrunek jest cały, jeszcze nie zdążyłem go
ukruszyć, ale mimo tego czuję ten smak w ustach

> To możliwe, ale zapach kamfenolu potrafi utrzymywać się
> dosyć długo (nawet przy szczelnym wyp. tymczasowym).

Czuję jakby coś mi co kilka chwil "uciekało" spod opatrunku, bo co
chwilę mam nową falę tego smaku w ustach. Ewidentnie wycieka bo kiedy
tam językiem przejadę, to czuję na nim ten ostry smak.

A to musi być sterylne przez cały czas? To ja to cienko widzę - miałem
dwa razy truty ten ząb i za każdym razem już pierwszej nocy rozwalałem
fleczer - zgryz mam taki, że po prostu w nocy go roztrzaskuję kiedy
zacisnę we śnie zęby. W środku zęba opatrunek siedzi, ale tylko tyle,
3/4 fleczera się ukrusza.

6. Data: 2006-03-21 16:54:14

Od: Radosław Rossa <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A to musi być sterylne przez cały czas?

Musi.

> [...]
> fleczer - zgryz mam taki, że po prostu w nocy go roztrzaskuję kiedy
> zacisnę we śnie zęby. W środku zęba opatrunek siedzi, ale tylko tyle,

Fleczer niestety ma to do siebie, że lubi się kruszyć przy nagryzaniu, co
nie jest jednoznaczne z jakąś wielka utratą szczelności.
Zęby leczone wcześniej (ponownie) endodontycznie powinno traktować się tak,
jak zęby z kanałami zakażonymi. Kamfenol jest jednym z bardziej popularnych
i skutecznych antyseptyków (i wlaśnie w celu zlikwidowania bakterii Twoja
pani stomatolog umieściła opatrunek z kamfenolem w kanale/komorze).
Oczywiście - niezależnie od kamfenolu - należy przeprowadzić "pełne"
leczenie endodontyczne (w przypadku zębów zakażonych nawet nieco bardziej
"poszerzone" od klasycznego).

7. Data: 2006-03-21 17:16:26

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

<r...@g...pl> napisal(a):

> [...]
> Oczywiście - niezależnie od kamfenolu - należy przeprowadzić "pełne"
> leczenie endodontyczne (w przypadku zębów zakażonych nawet nieco bardziej

Nie zrozumieliśmy się - jestem w trakcie leczenia kanałowego,
pierwszego. Pierwsze posiedzenie - trutka. Drugie - trutka. Teraz
trzecie i zrobione właśnie to. Nie było jakiegoś zakażenia ani nic
takiego. Ot zwykłe leczenie kanałowe, tyle że ząb miał złamaną
wcześniej ściankę. Czy w tym przypadku też jest taki rygor szczelności?

Sorry że tak wypytuję, wiem że przez Internet się nie leczy, ale po
prostu stomatolog jutro ma gabinet zamknięty, więc najwcześniej się z
nią skontaktuję w czwartek, a chętnie bym wiedział na czym stoję w
temacie tego zęba. W trakcie pisania mi znowu "upuściło" tego leku, fuj
co za smak. Obiadek z kamfenolem - palce lizać :(

8. Data: 2006-03-21 18:33:30

Od: Radosław Rossa <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy w tym przypadku też jest taki rygor szczelności?

Rygor szczelności jest zawsze. Chciałem napisać, że w przypadku leczenia
kanałowego szczególnie, ale szczelność to podstawa też przy zwykłych
wypełnieniach i stałych uzupełnieniach protetycznych.

> chętnie bym wiedział na czym stoję w
> temacie tego zęba.

Spokojnie - będziesz żył. Jeżeli pani stomatolog już 2 razy zakładała Tobie
"opatrunek" dewitalizujący, później antyseptyki, a w czwartek uzna, że wyp.
jest nieszczelne, to założy tobie opatrunek z kamfenolem jeszcze raz. Tak
czy inaczej będzie musiała kanały opracować i nie wypełni ich, dopóki nie
uzna, że wszystko jest w porządku.

> Obiadek z kamfenolem - palce lizać

No cóż... O gustach się nie rozmawia ;-)

Prośba o interpretację wyników badań
enterococus species
Kawa a: I. poziom magnezu, II. wzrost ciśnienia krwi
kto to ma lady-comp??
Recepta (problem z rozszyfrowaniem)