Lekarz i rozpoznanie choroby wenerycznej.

1. Data: 2005-01-07 07:34:15

Temat: Lekarz i rozpoznanie choroby wenerycznej.
Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Wczoraj spokałem się z przekonaniem, że lekarz, któy zdiagnozował u
pacjenta jakąkolwiek chorobę weneryczną *MUSI* zawiadomić o tym fakcie
sanepid. Mi zaś się wydaje, że nie tylko nie musi, ale wręcz nie może tego
zrobić, gdyż stonowiłoby to naruszenie tajemnicy lekarskiej. Chyba że chodzi
tylko o informację o znaczeniu czysto statystycznym, czyli np: "tego dnia w
takiej miejscowości zdiagnozowano taką chorobę"
Koleżanka jednak stanowczo twierdziła, że lekarz musi taki przypadek
zgłosić w sanepidzie, podając wszystkie dane.
Jak to jest?

--
Kamil 'Raczek' Raczyński <r...@r...yupe.net>
Co Usenetowicz wiedzieć powinien: http://evil.pl/pip/

2. Data: 2005-01-08 12:09:23

Temat: Re: Lekarz i rozpoznanie choroby wenerycznej.
Od: "Jerzy Zamojski" <j...@o...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak, imiennie, sanepid to tez lekarze, tam tez obowiazuje tajemnica, ale nie
pytaj mnie o ocene przepisu!:-)

3. Data: 2005-01-09 01:51:38

Od: "Paweł W." <T...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Zamojski wrote:

> tak, imiennie, sanepid to tez lekarze, tam tez obowiazuje tajemnica, ale nie
> pytaj mnie o ocene przepisu!:-)
Moim zdaniem idiotyczny. Tym bardziej, że nie można nikogo zmusić do
zbadania się na nosicielstwo HIV, a dotyczy np.kiły, której leczenie
jest banalnie proste.
Czy nic się nie zmieniło od czasu moich zajęć na dermatologi - wenerologii?

--
Poczta:
użytkownik: pawelwo

4. Data: 2005-01-09 15:30:44

Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Zamojski" <j...@o...lublin.pl> nakibordził(a):

>tak, imiennie, sanepid to tez lekarze, tam tez obowiazuje tajemnica, ale nie
>pytaj mnie o ocene przepisu!:-)

Muszę przyznać, że mnie zaskoczyłeś. Hmm - a jaki jest cel Takiego przepisu?
(Nie pytam czy jest dobry czy zły!) Innymi słowy: po co sanepidowi dane
osobowe takiego pacjenta? Jak to się ma do Ustawy o Ochronie Danych
Osobowych?

--
Kamil 'Raczek' Raczyński <r...@r...yupe.net>
Co Usenetowicz wiedzieć powinien: http://evil.pl/pip/

suchy nos
kręgozmyk - leczenie operacyjne
Lekarz prowadzacy a analiza pierwiastkowa włosów
Piety
Czwarty ząb trzonowy