Lekarzu ulecz się sam...

191. Data: 2007-10-20 19:05:21

Temat: Re: Lekarzu ulecz się sam...
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:

> razem z ikselką postawiłyście bardzo kontrowersyjną tezę "jest źle i
> robi się coraz gorzej". a kiedy było lepiej? rok temu? 10 lat temu? 30
> lat temu? przecież wszystkie możliwe wskaźniki mówią co innego!

Które możliwe? Te, które się dopuszcza do publikacji!
Poczytaj, ciekawe:
http://www.gazetapolska.pl/?module=messages&message_
id=266

--
XL wiosenna

192. Data: 2007-10-20 19:15:21

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Które możliwe? Te, które się dopuszcza do publikacji!
> Poczytaj, ciekawe:
> http://www.gazetapolska.pl/?module=messages&message_
id=266

przecież ten tekst jest zupełnie nie na temat!

193. Data: 2007-10-20 19:21:27

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:
> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

id=266

> przecież ten tekst jest zupełnie nie na temat!

Jest na temat: przejście szpitali w ręce prywatne nie służy poprawie
ogólnego poziomu leczenia, lecz prywatnym interesom. Jest źle i będzie
gorzej - ponieważ materialna baza lecznictwa jest/będzie rozkradana w
obliczu prawa.

--
XL wiosenna

194. Data: 2007-10-20 19:39:06

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

id=266

> Jest na temat: przejście szpitali w ręce prywatne nie służy poprawie
> ogólnego poziomu leczenia,

cytat proszę. kto tak powiedział, na jakiej podstawie i czemu ma to być
wiarygodniejsze źródło informacji niż badanie czapińskiego. jaka była
metodologia tych badań.

> lecz prywatnym interesom. Jest źle i będzie gorzej - ponieważ
> materialna baza lecznictwa jest/będzie rozkradana w obliczu prawa.

to już twoja manipulacja, a nie treść tego tekstu.

195. Data: 2007-10-20 20:28:19

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Oct 2007, Ikselka wrote:

> ogólnego poziomu leczenia, lecz prywatnym interesom. Jest źle i będzie
> gorzej - ponieważ materialna baza lecznictwa jest/będzie rozkradana w
> obliczu prawa.

opowiadasz kompletne głupoty ... Przeanalizuj stan szpitali, które
podległy tzw. prywatyzacji samorządowej a dowiesz się, że funkcjonują
dobrze. Co więcej - wiele takich szpitali ten tryb prywatyzacji
uratował. Gdyby nie taka prywatyzacja to "mój" szpital
http://www.szpitalchelmza.vc.pl/ nie istniałby.
Uważasz że lepiej aby szpital padł niż aby przeprowadzić jego
przekształcenie? Pacjenci nie tracą na tym bo są leczeni za
darmo w ramach kontraktu z NFZ-tem, na tej samej zasadzie zresztą
leczymy pacjentów bezpłatnie spoza powiatu jeśli tylko chcą
się u nas leczyć (a chcą)

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

196. Data: 2007-10-20 20:35:02

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Oct 2007, jerry wrote:

> cytat proszę. kto tak powiedział, na jakiej podstawie i czemu ma to być
> wiarygodniejsze źródło informacji niż badanie czapińskiego. jaka była
> metodologia tych badań.

badania Czapińskiego są wiarygodne, ponieważ są oparte na naukowych
podstawach. Media starają się natomiast kreować opinię, że poziom
świadczeń zdrowotnych w Polsce jest fatalny, na co wskazywał też
Czapiński i Zatoński. Media także wykreowały bardzo wysokie oczekiwania.
Generalnie ludzie oczekują aby opieka zdrowotna załatwiała także
ich potrzeby społeczne - renty, domy starców itp. - to wszystko
tak na prawdę medycyną nie jest, trzeba to oddzielić gdyż jest
to inny rodzaj opieki ...

P.

197. Data: 2007-10-20 21:18:01

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz pisze:

> Uważasz że lepiej aby szpital padł niż aby przeprowadzić jego
> przekształcenie?

Zauważ, że do "przekształcenia" nie bierze się tak chętnie szpitali,
które są w rozsypce, lecz placówki dobrze stojące - w przenośni i dosłownie.

--
XL wiosenna

198. Data: 2007-10-20 21:18:39

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz pisze:

> [...]
> ich potrzeby społeczne - renty, domy starców itp. - to wszystko
> tak na prawdę medycyną nie jest, trzeba to oddzielić gdyż jest

Rozszerzasz temat poza ramy tej dyskusji.
--
XL wiosenna

199. Data: 2007-10-20 22:03:12

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Oct 2007, Ikselka wrote:

> Zauważ, że do "przekształcenia" nie bierze się tak chętnie szpitali,
> które są w rozsypce, lecz placówki dobrze stojące - w przenośni i dosłownie.

bierze się przede wszystkim te, które są w rozsypce

P.

200. Data: 2007-10-20 22:07:39

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozszerzasz temat poza ramy tej dyskusji.

badania te pokazują, że poziom świadczeń zdrowotnych jest
znacznie lepszy niż to ogolnie mówi się w mediach i w gremiach
politycznych. Nie rozszerzam temat lecz wskazuję że zarówno
media jak i niektórzy politycy straszą społeczeństwo widmem
biedy i zapaści w momencie kiedy mamy wzrost gospodarczy
a poziom świadczeń zdrowotnych i dokonania polskich lekarzy
zbliżają się co raz bardziej do średniej europejskiej.
Straszenie ludzi widmem konieczności płacenia wielkich
pieniędzy za opiekę zdrowotną jest po prostu obrzydliwym
nadużyciem i tyle ...

P.>
--

migrena