Liliowce

1. Data: 2003-07-13 19:36:51

Temat: Liliowce
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś zna jakiś niezawodny sposób na podzielenie rozrośniętej kępy
liliowca na pół? Wymagania: a) sprzęt ma zostać nieuszkodzony, b) człowiek
też ma być nieuszkodzony.

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2003-07-13 20:16:31

Temat: Re: Liliowce
Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

To znaczy sama chcesz dzielic? A moze ten/ta co ma dostac druga polowe niech
sie pogimnastykuje?
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

3. Data: 2003-07-14 07:38:18

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> Może ktoś zna jakiś niezawodny sposób na podzielenie rozrośniętej kępy
> liliowca na pół? Wymagania: a) sprzęt ma zostać nieuszkodzony, b)
> człowiek też ma być nieuszkodzony.

1. duza ilosc piwa
2. chlop x 2
3. widly amerykanskie x 2
4. ladna okolica

Do wykopywania uzywa sie dwoch chlopow zaopatrzonych w w/w widly i z
dostepem do piwa, oraz z wizja obfitszego dostepu do piwa po zakonczeniu
dzialan. Gdy sie wyda instrukcje, a chlopy sie zajmuja otwieraniem
pierwszej butelki (puszki) oraz wstepnym rozpoznaniem widel, nalezy sie
oddalic (patrz 'ladna okolica'). Wracamy po ok. godz. gdy liliowiec jest
juz wykopany, a rany zewnetrzne i wewnetrzne zdezynfekowane, a nawet
zaleczone (piwo czyni cuda).
Sposob sprawdzony, strat w liliowcach, widlach oraz chlopach nie bylo.
Aha - wazne, zeby obfity dostep do piwa byl PO wykopaniu, bo inaczej to
roznie moze byc..
Pozdrowienia - Ewa Sz.
PS. U mnie byly straty w sprzecie podczas wykopywania piwonii :-)

4. Data: 2003-07-14 07:41:52

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> Może ktoś zna jakiś niezawodny sposób na podzielenie rozrośniętej kępy
> liliowca na pół? Wymagania: a) sprzęt ma zostać nieuszkodzony, b)
> człowiek też ma być nieuszkodzony.

A to tak jakos wyszlo :-)

Wykopac sie nie daly zadnemu stworzeniu
Az Basia uslyszala ku swemu zgorszeniu:
Ja - liliowiec!
Ja - samiec!
Jestem mocny w korzeniu!

Pozdrowienia - Ewa Sz.

5. Data: 2003-07-14 08:46:36

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...
> [...]
> dzialan. Gdy sie wyda instrukcje, a chlopy sie zajmuja otwieraniem
> pierwszej butelki (puszki) oraz wstepnym rozpoznaniem widel, nalezy sie

O tyle jest to mało ciekawe, że w otoczeniu liliowców rosną dziesiątki
innych cennych roślin i wobec tego wykopywaniem muszę się zająć sama. Czyli
co, nie ma sposobu? :-(((((

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2003-07-14 08:52:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> wrote in message
> Tak przy okazji mam pytanie. Czy ktoś ma liliowca o
> cytrynowożółtych kwiatach i wąziutkich płatkach (śliczny :-)] ?
Liście
> też wąskie, zielonoszare. Nie mogę zidentyfikować i proszę o
jakieś
> podpowiedzi :-).

Może H.citrina (lub citrinum - nie jestem pewna)?Mocno pachnie, szczególnie
wieczorem. Ale liście zwyczajnie zielone...

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2003-07-14 08:54:49

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Z pozdrowieniami, Maria

8. Data: 2003-07-14 09:00:11

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" wrote:

> (...)
> PS. U mnie byly straty w sprzecie podczas wykopywania piwonii :-)

?? Piwonie wykopałam sama, może dlatego bez strat ;-)
A jeżeli ktoś ma białą, chetnie pomogę wykopywać :-))

Krycha&Co(ty)

9. Data: 2003-07-14 09:50:21

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Może H.citrina (lub citrinum - nie jestem pewna)?Mocno pachnie,
szczególnie
> wieczorem. Ale liście zwyczajnie zielone...

Nie Basiu, bo H. citrina ma wyprostowane płatki z ciemniejszym
cieniem na zewnątrz. U mojego góra płatków jest odwinięta, a
strona zewnętrzna jest w tym samym odcieniu, co wewnętrzna.
Pięknie pachnie :-).

Z pozdrowieniami, Maria

10. Data: 2003-07-14 11:00:50

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> ?? Piwonie wykopałam sama, może dlatego bez strat ;-)
> A jeżeli ktoś ma białą, chetnie pomogę wykopywać :-))

:)
tez szukam bialych
a na wymiane mam czapelke...
:)