List otwarty do Komitetu Zalozycielskiego PFON

1. Data: 2003-08-01 21:04:17

Temat: List otwarty do Komitetu Zalozycielskiego PFON
Od: "Krzysztof Markiewicz" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powstalo Polskie Forum Osob Niepelnosprawnych.
O niepokojach z tym zwiazanych mozna przeczytac na stronie
http://www.idn.org.pl/varia/do_PFON.htm

Krzysztof Markiewicz

2. Data: 2003-08-01 21:56:56

Od: "budrys" <b...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Markiewicz" <k...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag

Witam.

> Powstalo Polskie Forum Osob Niepelnosprawnych.
> O niepokojach z tym zwiazanych mozna przeczytac na stronie
> http://www.idn.org.pl/varia/do_PFON.htm

Bardzo ciekawe, szczególnie to:
______________________________
....Paragraf 15 Statutu PFON programowo czyni je niedostępnym dla wszystkich
organizacji lokalnych i regionalnych poprzez zapis, że "członkiem Forum może
zostać stowarzyszenie i związek stowarzyszeń, które spełnia łącznie niżej
podane warunki:

- jest stowarzyszeniem lub związkiem stowarzyszeń o ogólnopolskim zasięgu
działania
- jest zarejestrowany w KRS
- posiada jednostki organizacyjne więcej niż w połowie liczby województw
.... ".......

Może napiej się kawy i posłucham co Wy na to.

pozdr. - Józek
________________

3. Data: 2003-08-01 23:01:56

Od: "budrys" <b...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"budrys" <b...@t...de> schrieb im Newsbeitrag

W uzupełnieniu informacji podanej przez P. Markiewicza:

http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/3561

Kawa wypita, czytam dalej ten kryminał:-)
Wam też polecam. To wejście do UE zaczyna przypominać
"Wejście smoka";-)

pozdr. - Józek
_________________

4. Data: 2003-08-02 13:31:50

Od: "Pearl" <p...@a...bti.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Markiewicz" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> Powstalo Polskie Forum Osob Niepelnosprawnych.
> O niepokojach z tym zwiazanych mozna przeczytac na stronie
> http://www.idn.org.pl/varia/do_PFON.htm

No to do kolekcji:

List otwarty Fundacji SYNAPSIS

W dniu 16 lipca 2003 roku odbyła się konferencja prasowa 'Kto reprezentuje
niepełnosprawnych?' zorganizowana przez Polskie Forum Osob
Niepelnosprawnych. Na konferencji obecni byli także przedstawiciele Fundacji
SYNAPSIS, ktorzy wyrazili swoj sprzeciw wobec procedury budowania
ogólnopolskiej reprezentacji osób niepełnosprawnych.

W związku z informacją prasową jaka ukazała się w dn. 17 lipca 2003 w
stołecznym dodatku "Gazety Wyborczej" Fundacja SYNAPSIS wyjaśnia:

Fundacja SYNAPSIS nie jest przeciwna powstaniu Polskiego Forum Osób
Niepełnosprawnych (PFON) czy innej ogólnopolskiej reprezentacji organizacji
osób niepełnosprawnych. Uważamy, że powołanie takiej struktury jest
niezbędne, by reprezentować polskich niepełnosprawnych na forum europejskim.
Polska jest jednym z ostatnich krajów europejskich, który nie ma jeszcze
swoich reprezentantów na tym szczeblu.

Jesteśmy natomiast przeciwni omijaniu demokratycznych procedur przy
powoływaniu ogólnopolskiej reprezentacji. Tym więcej, że procedury te są
łamane przez organizacje pozarządowe, które powinny budować społeczeństwo
obywatelskie.
Uważamy, że powoływanie ogólnopolskiego forum nie może odbywać się bez
wiedzy i uczestnictwa całego środowiska osób niepełnosprawnych. O powołaniu
PFON inne organizacje dowiadują się, ponad dwa miesiące po jego rejestracji,
na konferencji prasowej oraz z informacji w mediach.

1. W statucie Polskiego Forum Osób Niepełnosprawnych uniemożliwiono
wstąpienie do niego organizacjom działającym lokalnie i regionalnie, jak np.
Wojewódzkie Sejmiki Osób Niepełnosprawnych, których jest obecnie siedem.
Według zapisów w § 15 statutu członkiem Forum może być stowarzyszenie i
związek stowarzyszeń, który spełnia łącznie następujące warunki:
1) jest stowarzyszeniem lub związkiem stowarzyszeń o ogólnopolskim zasięgu
działania,
2) jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym,
3) posiada jednostki organizacyjne więcej niż w połowie liczby województw,
przy czym w przypadku związków stowarzyszeń jako jednostki organizacyjne
rozumie się także zrzeszone organizacje i ich oddziały terenowe,
4) osoby niepełnosprawne legitymujące się odpowiednim orzeczeniem o
niepełnospraw-ności stanowią przynajmniej 50% zwyczajnych członków
stowarzyszenia lub stowarzyszeń wchodzących w skład związku stowarzyszeń,
przy czym w przypadku stowarzyszeń, w których z powodu niepełnoletności lub
rodzaju niepełnosprawności samoreprezentacja osób niepełnosprawnych nie jest
możliwa - do wymaganych 50% zwyczajnych członków zaliczani są rodzice i
opiekunowie prawni,
5) w skład władz statutowych wchodzi przynajmniej połowa osób
niepełnosprawnych zgodnie z zapisem punktu 4,
6) statutowe władze stowarzyszenia lub związku stowarzyszeń wyrażą wolę
przynależności do Forum,
7) opłaca w Forum składki członkowskie ustalone przez Zarząd Forum".

Wynika z tego, że członkiem Forum może być stowarzyszenie lub związek
stowarzyszeń, który posiadania jednostki organizacyjne w dziewięciu
województwach. Zapisu takiego nie ma w kryteriach dotyczących otrzymania
statusu członka obserwatora European Disability Forum (EDF) - Europejskiego
Forum Osób Niepełnosprawnych, do którego pretenduje PFON.

2. Według nas krajowa reprezentacja osób niepełnosprawnych na forum
europejskie powinna być budowana oddolnie i wyłoniona przez sejmiki
wojewódzkie. Budowanie tej reprezentacji powinno rozpocząć się od tworzenia
tychże sejmików w województwach, w których one nie istnieją.

3. W I Kongresie Polskiego Forum Osób Niepełnosprawnych, który ma się odbyć
jesienią tego roku będą mogły wziąć udział jedynie organizacje wchodzące w
struktury Forum. Zgodnie z obowiązującym dziś statutem w kongresie nie wezmą
więc udziału organizacje, w których interesie leżałaby zmiana cytowanych
wyżej zapisów statutowych. Nie może być więc mowy o wprowadzeniu tych
poprawek, chociaż taką możliwość sugerowano nam podczas konferencji
prasowej.

4. Forum nie czekając na kongres zaprezentowało się już pani Minister
Jolancie Banach - Pełnomocnikowi Rządu Do Spraw Osób Niepełnosprawnych jako
reprezentacja tegoż środowiska, mimo, że dotychczas nie dostało od niego
takiego upoważnienia.

5. Konferencja prasowa nie jest odpowiednią formą do ustaleń kto powinien
reprezentować osoby niepełnosprawne oraz do wypracowania wspólnego
stanowiska tychże. Są to tematy do omówienia z przedstawicielami
organizacji, a nie mediów. Do poinformowania innych organizacji o
przedsięwzięciach na rzecz osób niepełnosprawnych może służyć portal
internetowy niepelnosprawni.info oraz wiadomosci.ngo.pl czy najbardziej
popularny w Polsce magazyn dla osób niepełnosprawnych "Integracja". Jeżeli
chcemy, by informacje dotarły do wszystkich zainteresowanych można swoje
zamiary ogłosić w mediach ogólnopolskich, tak by przed zalegalizowaniem
Forum, czyli ogólnopolskiej reprezentacji osób niepełnosprawnych,
dowiedzieli się o tym ci, których to najbardziej dotyczy.

Osoby reprezntujące Fundację SYNAPSIS podczas konferencji prasowej
Anna Rajner - członek Zarządu Fundacji SYNAPSIS
Karolina Cyran-Juraszek
Agnieszka Deja

autor: Agnieszka Deja
Źródło: Fundacja SYNAPSIS
Opracowanie: dobr(redakcja ngo.pl)

Więcej na:
http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/3561

--
Pozdrawiam.
Perła

5. Data: 2003-08-02 18:56:55

Od: "Karol Mysiukiewicz" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zastanawiam się, kto dał PFON mandat do reprezentowania całego środowiska ON.
To znaczy, że ja ze szwagrem mogę założyć Polskie Forum Hodowców Stonki i
zasiadać w strukturach UE.
To oczywiście przesada.
Skandalem jest, że pani minister Jolanta Banach z nimi w ogóle rozmawia.
Może do niej napisać, co o tym myślimy, jej adres to
J...@s...gov.pl lub Jolanta Banach Sekretarz stanu, Pełnomocnik
Rządu Do Spraw Osób Niepełnosprawnych e-mail: B...@m...gov.pl.
Proponuje zadać jej pytanie:
Pani minister: dlaczego tylko cztery organizacje skupione w Polskim Forum
Osób Niepełnosprawnych mają reprezentować całe środowisko niepełnosprawnych
wobec władz polskich oraz na forum międzynarodowym w EDF (European
Disability Forum)? Dlaczego aprobuje Pani minister formułę w jakiej PFON
powstało?
Karol Mysiukiewicz

adres
Zakup sam. a PFRON
Re: A gdzie jest miejsce dla niepelnosprawnych
Re: A gdzie jest miejsce dla niepelnosprawnych
Ralacja - U2003