Magnolia - jakie wymagania

1. Data: 2004-04-16 09:03:38

Temat: Magnolia - jakie wymagania
Od: "Aska Z." <a...@u...erb.pl> szukaj wiadomości tego autora

glebowe i co ze słoneczkiem?
Rodzina chce nas zaszczycić onym krzewem... Będzie pasowała jak pięśc do
nosa w wiejskim ogródku. No ale... jak już ma być to proszę bardzo uprzejmie
o porady.

Magnolia... też wymyślili... ale ją pokocham.

2. Data: 2004-04-16 09:55:25

Temat: Re: Magnolia - jakie wymagania
Od: "Andrzej Opejda" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aska Z." <a...@u...erb.pl> napisał w wiadomości
> [...]
uprzejmie
> o porady.
>
> Magnolia... też wymyślili... ale ją pokocham.

Jesli nie podobaja Ci sie kwiaty magnolii mozesz je powylamywac, magnolie sa
interesujace nawet bez kwiatow gdy maja liscie.

Osobiscie nie "slysze zgrzytow" w wiejskim ogrodzie z magnoliami. Jesli masz
jakis wplyw na gatunek magnolii polecam m. gwiazdzista - najwrazliwsza
(teroretycznie, u mnie nigdy nie przemarzla), ale najpiekniejsza i
najmniejsza.

Ziemia lekka, prochniczna i latwo nagrzewajaca sie, lekko kwasna. Korzenie
magnolii nie znosza przekopywania ziemi, wiec w gre wchodzi tylko
sciolkowanie lub zadarnienie jej roslinami okrywowymi.

Miejsca osloniete od wiatrow - niszcza kwiaty i liscie. Kiedys zalecano
sadzenie przy poludniowej scianie budynkow. Zauwazylem jednak, ze w trakich
miejscach kwiaty magnolii posredniej wczesniej sie rozwijaja i czesciej
niszczone sa przez przymrozki. Dlatego lepiej wg mnie unikac takiego
stanowiska na wsi, w miescie moze byc.

Miejsca sloneczne.

Pozdrawiam
Andrzej Opejda
http://www.arboretum.pl
http://www.sieciogrod.com

3. Data: 2004-04-16 10:18:11

Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aska Z." <a...@u...erb.pl> napisał w wiadomości
> glebowe i co ze słoneczkiem?
Gleba przepuszczalna, kwaśna i wilgotna (jak różaneczniki).
Poza tym chyba lubi słonko (?) przynajmniej polecają do uprawy takie
miejsca.
No i oczywiście nie lubi mrozów (w sumie to trochę zależy od gatunku i
odmiany).
Pozdrawiam
FJ

4. Data: 2004-04-16 10:25:54

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobacz na http://ogrody.agrosan.pl/drzewa-l/magnolia.html

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

5. Data: 2004-04-16 10:33:17

Od: "Daniel" <d...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> glebowe i co ze słoneczkiem?

U mnie rośnie w zacisznym (wiatrowo) miejscu, ze słońcem do około 14-15 w
lato, glebę mam kiepską, piasek, glina i trochę dołożonego kwaśnego torfu.
Jednak jej jest tam dobrze, co niedługo (dopiero) będzie widać!!!

> Rodzina chce nas zaszczycić onym krzewem... Będzie pasowała jak pięśc do
> nosa w wiejskim ogródku.

Nie to żebym udzielał porad, ale magnolia wszędzie pasuje...

> No ale... jak już ma być to proszę bardzo uprzejmie
> o porady.
>
> Magnolia... też wymyślili... ale ją pokocham.

Jak się nie spodoba to z chęcią wezmę.... każdą ilość...

Daniel

6. Data: 2004-04-16 14:40:23

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Opejda" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Jesli nie podobaja Ci sie kwiaty magnolii mozesz je powylamywac, magnolie sa
> interesujace nawet bez kwiatow gdy maja liscie.

Nie ma piekniejszego drzewa niz kwitnaca magnolia Soulangea!
O tej porze roku jadac przez miasto musze uwazac, zeby sie nie
zagapic.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2004-04-16 14:41:53

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Opejda" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Ziemia lekka, prochniczna i latwo nagrzewajaca sie, lekko kwasna.

W Indianapolis i okolicach rosna wspaniale na glinie.

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2004-04-16 14:43:22

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Daniel" <d...@p...wp.pl> wrote in message

> U mnie rośnie w zacisznym (wiatrowo) miejscu

A to jest blad. W zacisznym i slonecznym miejscu zaczyna za wczesnie kwitnac
i pierwszy lepszy przymrozek niszczy kwiaty.

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2004-04-16 15:52:42

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma piekniejszego drzewa niz kwitnaca magnolia Soulangea!
> O tej porze roku jadac przez miasto musze uwazac, zeby sie nie
> [...]

Zatrzymaj samochód, wysiądź, zapal papierocha,
strzel piwko i patrzaj w magnolię;-)

Pozdrawia relaksowo boletus

10. Data: 2004-04-16 17:55:48

Od: "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:rfSfc.25913$B%4.8200@fe2.columbus.rr.com...
> Nie ma piekniejszego drzewa niz kwitnaca magnolia Soulangea!

A, która taka szczególnie Ciebie zachwycająca? Aleksandrina, George Henry
Kern, Alba Superba czy może Speciosa?

Pozdrawiam
skryba

> Pozdrowienia,
> Michal
>
> --
> Michal Misiurewicz
> m...@m...iupui.edu
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure

Storczyk-co jest ?
Re: kilka nowych fotek
Prośba o pomoc w identyfikacji - cyprys karłowaty??
Próchnica słodka
oddam w dobre ręce