Makutra i jej historia

1. Data: 2008-07-21 16:21:54

Temat: Makutra i jej historia
Od: wsloncu <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Makutra to tylko pewien rodzaj miski. Jednak jak każdy przedmiot w
naszym otoczeniu ma też swoją historie, pochodzenie, rodzaje i
odmiany.

Mnie zainteresowała właśnie jej historia. Skąd pochodzi? Skąd jej
nazwa? Jak wygląda? Czy w innych krajach też istnieją podobne
naczynia? Jak one nazywają się i wyglądają? Czy są z nią związane
jakieś tradycje szczególne? I wszystko inne co tylko się z nią wiąże.

Jeśli posiadacie informacje na temat makutry, zdjęcia różnych jej
wzorów, wiedzę jak to jest w innych krajach. Bardzo proszę o kontakt.
O historie, o zdjęcia.

Chcę napisać artykuł na temat makutry i zamieścić go w internecie.
Najpewniej w Wikipedii, oraz na moim prywatnym blogu kulinarnym.

2. Data: 2008-07-21 17:40:32

Temat: Re: Makutra i jej historia
Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article
<9...@c...go
oglegroups.com>,
wsloncu <o...@w...pl> wrote:

> [...]
>
> Chcę napisać artykuł na temat makutry i zamieścić go w internecie.
> Najpewniej w Wikipedii, oraz na moim prywatnym blogu kulinarnym.

Może byś zaczął od napisani nam co już wiesz o makutrze poza tym, że to
"rodzaj miski"?

Władysław

3. Data: 2008-07-21 19:51:59

Od: w...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam.

> Może byś zaczął od napisani nam co już wiesz o makutrze poza tym, że to
> "rodzaj miski"?

Tak naprawdę właśnie to wiem. Wiem czym jest makutra i do czego
służy,mam takową w domu i jej używam. Jednak poza definicją w
internecie, a to moje główne źródło, nie ma praktycznie żadnych innych
informacji. Stąd właśnie mój list.

Jedyne czego się dowidziałem to różne nazwy tego naczynia:
makitra (ukr.)
donica
makotra

Także mój ojciec kiedyś mi wspominał że u niego w domy była makutra z
dodatkowymi wypustkami ułatwiającymi jej trzymanie miedzy nogami w
czasie ucierania ciasta. To tak odnośnie różnych wzorów tego naczynia.

I to jest tyle co wiem, a to bardzo niewiele.

Olek

4. Data: 2008-07-21 20:01:36

Od: Konrad Brywczyński <k...@k...nospam> szukaj wiadomości tego autora

wsloncu pisze:

> Skąd jej nazwa?

Tak ciężko się domyślić, od czego pochodzi nazwa?

> Chcę napisać artykuł na temat makutry i zamieścić go w internecie.
> Najpewniej w Wikipedii, oraz na moim prywatnym blogu kulinarnym.

Chcesz napisać, czy żeby ktoś za Ciebie napisał?

5. Data: 2008-07-21 20:30:14

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@g...com> napisał:

> mam takową w domu i jej używam.

Do maku tarcia? :)

--
Pozdrawiam - Aicha (5 zet się należy;))

6. Data: 2008-07-21 20:35:37

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <k...@k...nospam> napisał

> Chcesz napisać, czy żeby ktoś za Ciebie napisał?

Gdyby na jego pytanie odpowiedziało więcej osób podając różne
informacje to on mógłby to zebrać i zredagować. W czym problem?

7. Data: 2008-07-21 21:04:18

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article
<e...@2...goog
legroups.com>,
w...@g...com wrote:

> [...]
> czasie ucierania ciasta. To tak odnośnie różnych wzorów tego naczynia.
>
> I to jest tyle co wiem, a to bardzo niewiele.

I nie byłeś łaskaw sprawdzić żadnych źródeł, zanim zacząłeś nam tutaj
zawracać głowę? Pójść do biblioteki? Poszukać w książkach?

Władysław

8. Data: 2008-07-21 21:19:31

Od: Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Władysław Łoś pisze:

> I nie byłeś łaskaw sprawdzić żadnych źródeł, zanim zacząłeś nam tutaj
> zawracać głowę? Pójść do biblioteki? Poszukać w książkach?

75% znanych mi bibliotekarek (pracowałam kiedyś w wojewódzkiej
bibliotece) nie miałaby pojęcia, co czytelnikowi przynieść, żeby
zaspokoić jego głód wiedzy w temacie makutry.

--

Paulinka

9. Data: 2008-07-21 21:22:32

Od: "Andy" <d...@d...de> szukaj wiadomości tego autora

"wsloncu" <o...@w...pl> .

Chcę napisać artykuł na temat makutry i zamieścić go w internecie.
Najpewniej w Wikipedii, oraz na moim prywatnym blogu kulinarnym.

I do tego jestes pewnie baba i myslisz cipa zamiast mozgiem. Wiec z kazdym
gownem zaraz na newsy. Samemu pomyslec i poszukac nie laska.

Andy

10. Data: 2008-07-21 21:28:50

Od: Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andy pisze:
> [...]
>
> I do tego jestes pewnie baba i myslisz cipa zamiast mozgiem. Wiec z kazdym
> gownem zaraz na newsy. Samemu pomyslec i poszukac nie laska.

Masz jakieś problemy z kobietami?

--

Paulinka

Haggis