Małe azalie z nasion-co dalej

1. Data: 2004-05-15 10:36:50

Temat: Małe azalie z nasion-co dalej
Od: "Łukasz W." <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W lutym podczas spaceru po ogrodach oliwskich w Gdańsku udało mi się znaleźć na
krzewie azalii nasionka. Wysiałem je i ku mojemy zdziwieniu roślinki wzeszły w
100%. Teraz mam około 250 małych siewek tego krzewu. Ale co dalej?
Kilkadziesiąt przepikowałem i została mi reszta. Jednak mam pytanie, czy
Wystawić te malutkie siewki - teraz mają max 2cm - do ogrodu. A co w zimę? Nie
wymarzną? Może ktoś bawił się w takie rzeczy z azaliami?
Tak samo zrobiłem z ognikiem. Zerwałem kilka kiści owoców w lutym, wydłubałem
nasionka i wysiałem. Teraz mam około 200 sadzonek o wysokości 15 cm. Już
niedługo powsadzam je do doniczek,, a później do gruntu. Też jestem ciekaw jak
przezimują. Co ciekawe wykiełkowały mi ogniki o różnych liściach: jedne mają
głęboko wcinane listki, inne drobno piłkowane, a jeszcze inne listki lekko
wydłużone. Ciekawe jakie będą owoce? Polecam taki sposób na założenie
zimozielonego żywopłotu.
Łukasz W.

2. Data: 2004-05-19 15:15:56

Temat: Re: Małe azalie z nasion-co dalej
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Łukasz!
W Twoim liście przeczytałem:

> [...]
ŁW> niedługo powsadzam je do doniczek,, a później do gruntu. Też jestem ciekaw jak

Siewki dobrze będzie przesadzić do ziemi, gdzieś w cieniu. Można też
sadzić do doniczek o ile nie zapomnisz podlewać.
Zimowanie może być w gruncie jeżeli zapewnisz im grubą warstwę śniegu
przez cały okres mroźny. Jeżeli posiadasz pomieszczenie z temperaturą
minus kilku stopni to warto tam własnie je zimować.
Krzysztof Marusiński

heliotrop
Zośkom zimnym i ciepłym
Wystawa storczyków w Warszawie