Mapy myśli

1. Data: 2005-09-08 20:06:17

Temat: Mapy myśli
Od: "traider" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Poszukuję osób, które wykorzystują w nauce mapy myśli (mind mapping).
Chciałem spytać o Wasze efekty i wymienić kilka spostrzeżeń.
Pozdrawiam serdecznie
W.

2. Data: 2005-09-08 20:58:34

Temat: Re: Mapy myśli
Od: zairazki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik traider napisał:
> [...]
>
> Poszukuję osób, które wykorzystują w nauce mapy myśli (mind mapping).
> Chciałem spytać o Wasze efekty i wymienić kilka spostrzeżeń.

Firma K2lider ?
P. Marek Paszko ?

Całkiem niezłe efekty praktyczne, zwłaszcza podczas "grupowego
myślenia spontanicznego". Testowane też na nauce normy ISO 9001:2000

pozdrowionka
zairazki

3. Data: 2005-09-10 10:19:40

Od: "traider" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Firma K2lider ?
> P. Marek Paszko ?

Nie firma i nie P. Marek Paszko :)

> Całkiem niezłe efekty praktyczne, zwłaszcza podczas "grupowego myślenia
> spontanicznego". Testowane też na nauce normy ISO 9001:2000
OK - dzięki. Chętnie poczytam też o doświadczeniach innych ludzi w tej
materii - piszcie śmiało!
Pozdr.
W.

4. Data: 2005-09-10 17:50:30

Od: zairazki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie firma i nie P. Marek Paszko :)

To nie traider podejrzany o K2Lider, tylko niech traider zajrzy na tę
stronę :)

> OK - dzięki. Chętnie poczytam też o doświadczeniach innych ludzi w tej
> materii - piszcie śmiało!
> Pozdr.
> W.
A jak doda się dopalacz w rodzaju MindMappera na komputerze, to już
pełen odlot...

zairazki

5. Data: 2005-09-12 17:23:42

Od: "traider" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie traider podejrzany o K2Lider, tylko niech traider zajrzy na tę
> stronę :)
Witam!
Traider właśnie zajrzał na stronę K2Lider i właśnie rozpoczął ściąganie
MindMappera :)
Dotychczas programy komputerowe do map m. zawiodły mnie - były zbyt
prymitywne i wolałem robić mapy własnoręcznie. Ale mindmapper zapowiada się
interesująco :)
Pozdr.
traider

6. Data: 2005-09-12 18:22:45

Od: zairazki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dotychczas programy komputerowe do map m. zawiodły mnie - były zbyt
> prymitywne i wolałem robić mapy własnoręcznie. Ale mindmapper zapowiada się
A jak potrenujesz, to wyjdzie m.in. znakomite narzędzie do
przygotowywania prezentacji wielowariantowych. Rozmaite Powery
Pointery to betka w porównaniu do tej zabawki. Jeszcze nie używałem
najnowszej wersji, poprzednia jednak moim zdaniem więcej obiecywała
ustami marketingu niż umiała - trochę dużo było ograniczeń i
uproszczeń, choć sama idea - miodzio! No i to polskie menu...

pozdrowionka
zairazki

7. Data: 2005-09-13 09:29:18

Od: "traider" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poprzednia jednak moim zdaniem więcej obiecywała ustami marketingu niż
> umiała - trochę dużo było ograniczeń i uproszczeń, choć sama idea -

Witam!
Programik jest znacznie bardziej profesjonalny od tych, z którymi miałem do
czynienia wcześniej. Ale nie usunięto jak w innych podstawowej - moim
zdaniem - wady, tzn. można wprowadzać słowa-klucze tylko poziomo. A
podstawowa idea mapy myśli to przecież notowanie nielinearne. Mimo że
gałęzie mapy mają układy nielinowe, to te poziome teksty psują całą zabawę.
Chyba że jest gdzieś opcja w tym programie, żeby można było wprowadzać
słowa-klucze pochylone?

Pozdrawiam
traider

8. Data: 2005-09-14 14:07:18

Od: Said <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

traider wrote:

> Dotychczas programy komputerowe do map m. zawiodły mnie - były zbyt
> prymitywne i wolałem robić mapy własnoręcznie. Ale mindmapper zapowiada się

Prawdą jest, że programom komputerowym jeszcze daleko do możliwości
jakie daje własnoręczne rysowanie map.
Z drugiej strony łatwiej jest uporządkowac mapę na komputerze, niż
przerysowywać. :)
Osobiście używam ConceptDRAW MINDMAP.
Testowałem też MindMappera.
Map używam do wielu rzeczy, w tym do:
- planowania;
- robienia notatek;
- przygotowywania dokumentów.

Said
---------------------
http://szybkie-czytanie.zlotemysli.pl/default.php

9. Data: 2005-09-14 14:12:33

Od: Said <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

traider wrote:
> [...]
> Chyba że jest gdzieś opcja w tym programie, żeby można było wprowadzać

Nie pamietam dokładnie nazwy programu, ale na stronie Buzana był
przedstawiany jako najlepiej spełniajacy założenia dotyczące tworzenia
map myśli. Tam napis układał się wzdłuż ramienia.

Said
http://szybkie-czytanie.zlotemysli.pl/default.php

Czytanie fotograficzne
plan wynikowy do przyrody