Mapy mysli

1. Data: 2006-05-11 13:52:01

Temat: Mapy mysli
Od: Sabina Redlarska <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy uzywacie map mysli do sporzadzania notatek? Sprawdzaja sie?
Podobno takie notowanie i czytanie z nich jest duzo bardziej naturalne dla
naszego mozgu. Spodziewalam sie wiec rewelacyjnych efektow.
Niestety..chociaz do nauki to pomaga w pewien sposob - kiedy przerabiam
notatki z zeszytu na mapy mysli - jakos sie z materialem zapoznaje, widze
sprawy, ktore przeoczylabym czytajac notatki linearne, latwiej sie skupiam,
to jednak uczyc sie z tego nie potrafie. Czy nie jest tak, ze uczenia sie z
map mysli tez trzeba sie nauczyc? Przestawic sie jakos na to?

BTW - pytanie dla tych, ktorzy czytali "Mapy twoich mysli" Buzana - czy w
tej ksiazce sa jakies cwiczenia do wypelniania w samej ksiazce? Jest taka
na Allegro, uzywana, niby w stanie bdb ale przewinelo mi sie przez rece
pare ksiazek Buzana i w kazdej cos trzeba bylo napisac, bez sensu byloby
kupic juz powypelniana, a w ksiegarniach jej nie spotykam.

--
Sabina

2. Data: 2006-05-11 19:24:13

Temat: Re: Mapy mysli
Od: zairazki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sabina Redlarska napisał:

> [...]
> to jednak uczyc sie z tego nie potrafie. Czy nie jest tak, ze uczenia sie z
> map mysli tez trzeba sie nauczyc? Przestawic sie jakos na to?
A może właśnie rysując mapę najlepiej się uczysz? Moim zdaniem mapy
najlepsze są do powtarzania materiału i utrwalania - bo uczę się w
czasie ich rysowania. Z gotowej cudzej mapy trudno mi skorzystać.
No i świetne są przy opracowywaniu jakiegoś przekrojowego tematu na
prezentację czy dłuższy kawałek testu - znakomicie porządkują plączące
się myśli i odkrywają luki w materiale.

pozdrowionka
zairazki

Prośba do mężczyzn.