Masło czy margaryna

1. Data: 2004-07-28 12:29:06

Temat: Masło czy margaryna
Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem ostatnio kostkę masła "Z Warlubia" z napisem "masmal".
Sądziłem ze nazwa Masmal oznacza firmę produkującą masło tak jak "Jagr" na
innych, a nie nazwę margaryny.
Na opakowaniu nigdzie nie było wzmianki ze do masła cos dodano oprócz masła
jednak konsystencja i smak wyraźnie wskazuje na margarynę. Nawet wyciągnięte
bezpośrednio z lodówki jest miękkie.
Czy ktoś z Was zna ten rodzaj "masła".
Czy możliwe jest aby ktoś bez mojej wiedzy podstępnie usiłował karmić mnie
margaryna.
Czy istnieją jeszcze w Polsce jakieś instytucje kontrolne gdzie można by
przetestować takie podejrzane wyroby?

--
Tomasz

2. Data: 2004-07-28 12:59:41

Temat: Re: Masło czy margaryna
Od: "Piotr Szamrej" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Jul 2004 14:29:06 +0200, Tomasz <t...@p...onet.pl>
napisał:

> [...]
> na
> innych, a nie nazw? margaryny.
> Na opakowaniu nigdzie nie by?o wzmianki ze do mas?a cos dodano oprócz
> mas?a
> jednak konsystencja i smak wyra 1/4 nie wskazuje na margaryn?. Nawet
> wyci?gni?te
> bezpo?rednio z lodówki jest mi?kkie.
> Czy kto? z Was zna ten rodzaj "mas?a".
> Czy mo?liwe jest aby kto? bez mojej wiedzy podst?pnie usi?owa? karmiae
> mnie
> margaryna.
> Czy istniej? jeszcze w Polsce jakie? instytucje kontrolne gdzie mo?na by

to na 100% mix masla i oleju roslinnego, powinno to byc zamieszczone na
opakowaniu
co do instytucji to zapewne Sanepid

--
Pozdr Piotr

3. Data: 2004-07-28 13:17:03

Od: "Piotr Szamrej" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał:

> [...]
> mnie
> margaryna.
> Czy istniej? jeszcze w Polsce jakie? instytucje kontrolne gdzie mo?na by

jest to na 100% mix masla i olejow roslinnych - na opakowaniu powinno byc
o tym informacja, co do instytucji to zapewne jest to dzialka Sanepidu -
jesli chcesz znac dokladniejsza procedure tej instytucji to napisz -
zapytam zone jak wroci z pracy

--
Pozdr Piotr

4. Data: 2004-07-28 14:31:40

Od: "A." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz wrote:

> [...]
> Czy istnieją jeszcze w Polsce jakieś instytucje kontrolne gdzie
> można by przetestować takie podejrzane wyroby?

Sprawdzaj na etykietce - maslo ma 82% tluszczu, margaryna mniej,
mieszanki zdaje sie, ze posrednio. W masle nie ma soli. Ogolnie
ujmujac - maslo jest zdrowsze, cokolwiek by ktokolwiek nie mowil.
Gdzie sie upewnic, czy kupiles maslo czy margaryne nie wiem -
mozesz poddac produkt testom np. na jakiejs uczelni, ktora
specjalizuje sie takze w tluszczach.
--
A.
Arguing with people on the Usenet is like competing in the Special

5. Data: 2004-07-28 17:39:52

Od: "Jurek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawdzaj na etykietce - maslo ma 82% tluszczu,

to nie wystarczy, moze byc 82 % i wcale nie musi byc pochodzenia "krowiego"

> margaryna mniej,
> mieszanki zdaje sie, ze posrednio.

% tluszczu zalezy wylacznie od producenta

> W masle nie ma soli.

?????????? nie wiem jak w Polsce , ale na zachodzie europy jest do nabycia
maslo (prawdziwe!) z dodatkiem soli (wiekszym lub mniejszym)

> [...]
> Gdzie sie upewnic, czy kupiles maslo czy margaryne nie wiem -
> mozesz poddac produkt testom np. na jakiejs uczelni, ktora

ogolnie masla "miekkie" czy latwo rozsmarowywujace sie zaraz po wyjeciu z
lodowki maja "dodatki" tluszczu roslinnego, co zawsze daje 82 % tluszczu :)

Jurek

6. Data: 2004-07-28 19:29:12

Od: "misiczka" <s...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
net...
> [...]

Miałam podobną sytuację z masłem osełkowym. Po rozpakowaniu okazało się być
obrzydliwą margaryną. Smak, zapach, konsystencja, zachowanie na patelni
(każdy wie jak topi się i pachnie masło, a jak margaryna). Nie miałam sił
robić afery, więc teraz tylko omijam ten produkt na półkach. A jeśli chce Ci
się walczyć, to idź z tym do PIH-u. Jest też grupa w internecie
pl.misc.konsumenci - tam powinni ci udzielić więcej szczegółowych porad.

pozdrawiam, misiczka

--
"Moda damska była zawsze najdroższą techniką opakowania"
Ambrose Gwinnet Bierce

7. Data: 2004-07-28 22:13:26

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

A. w wiadomości news:4107b8c7$0$314$9b4e6d93@newsread4.arcor-online.
net
pisze:

> Sprawdzaj na etykietce - maslo ma 82% tluszczu, margaryna mniej,
> mieszanki zdaje sie, ze posrednio. W masle nie ma soli.

Szczegolnie w masle solonym. A procent tluszczu to jeszcze za malo, by
wyrokowac o tym czy to maslo, czy margaryna.

--
Jedząc pokarmy roślinne, mało wartościowe, powodujesz, że Twój organizm traci wiele
sił na ich trawienie, a niewiele ma z nich korzyści. Tym samym nie ma już nadmiaru

nowa moda ???
balonik w zoladku
Dieta 13-dniowa (Kopenhaska) czy ktos sie zna??
jak podnieść poziom dobrego cholesterolu?
Kostka cukru