Masło orzechowe

1. Data: 2004-01-10 13:58:35

Temat: Masło orzechowe
Od: "akim" <u...@...sygnaturki.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Czy ktoś mógłby podsunąć jakiś pomysł na ciekawe [najlepiej "śniadaniowe"]
wykorzystanie masła orzechowego - inne, niż dosyć siermiężna bułka z
masłem/margaryną i masłem orzechowym...?
Co ładnie komponowałoby się na kanapce z takim masełkiem...? :)
Będę wdzięczny za wszelkie propozycje.
Jednocześnie witam wszystkich, bo to mój pierwszy post na tej grupie :-)

--
pozdrawiam,
akim

1. Data: 2004-01-10 14:02:35

Temat: Re: Masło orzechowe
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 10 Jan 2004 14:58:35 +0100, "akim"
<u...@...sygnaturki.com> wrote:

> [...]
>Będę wdzięczny za wszelkie propozycje.
>Jednocześnie witam wszystkich, bo to mój pierwszy post na tej grupie :-)

jezusmariajozefieswiety...tak z samym maslem jesz? przeciez samo
to paskudne dosc i bedz smaku...moej dzieci by Ci najlepiej
powiedzialy co na to, ale w zasadzie dzem. mozna wzmocnic taka
grzanke albo zwykly chleb/bulke za pomoca banana w plasterkach

trys, co uzywal kiedys m. orzech w ten sposob, potem zaczal robic
afrykanski gulasz, do ktorego sie dodaje sreni slooiczek masla
orzechowego.....
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-10 14:29:56

Od: "akim" <u...@...sygnaturki.com> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson [z adresu e-mail K...@h...fsnet.co.uk]
napisał(a):

[...]

hmmm... ciekawe, ciekawe... brzmi pysznie. jutro spróbuję :)
a jakieś propozycje w stronę bardziej "słonawą"...?
bo masło orzechowe to taka omasta, którą można jeść albo na słodko, albo
na słono - w zależności od upodobania :)

: trys, co uzywal kiedys m. orzech w ten sposob, potem zaczal robic
: afrykanski gulasz, do ktorego sie dodaje sreni slooiczek masla
: orzechowego.....

mniammm... :)~

--
pzdr,
akim

1. Data: 2004-01-10 14:48:33

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 10 Jan 2004 15:29:56 +0100, "akim"
<u...@...sygnaturki.com> wrote:

> [...]
>
>: trys, co uzywal kiedys m. orzech w ten sposob, potem zaczal robic
>: afrykanski gulasz, do ktorego sie dodaje sreni slooiczek masla

no wlasnie ten gulasz (Grpoundnut stew)
dowolne mieso - w kawalki. do tego dorzucic duzo roznych jarzyn -
jakies tam marchewki, pietruszki, selry, groszki, kukrydze,
cebule/pora papryki , pomidory bez skorki badz, chba wrecz
lepiej, bo i sok bedzie - puszke pomidorow i sloik masla orzech.
dla ryzykantow dowolna ilosc chile papryczek. w naczyniu z
przykrywka to ma byc. z wody i maki zrobic ciasto, z ciasta
waleczek, tym waleczkiem oblepic brzeg sagana/naczynia, przykleic
przykrywke, wstawic do sredniego piekarnika na od poltorej do 2 i
pol godziny - zaleznie do miesa uzytego - kurczak szybciej, taki
wol to musi dluzej.

podawac z ryzem - zobacz ile za jednym razem sie zuyzwa tego
masla!!

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-10 14:53:41

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik akim napisał:
> [...]
> wykorzystanie masła orzechowego - inne, niż dosyć siermiężna bułka z
> masłem/margaryną i masłem orzechowym...?

Też mi siermięga! ;)
Pod masło orzechowe jeszcze dajesz masło? Fiu, fiu :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-01-11 08:26:22

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <btp3ll$g24$2@inews.gazeta.pl>, BasiaBjk
<b...@q...pl> wrote:

> Też mi siermięga! ;)
> Pod masło orzechowe jeszcze dajesz masło? Fiu, fiu :)

Ja natomiast muszę wam powiedzieć, że mnie irytuje nazywanie tego
czegoś "masłem orzechowym", co jest tylko nieudolną kalką angielskiego
"peanut butter". Ani to masło, ani z orzeszków, a "peanut" to żadne
orzechy w sensie ścisłym, lecz fistaszki czyli strąki, nazywane przez
grzeczność "orzeszkami ziemnymi". Nadto "masło orzechowe" było od dwna
stososowane u nas dla określenia masła roztartego z orzechami dla celów
cukierniczych. Może też odnosić się do "beurre noisette". Więc
określanie tak tego czegoś jest dodatkowo mylące. Czemu nie "past
fistaszkowa" lub coś podobnego?

Władysław

1. Data: 2004-01-11 08:36:44

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>cukierniczych. Może też odnosić się do "beurre noisette". Więc
>określanie tak tego czegoś jest dodatkowo mylące. Czemu nie "past

bo latwiej jest przetlumaczyc.

trys, co sam to cos kiedys robil - a jakze :P

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-11 09:35:09

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <m...@4...com>, Krysia
Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> bo latwiej jest przetlumaczyc.

"Masło orzechowe" w miejsce "peanut butter" to nie tłumaczenie, to
kalka językowa i to marna.

Władysław

1. Data: 2004-01-11 13:09:54

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "akim" <u...@...sygnaturki.com> napisał w wiadomości

> Będę wdzięczny za wszelkie propozycje.
> Jednocześnie witam wszystkich, bo to mój pierwszy post na tej grupie :-)

Chleb razowy żytni, posmarowany masłem orzechowym, na to plastry banana i
posypać wiórkami kokosowymi
od biedy można dać gruby plaster słodkiego jabłka.

Moje dziecko jada naleśniki smarowane masłem orzechowym.
Naleśniki do tego robię tak:
jedno jajo, trzy żółtka, 2 łyżki kefiru, płaska łyżeczka cynamonu, cukru
waniliowego, szczypta soli - zmiksować - dodać mąkę (*daje pół na pół
pszenną białą i razową) i łyżkę sezamu.
Wychodzą z tego 4-5 naleśniki na syte śniadanie. :)

Sowa

1. Data: 2004-01-11 13:37:20

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

a dlaczego marna?