Matka przetrzymuje martwy płód

21. Data: 2008-11-15 12:55:21

Temat: Re: Matka przetrzymuje martwy płód
Od: zielski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Nov 2008 18:34:06 +0100, Flyer napisał(a):

[...]
> Nie wiem czy zauważyłeś, ale na zdjęciach przedstawione są dwie sytuacje
> - sala szpitalna i pomieszczenie wyglądające na pokój w mieszkaniu -
> zwróć uwagę na zagłówek łóżka - duży, masywny, raczej nie szpitalny.
> Czyli sytuacja trochę za długo trwa.

Witam po dłuższej nieobecności.
Po tym krótkim tekście i zdjęciach można co najwyżej wnioskować, że tej
matce oraz jej rodzinie dane było zabrać swoje martwe dziecko do domu i
jak sądzę pożegnać się (coś co w Polsce wydaje się niemożliwe, a
przynajmniej było do zeszłego roku). Czy to trwa za długo. Nie wiemy tego
IMVHO. Równie dobrze zdjęcia z domu mogą pochodzić z drugiego dnia po
porodzie. Wątkodawca najwyraźniej poszedł sensacyjnym tropem, podczas gdy
sytuacja nie różni się zbytnio od zabrania zmarłego dziadka do domu i
wystawienia zwłok. Cieszę się, że znalazły się na grupie rozsądne osoby.

Zdrówka
Paweł Zioło

P.S. nie bić mnie jak by co - jeszcze nie ustawiłem czytnika ;]

22. Data: 2008-11-15 13:00:31

Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

zielski<p...@g...com>

[...]
> P.S. nie bić mnie jak by co - jeszcze nie ustawiłem czytnika ;]

a zmądrzałeś?

don

23. Data: 2008-11-15 13:16:20

Temat: Re: Matka przetrzymuje martwy płód [ot]
Od: zielski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Nov 2008 14:00:31 +0100, Don Gavreone napisał(a):

> zielski<p...@g...com>
>
> [...]
>
> a zmądrzałeś?

A jak to się mierzy?

24. Data: 2008-11-15 13:17:56

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zielski pisze:

> A jak to się mierzy?

Raven's PM :)

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][
a...@p...onet.pl

25. Data: 2008-11-15 15:22:03

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zielski; <gfmgrp$fp3$1@atlantis.news.neostrada.pl> :

> [...]
> sytuacja nie różni się zbytnio od zabrania zmarłego dziadka do domu i
> wystawienia zwłok. Cieszę się, że znalazły się na grupie rozsądne osoby.

Tyle, że zmarłemu dziadkowi nie zakładasz stroju narciarskiego, którego
nigdy nie nosił, ani nie próbujesz ruszać z trumny. ;>

Ale ogólnie OK - to co na zdjęciach to być może pewne próby radzenia
sobie z sytuacją, próby które zostały zarzucone [kto nie spróbuje, ten
nie Wie], a nie norma.

Pozdrawiam i Witam ponownie
Flyer
--
gg: 9708346; jabber:f...@j...pl
http://www.flyer36.republika.pl/

26. Data: 2008-11-15 16:02:32

Od: zielski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Nov 2008 16:22:03 +0100, Flyer napisał(a):

[...]
> Tyle, że zmarłemu dziadkowi nie zakładasz stroju narciarskiego, którego
> nigdy nie nosił, ani nie próbujesz ruszać z trumny. ;>

Fakt. Tyle że takich trumienek nie robią więc pieluszka jest imo ok.

Ciekawe, że kogoś to mierzi ale już dziecko leżące na ligninie w
opakowaniu po gazikach i podpadające pod ustawę o odpadach już nie
wprowadzało ludzi w stan drżenia. A tak potraktowano by to dziecko w
polskim szpitalu. Nie każdy ale taka była (jest?) praktyka.
--
Paweł Zioło http://my.opera.com/zielski

27. Data: 2008-11-15 16:06:55

Od: zielski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Nov 2008 16:02:32 +0000, zielski napisał(a):

>Nie każdy ale taka była (jest?) praktyka.

Nie w każdym, ale taka była (jest?) praktyka.

No i żałoba jako proces (w tym rytuały) są indywidualne więc ostrożnie z
ocenami. Tym bardziej, że naprawdę nie wiemy jak to się odbywało.

--
Paweł Zioło http://my.opera.com/zielski

28. Data: 2008-11-15 16:36:00

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zielski; <pan.2008.11.15.16.00.49@zielona> :

> [...]
> wprowadzało ludzi w stan drżenia. A tak potraktowano by to dziecko w
> polskim szpitalu. Nie każdy ale taka była (jest?) praktyka.

Ze mną to sobie możesz pogadać. ;>

Kiedyś w robocie znalazłem gołębia ze złamanym skrzydłem [załóżmy, że
to abstrakcja, fikcja ;>] - poprosiłem gościa, który był większym
wariatem ode mnie o ukręcenie mu łba [miałem wtedy 6 matczynych kotów w
domu], ostatnio zastanawiałem się co zrobić, jak znajdzie się
poranionego i wymagającego długotrwałego i kosztownego leczenia
potrąconego psa/kota - doszedłem do wniosku, że należy użyć szpadla do
natychmiastowego odrąbania łba [to nie sarkazm]. Oczywiście będzie mi
przykro, ale nie jestem w stanie inaczej mu ulżyć i pomóc, a tym
bardziej zaopiekować się zwierzęciem na resztę jego życia [a oddanie go
do schroniska to wyrok na raty]. I pewnie kiedyś będę musiał to zrobić.

Ale koniec końców - nim szybciej matka zrozumie, że
fizyczność/rzeczywistość, nie jest tożsama z jej pamięcią/wirtualem, tym
lepiej. Czcić *pamięć* dziecka to nie to samo co czcić jego fizyczność -
pamięci nic nie zniszczy, nawet spalenie w pudełku po podpaskach.

Pozdrawiam
Flyer

29. Data: 2008-11-15 16:56:45

Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

zielski<p...@g...com>

> A jak to się mierzy?

czyli nie

don

30. Data: 2008-11-15 17:38:25

Od: zielski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Nov 2008 17:36:00 +0100, Flyer napisał(a):

[...]
> [...]
> lepiej. Czcić *pamięć* dziecka to nie to samo co czcić jego fizyczność -
> pamięci nic nie zniszczy, nawet spalenie w pudełku po podpaskach.

Jednak zanim to nastąpi trzeba się z tą realnością straty/fizycznością/
spotkać i doświadczyć. Po to by nie pozostać zatrzymanym w procesie już
na jego początku, czy też zaprzeczyć utracie (w czym otoczenie lubi
pomagać). I temu właśnie rytuał pożegnania służy. Wielu rodziców
pozostaje ze zdjęciem USG, wcześniej zakupionymi ubrankami etc. I nie
jest im dane doświadczyć realności tejże utraty. Trochę jak żony
marynarzy co to na morzu zostali.
W przypadku poronienia doświadczenie realności straty jest potrzebne
także dla mężczyzny ( o czym się zapomina dość często - także w
literaturze) oraz społeczności w świadomości, której dziecko zaistniało.

Zakładam ( ot taki ze mnie optymista), że dziecko to doczekało się
pogrzebu, a nie słoika z formaliną nad kominkiem.

To jest coś co się kiedyś urodziło przy okazji mierzenia się z tym
tematem. Jak ktoś lubi się grzebać w cudzych wypocinach to zapraszam.
http://files.myopera.com/zielski/files/nierodzice.pd
Paweł Zioło http://my.opera.com/zielski

stereotypy w mediach
"złodziejstwo księdza"
sąd wypuścił na wolność pedofila
Kaczyński wespół z PiS ponownie na pierwszych stronach gazet
Moze odmiana?