Mediator niepilnie poszukiwany

1. Data: 2008-02-01 20:55:51

Temat: Mediator niepilnie poszukiwany
Od: zairazki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie Grupowiczów :)

Raz na jakieś 100 lat lub mniej zacznę i ja wątek na ulubionej grupie.
Może kto odpowie.
W gimnazjum leci sobie cykl lekcji wychowawczych. Wplecione są lekcje
związane z radzeniem sobie z napadami agresji wśród uczniów. Pojawiły
się pojęcia negocjacji dobrych przed konfliktem i mediacji przydatnych
już po wybuchu wojny o złamany ołówek czy serduszko
ukochanej/ukochanego ;)
Konkretnie: w jakimś tekście spotkałem się z procesem szkolenia
uczniów klas starszych na mediatorów w sporach klasowych i szkolnych.
Autor twierdził - na oko niebezpodstawnie - że mediator szybciej
dojdzie do stron konfliktu niż dyżurny nauczyciel. I wspomniał o
jakimś prostym pięciopunktowym programie szkolenia takich uczniowskich
mediatorów.
I tu dochodzimy do sedna wywodu. Jako nienauczyciel prowadząc
poszukiwania po sieci (niezbyt intensywne zresztą przyznam
samokrytycznie) nie znalazłem niczego sensownego na ten temat. I pytanie:
Czy ktoś w swojej karierze zawodowej problemem szkolenia i "używania"
przeszkolonych uczniowskich mediatorów w praktyce się zajmował tudzież
ku uciesze gawiedzi i pożytkowi niektórych doświadczeniem się siakimś
podzielić zechciał?

pozdrowionka
zairazki

2. Data: 2008-02-05 19:36:48

Temat: Re: Mediator niepilnie poszukiwany
Od: zairazki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na aż tak niepilnej odpowiedzi mi nie zależało. Rzeczywiście to aż tak
"odjechany" temat? Nikt z czytających nie ma nic do powiedzenia na ten
temat?
Poczekam jeszcze trochę zanim stracę nadzieję na odpowiedź ;)

pozdrowionka
zairazki

3. Data: 2008-02-06 09:52:45

Od: Sławomir Żaboklicki <z...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I tu dochodzimy do sedna wywodu. Jako nienauczyciel prowadząc poszukiwania
> po sieci (niezbyt intensywne zresztą przyznam samokrytycznie) nie
> znalazłem niczego sensownego na ten temat.

Bardzo nieintensywne zresztą.
jest nawet strona na tenże temat
http://www.signum.gliwice.pl/index.php?option=com_co
ntent&task=view&id=128&Itemid=156

a biedny Google znalazł ileś tam tysięcy stron gdy go poprosiłem,
żeby wyszukał coś zawierającego słowa "szkolny" "mediator".

> [...]
> przeszkolonych uczniowskich mediatorów w praktyce się zajmował tudzież ku
> uciesze gawiedzi i pożytkowi niektórych doświadczeniem się siakimś

Sam pomysł trudno oceniać, jak to z pomysłami bywa.
Jako środek do szerzenia samej idei mediacji może to być rozwiązanie
ciekawe. Ostrzegałbym jednak przed wdrażaniem masowym metodą
zarządzeń odgórnych. To muszą wdrażać fachowcy gdyż inaczej
powszechną praktyką stanie się lanie mediatora przez obie zwaśnione
strony.
Pozdrawiam
SZ

4. Data: 2008-02-06 18:38:19

Od: zairazki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sławomir Żaboklicki napisał:

> Bardzo nieintensywne zresztą.
> jest nawet strona na tenże temat
> http://www.signum.gliwice.pl/index.php?option=com_co
ntent&task=view&id=128&Itemid=156

Dzięki za podany sznurek. Dziś akurat dobra pora, więc posypuję głowę
popiołem i obiecuję intensywniej guglać a mniej głowę zawracać. Co do
odgórnych zarządzeń odczucia mamy tożsame :)

Niemniej oprócz linka i popiołu liczyłem na jeszcze jakieś głosy
doświadczonych (ciężko przez życie) praktyków. Nadal czekam, może ktoś
się odezwie...

pozdrowionka
zairazki

Telenet nieuwsgroepen mededeling: nieuwsserver adres aanpassen/Attention: modification de l'adresse du serveur de newsgroup
egzamin komisyjny - pytanie
egzamin komisyjny - pytanie
egzamin zawodowy testy i zadania
Homorodzice, homoadopcje