Miażdżyca Tętnic w Nogach

następny post »
Data: 2000-08-21 21:39:53
Temat: Miażdżyca Tętnic w Nogach
Od: Jacek <o...@p...com>

Miażdżyca Tętnic w Nogach

08.12.1998r.

Mam 63 lata. Od ponad 10 lat choruję na
miażdżycę tętnic w nogach. Jeden z lekarzy, u
którego się leczyłem, już w 1988r. powiedział,
że wie jak mnie wyleczyć z choroby tłustą
dietą, ale nie może tego zrobić. W 1988r.
amputowano mi lewą nogę ponad kolanem. Choroba
rozwijała się w drugiej nodze, mimo
systematycznego leczenia. Z nogą było coraz
gorzej i groziła mi jej amputacja. Noga była
silnie obrzęknięta, skóra była cała w brązowych
plamach i łuszczyła się, bóle były tak silne,
że dostawałem morfinę. Stopa czerniała. Od
początku choroby przeszedłem na dietę jarską,
jadałem dużo ziemniaków, a mięso tylko chude.
Miałem trupią cerę, oczy zapadnięte i wychudłem
do 56kg. Z bólu nie mogłem sypiać - przez wiele
lat zjadłem duże ilości nitrazepamu i wiele
innych leków, średnio 16 tabletek na dobę.
Żywienie optymalne stosuję od lipca 1998r.
Odnotowałem 99% zmian na lepsze pod każdym
względem. Ustąpiły obrzęki i bóle nogi, skóra
robi się ładna, noga żyje, skurcze przy
chodzeniu i bóle w spoczynku ustąpiły po kilku
tygodniach. Ogromne zaparcia, które miałem od
lat, ustąpiły po kilku dniach. Po operacji
pojawiły się w amputowanej nodze silne bóle fan
tomowe w bliźnie po operacji. Na diecie bóle te
nieco się zmniejszyły, ale występują nadal. Czy
dłuższe stosowanie diety może pomóc i na te
bóle, czy też będzie potrzebna, jak mówią mi
lekarze, następna operacja? Dlaczego już 10
lat temu lekarz powiedział, iż wie, jak może
mnie wyleczyć tłustą dietą, a nie mógł tego
zrobić, bo mu nie buło wolno. Kto zabraniał
lekarzom skutecznego leczenia chorych. Wiem, że
gdybym wówczas zastosował tłuste jedzenie, to
miałbym obie nogi, gdyż prawa noga nie była w
lipcu lepsza od lewej, którą mi obcięto.
Dlaczego stosując cały czas dietę
niskotłuszczową miażdżyca nawet mi się nie
zatrzymała, a postępowała nadal ?

Stanisław F.

Spotkałem bardzo wielu jaroszy, u których
poziom cholesterolu i trójglicerydów był bardzo
wysoki, a miażdżyca postępowała bardzo szybko.
Stwierdzono powszechnie występowanie miażdżycy
u słoni afrykańskich, nie znajdywano natomiast
miażdżycy u Eskimosów, Masajów, Hunzów i innych
pasterzy. Słonie nie jedzą jajek masła,
słoniny, nie palą tytoniu, nie prowadzą
siedzącego trybu życia. Zatem jajka, masło
smalec, wieprzowina, palenie tytoniu i inne
"czynniki ryzyka" nie są przyczyną miażdżycy.
Eskimosi i pasterze jedzą dużo tłuszczów
zwierzęcych a łączy ich to, że jedzą mało
węglowodanów. Wniosek może być tylko jeden: gdy
węglowodanów w diecie jest mało, miażdżycy być
nie może. Gdy węglowodanów w diecie jest mało,
miażdżyca musi się cofać. Miażdżyca może
rozwijać się u ludzi jedzących chudo tylko
wówczas, gdy działają dodatkowo czynniki
zmuszające organizm do zmiany węglowodanów na
trójglicerydy, a następnie na cholesterol w
komórkach ścian tętnic. Najważniejszym i
najczęściej spotykanym czynnikiem jest niedobór
białka w diecie w stosunku do spożywanych
węglowodanów i niska jakość biologiczna tegoż
białka. Słonie mają dość białka w trawie, gdy
trawa jest zielona. Gdy trawa wyschnie białka
im brakuje. Do spalania węglowodanów potrzebna
jest duża ilość białka, składników mineralnych
i witamin. Gdy tych czynników w diecie brakuje,
organizm jest zmuszony do zamiany dużej ilości
węglowodanów na trójglicerydy i cholesterol.
Jeśli wytwarzanie trójglicerydów i cholesterolu
odbywa się w ścianie tętnic - to rozwija się
miażdżyca. Przy przetwarzaniu węglowodanów na
trójglicerydy i cholesterol zużycie białka,
witamin i składników mineralnych jest znacznie
mniejsze, niż przy ich spalaniu. Na miażdżycę
bardzo często chorują ludzie otyli otyłością
ubogich, którzy jedzą chudo. Występuje u nich
ten sam mechanizm, który jest przyczyną
miażdżycy u słoni afrykańskich. Złym
człowiekiem i złym lekarzem był lekarz, który
już w 1988r. wiedział jak mógłby pana wyleczyć
z choroby tłustą dietą, a nie zrobił tego. W
tym czasie prowadziłem Arkadię w Ciechocinku,
nadawane były programy telewizyjne o metodach
stosowanych w Arkadii i o wynikach leczenia,
emitowano programy radiowe i publikacje
prasowe. Lekarzowi nie wolno odrzucać, bez
sprawdzenia żadnej nowej metody leczenia, gdyż
może być skuteczna - nauczał ojciec medycyny
Hipokrates.

Jeśli przed 10 laty już trafiali się lekarze,
którzy potrafili zrozumieć moją wiedzę i
wyciągnąć trafne wnioski, to ich obowiązkiem
było praktyczne stosowanie wiedzy, którą udało
i się pojąć i która w praktyce jest tak
skuteczna. Każdy kolejny minister zdrowia,
wielu profesorów i polityków było
informowanych o możliwościach jakie stwarza
moja wiedza. Skutek był żaden.

W Arkadii przebywało wielu chorych na miażdżycę
tętnic czy chorobę Buergera. U większości
choroba była bardzo zaawansowana, mieli duże
owrzodzenia, martwicę, byli po długoletniej
chorobie i długoletnim "leczeniu", które z
zasady nasiliło postępy choroby. Szybka i
bardzo duża poprawa występowała u wszystkich ,
a kilkadziesiąt nóg zakwalifikowanych do
amputacji udało się uratować. Po kilku,
kilkunastu miesiącach żywienia optymalnego
choroby ustępowały.

Gdyby w 1988 roku zastosowano u pana "tłuste
jedzenie" to miałby pan obie nogi i zupełnie
inne życie. Bóle fan tomowe są spowodowane
przyczyną mechaniczną i żywienie optymalne nie
może w pełni ich usunąć, gdy będą nadal silne i
uciążliwe, tylko leczenie operacyjne stwarza
szansę na ich ustąpienie.

dr. Jan Kwaśniewski

Artykuł z Dziennika Zachodniego