Miejsce dla różanecznika

1. Data: 2002-03-06 08:51:17

Temat: Miejsce dla różanecznika
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy różanczecznik można posadzić w cieniu kilkunastoletniego lub
kilkuletniego dębu (jest wybór)? Chodzi o to, żeby miał cień, ale nie wiem,
jak z konkurencyjnością?

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2002-03-06 12:15:23

Temat: Re: Miejsce dla różanecznika
Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> Czy różanczecznik można posadzić w cieniu kilkunastoletniego lub
> kilkuletniego dębu (jest wybór)? Chodzi o to, żeby miał cień, ale nie
wiem,
> jak z konkurencyjnością?

Mnie też to interesuje - dodam ,że dęby mam kilkudziesięcioletnie ;-))
Co do konkurencyjności - kilka lat temu posadziłem pod dębami dwie
leszczyny - urosły raptem jakieś 20 cm ;-((((

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof

3. Data: 2002-03-06 12:52:57

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> j...@p...onet.pl
> http://republika.pl/jkch1
> Milanówek , a obok stolica  państwa urzędników

Rododendrony mają zwarty i niewielki system korzeniowy - przesadzałem jesienią
duży krzew o wysokości 2m a średnicy 3m i byłem mocno zdziwiony - korzenie
wnikały na 30 cm w głąb podłoża i w promieniu miejszym niż zasięg korony - co
prawda krzew rósł w niesprzyjającej glebie więc korzenie nie chciały się w nią
zapuszczać. Posadziłbym pod dębem i to chyba pod tym większym - pamiętając że
jego korzenie włośnikowe sa w minimum w takiej odległości od pnia jak zasięg
korony więc blisko pnia o konkurenji mowy być nie może. Ważniejsze jest
przygotowanie dołu - drenaż i rozmiary min 30 - 40 gł i 60-70 średnicy.

4. Data: 2002-03-06 20:13:10

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Bywa, w naturze, że krzewy te rosną miedzy duzymi drzewami i rozwijaja się
dobrze.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to
.onet.pl

5. Data: 2002-03-06 21:04:15

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Rododendrony korzenia sie plytko. Nie powinno byc problemow. Tak na prawde
rododendrony swietnie rosna w sloncu. Cien po prostu dobrze znosza. Byc
moze, jesli nie musisz nie sadz tam rododendronow, tym bardziej, ze dab i
rododendron nie pasuja mi do siebie - bardziej rododendron z iglastymi. Pod
debem lepiej bylinke - dabrowke.
No i pomysl ile bedzie roboty z czyszczeniem rododendrona z opadlych lisci.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

6. Data: 2002-03-07 07:38:17

Temat: Odp: Miejsce dla różanecznika
Od: "Matula" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Wolski <r...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a660aa$a34$...@n...tpi.pl...
> [...]
Pod
> debem lepiej bylinke - dabrowke.
> No i pomysl ile bedzie roboty z czyszczeniem rododendrona z opadlych
Witam
A co z poparzeniami liści różaneczniki od słońca? Azalie i owszem lubią
pełne ale różaneczniki...??
Pozdrowienia Tadeusz Matula

7. Data: 2002-03-07 14:43:57

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

>A co z poparzeniami liści różaneczniki od słońca

To nie tak calkiem slonce odpowiada za poparzenie lisci tylko brak wody.
Faktem jest, ze w cieniu latwiej utrzymac wilgoc w podlozu. Jednak dwoch
duzych producentow rododendronow z mojej okolicy trzyma swoje mateczniki w
pelnym naslonecznieniu. Nigdy nie widzialem u nich problemow. Zobacz sam
zdjeica ze szkolki Kowalczykowej. Nie sa dokladnie podpisane skad pochodza,
ale jako autor zdjec moge Cie zapewnic, ze wlasnie z tej szkolki, z calkiem
odkrytego matecznika: http://ogrody.agrosan.pl/rododendrony.html Mam
nadzieje, ze nie pomylilem adresu.

8. Data: 2002-03-07 14:59:38

Od: "Stanislaw Midera" <m...@c...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam nadzieje, ze nie pomylilem adresu.

Chyba jednak http://ogrody.agrosan.pl/rozaneczniki.html

Stanley.

9. Data: 2002-03-07 16:44:30

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Matula

A co z poparzeniami li?ci różaneczniki od słońca? Azalie i owszem lubiš
pełne ale różaneczniki...??
Pozdrowienia Tadeusz Matula

Rhododendron syn.azalea to wiecznie zielone i zrzucajace liscie potocznie
nazywane azaliami.
Rhododendrony nie sa roslinami cieniolubnymi tylko cienioznosnymi ,a to duza
roznica.
U mnie w lesie rosna na wystawie poludniowej i maja sie calkiem
dobrze,szkodza im tylko wysuszajace zimne wiatry.Jesli zapewnimy im
odpowiednia wilgotnosc podloza i ph 4,5- 5,5 nie ma obaw poradza sobie.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl

10. Data: 2002-03-07 20:11:36

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJOEIFDBAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...
> Rhododendrony nie sa roslinami cieniolubnymi tylko cienioznosnymi ,a to
duza
> roznica.

Różaneczniki do prawidłowego rozwoju potrzebują stanowisk półcienistych.
Znając tą oczywistą zasadę mozna stwierdzić, że rosliny te są cieniolubne.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

> Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

Grab
Pies kanaryjski - dogo Canario; dawniej: perro de presa Canario.
Nigeryjka skazana na smierc przez ukamieniowanie - pomozmy jej
NIgeryjka skazana na smierc przez ukamieniowanie - pomozcie jej
Kiedy sadzić sadzonki drzewek - czy już???