Miejsce dla wrzosowatych...

1. Data: 2000-04-08 20:48:56

Temat: Miejsce dla wrzosowatych...
Od: "Jardin" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Gdzieś 2 tygodnie temu chciałam zadać pytanie, czy orzech stanowi zagrożenie
dla
wrzosowatych posadzonych w jego sąsiedztwie. Niestety problemy, które miałam
z (różnymi) serwerami news sprawiły, iż zrezygnowałam. Dzisiaj orzech
wycięłam
i pytanie brzmi inaczej: czy dla ocienienia wrzosowatych (będę musiała coś w
jego
miejsce wsadzić) nadaje się grab pendula? Mam go na ogrodzie i rośnie w
nieodpowiednim miejscu, dlatego chcę go przesadzić, a jednocześnie (brak
orzecha)
muszę czymś osłonić różaneczniki,pierisa, skimie itp., aby bidule nie
upiekły się
w pełnym nasłonecznieniu.
Pozdrawiam
Lidia

2. Data: 2000-04-08 22:53:27

Temat: Re: Miejsce dla wrzosowatych...
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> orzecha)
> muszę czymś osłonić różaneczniki,pierisa, skimie itp., aby bidule nie
Szkoda, że najpierw wycinasz, a póżniej szukasz osłony. Orzech promieniuje
ujemnie [gdzie jest ten spec od promieniowania SJS] ale to nie oznacza, że
szkodzi. Wręcz przeciwnie, właśnie dlatego jest pożyteczny. Podobnie czarny
bez. Piołun...
Pozdr jerz

3. Data: 2000-04-12 07:31:07

Od: Jan Turulski <t...@n...uwb.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jardin wrote:

> [...]
> z (różnymi) serwerami news sprawiły, iż zrezygnowałam. Dzisiaj orzech
i bardzo dobrze. z dwoch przyczyn:
1.orzech b. zle znosi przesadzanie (korzen palowy),
2. orzech to wilkolak wsrod roslin (strasznie wyjalawia ziemie, a jego
liscie i korzenie hamuja wzrost wielu roslin)

> [...]
> orzecha)
> muszę czymś osłonić różaneczniki,pierisa, skimie itp., aby bidule nie
a nie lepiej po prostu posadzic wyzsze iglaki, ktore czesciowo tylko
hamuja dostep swiatla do wrzosowatych (wbrew pozorom te ostatnie nie
bardzo lubia calkowite zacienienie)
pozdrawiam
j.t.

4. Data: 2000-04-12 10:12:32

Od: "Jardin" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan Turulski <t...@n...uwb.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...uwb.edu.pl...

> i bardzo dobrze. z dwoch przyczyn:
> 1.orzech b. zle znosi przesadzanie (korzen palowy),
> 2. orzech to wilkolak wsrod roslin (strasznie wyjalawia ziemie, a jego
> liscie i korzenie hamuja wzrost wielu roslin)
Punkt 2 również miał wpływ na moją decyzję, ponieważ zraz za nim była już
trawa
i musiałam zużywać hektolitry wody, aby latem utrzymać ją w jako takim
stanie.
> a nie lepiej po prostu posadzic wyzsze iglaki, ktore czesciowo tylko
> hamuja dostep swiatla do wrzosowatych (wbrew pozorom te ostatnie nie
> [...]
Dzięki, właśnie się nad tym zastanawiałam, a, że mam parę roślin, których
jeszcze nie posadziłam - wszystko zrobię inaczej niż w planie pierwotnym.
Zamiast orzecha
"rozmieszczę" tam dwie jodły(albo jedną), a grab pendula "pójdzie" ocieniać
miejsce dla pochłaniaczy pieczeni grillowych, nie jest to wielkie drzewo i
można je formować,
będzie więc w sam raz :-)
Bardzo pomogła mi Twoja podpowiedź, chyba od jutra zacznę wsadzanie i
przesadzanie,czyli to co powinnam zrobic 2 miesiace temu.
Pozdrawiam
Lidia

glicynia
RATUNKU !!!