Mielone galezie

11. Data: 2001-03-07 09:21:43

Temat: Re: Mielone galezie
Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:
> A o podkładach kolejowych zapomnieliście?

Nie, tylko, ze pytanie bylo o galezie i podklady sie tu nie mieszcza :-)

Pozdrowienia serdeczne
Krzysiek Koterba :-)

12. Data: 2001-03-07 10:16:02

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@g...pl...
> Nie, tylko, ze pytanie bylo o galezie i podklady sie tu nie mieszcza :-)
Ale gatunki drewna tak, w zeszłym roku Jacek odpytywał mnie na tę
okoliczność i zdaje się, że on ma na ten temat najlepsze informacje. Ja
podam grocholist=akacja.
Pozdrowiam serdecznie Jerzy

13. Data: 2001-03-07 14:38:16

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> Ale gatunki drewna tak, w zeszłym roku Jacek odpytywał mnie na tę
> okoliczność i zdaje się, że on ma na ten temat najlepsze informacje. Ja
> podam grocholist=akacja.

Słyszałam o grochodrzewie.
Potocznie akacją nazywa się robinię.
Znam kolcolist.
Co to jest grocholist?

Pozdrawiam, Basia.

14. Data: 2001-03-07 17:40:30

Temat: Mielarki galezi
Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak moze pamietacie, ja tez zabieram sie do mielenia ale najpierw rowniez
muszę kupic rozdrabiniacz - moze posiadacze podzielą sie z przyszlymi
posiadaczami - zaletami, wadami, waznymi cechami itp.
Spodziewam sie ze Jerzy juz taki rozdrabniacz przetestowal dokladnie!!!
Przy okazji pytanie o akację - robinia / grochodrzew - coz w niej zlego - bo
takich galezi tez bede mial troche/

Pozdrawiam
Bogusław

15. Data: 2001-03-08 06:52:08

Temat: Re: Mielarki galezi
Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Bielawski" wrote:
> Jak moze pamietacie, ja tez zabieram sie do mielenia ale najpierw rowniez
> muszę kupic rozdrabiniacz - moze posiadacze podzielą sie z przyszlymi
> posiadaczami - zaletami, wadami, waznymi cechami itp.

Ja swoj kupilem niedawno - firmy AL-KO, nazwy modelu nie podam bo nie
pamietam. Mieli galezie do 3,5cm srednicy, tylko na razie takich nie
probowalem.

Z moich obserwacji:
- galezie musza byc w miare proste bez rozgalezien - troche sie trzeba
narobic pila i sekatorem,
- najlepiej wkladac galezie grubszym koncem najpierw,
- zeby nie nastapilo zablokowanie otworu wlotowego najlepiej by mielone
galezie mialy minimum 40cm dlugosci - latwiej podac tak, by zlapaly je
noze,
- swietnie sie mielilo galezie orzecha wloskiego, leszczyny, wyciete z
jabloni wilki, natomiast drobniejsze rosochate galazki z jabloni juz nie
byly tak przyjemne; obawiam sie, ze bede miec powazny problem gdy
dojdzie do mielenia galezi z gruszy.

To na razie tyle z moich doswiadczen.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba :-)

16. Data: 2001-03-08 10:11:06

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:985h9b$9tk$...@z...polsl.gliwice.pl...
Ja
> Słyszałam o grochodrzewie.
> Potocznie akacją nazywa się robinię.
> Znam kolcolist.
> Co to jest grocholist?
%-)))))))))

kolcolist+grochodrzewie=grocholist
>;->
Pozdrawiam, Jerzy.

17. Data: 2001-03-08 11:38:21

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@g...pl> zapodał :

> [...]

> narobic pila i sekatorem,
> - najlepiej wkladac galezie grubszym koncem najpierw, ........ciach

Dzięki Krzysiu za te uwagi
Ale czy mogę prosić o więcej szczegółów : jaka moc, na prąd czy spalinowy
i cena chyba nie jest tajemnicą. My już od dawna rozgladamy sę za czymś
takim ale do naszych wiązów to najlepszy byłby cały młyn i to chyba wodny
... Tym bardziej że teraz jeszcze schną kasztany i kolejny w alei stoi
suchy.
Ostatnia wichura już go napoczęła (:-(( .
Odnoszę wielką obawę że po wiązach , kasztany jako następne znikną z
polskiego krajobrazu (:-((((

Uzdrawiam - Jagoda (:-))

Tnijcie cytaty ... , tnijcie cytaty ... , tnijcie cytaty ..., tnijcie cytaty
... , tnijcie cytaty ...

18. Data: 2001-03-08 12:12:59

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagoda wrote:
> Ale czy mogę prosić o więcej szczegółów : jaka moc, na prąd czy spalinowy
> i cena chyba nie jest tajemnicą.

AL-KO, na prad, 2kW, 600zl.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek K. :-)

19. Data: 2001-03-09 15:29:56

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Koterba" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> Najpierw sie pochwale: nabylem droga kupna rozdrabniacz do galezi.
> Teraz napisze co zamierzam: rozdrobnione galezie glownie pochodzace z
> sadu chce przekompostowac a tym potem uzyzniac ziemie w ogrodzie.
> Mam pytanie: czy sa jakies gatunki drzew nie nadajace sie do tego celu?

Nie ma. Wszystkie gałęzie podobnie jak i trociny i kora, które zostaną
przekompostowanie tzn. ulegną rozkładowi można stosować do ulepszania
podłoża. Są rośliny mniej polecane jako komponent do podłoży ale odnosi się
to do ich postaci nie przekompostowanej.
Ich skład chemiczny nie jest istotny, bowiem produkt ostateczny jest średnią
różnych składników zastosowanych w pryzmie kompostowej.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

20. Data: 2001-03-12 09:03:02

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@g...pl...
> Mam pytanie: czy sa jakies gatunki drzew nie nadajace sie do tego celu?
Krzysztofie, gdybyś odwrócił pytanie byłoby łatwiej na nie odpowiedzieć,
rozejrzyj się po swojej okolicy i popatrz jakie gatunki drzew i krzewów
pojawiają się jako pierwsze. Te będą najlepsze na kompost a on z kolei
najlepszy dla twojej gleby.
Pozdrawiam serdecznie Jerzy

Jasnowidz poszukiwany
Swierk usycha