Mięta i jej upodobania

1. Data: 2005-07-25 09:23:25

Temat: Mięta i jej upodobania
Od: "Lidia Roda" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jakie warunki należy zapewnić mięcie aby dobrze rosła? W lasach rośnie w
miejscach cienistych, jednak większość ziół lubi miejsca dobrze
nasłonecznione. Jak to jest z miętą?
Pozdrawiam
Lidka

2. Data: 2005-07-25 09:26:45

Temat: Re: Mięta i jej upodobania
Od: _rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 25 Jul 2005 09:23:25 +0000 (UTC), Lidia Roda napisał(a):

> [...]
> Jakie warunki należy zapewnić mięcie aby dobrze rosła? W lasach rośnie w
> miejscach cienistych, jednak większość ziół lubi miejsca dobrze

U mnie mięta zarosła doszczętnie truskawki.
Miejsce ma trochę zacienione. Słońca bezpośredniego
może dwie - trzy godziny dziennie. Potem prześwitujące
przez liście czereśni i płot.
Na miejscu słonecznym też sobie radziła.
IMHO to chwast ;-)

Moje liliowce:
http://www.fotogalerie.pl/galeria/galeria_raistand

3. Data: 2005-07-25 11:48:27

Od: "Lidia Roda" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

_rais <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> IMHO to chwast ;-)

U mnie akurat truskawki rosna jako chwast ;)
Pozdrawiam
Lidka

4. Data: 2005-07-25 17:20:50

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie warunki należy zapewnić mięcie aby dobrze rosła?

Moja mięta pieprzowa uprawiana w charakterze użytkowym rośnie w miejscu
bardzo słonecznym i wilgotnym. W zasadzie rośnie na małej skalnej skarpie
aby nie gniła i zdrowo i bujnie rośnie.

Serdecznie Miłka

5. Data: 2005-07-25 19:08:54

Od: "Iza Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie warunki należy zapewnić mięcie aby dobrze rosła?

Mam wrazenie, ze miecie to odpowiadaja kazde warunki. U mnie rosnie wszedzie
i czasami wyrwe ja tu i owdzie ale za to jakie aromaty przy tym
plewieniu.....

Iza Wójcik

6. Data: 2005-07-25 20:56:25

Od: "Lidia Roda" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka <m...@t...pl> napisał(a):

> Moja mięta pieprzowa uprawiana w charakterze użytkowym rośnie w miejscu
> bardzo słonecznym i wilgotnym. W zasadzie rośnie na małej skalnej skarpie
> aby nie gniła i zdrowo i bujnie rośnie.

To suuuper!!! Ja właśnie miałam zamiar ją posadzić na skarpie. A miętę
lubimy, więc się przyda.
Dzięki i pozdrawiam
Lidka

7. Data: 2005-07-26 05:28:40

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Lidia Roda wrote:

> To suuuper!!! Ja właśnie miałam zamiar ją posadzić na skarpie. A miętę
> lubimy, więc się przyda.
> Dzięki i pozdrawiam
:)
ze zniesie posadzenie na skarpie
wcale nie oznacza
ze bedzie jej tam dobrze
:)
jak sobie wyobrazasz podlewanie na skarpie
?
mieta potrzebuje duzo wilgoci
i nie bedzie "zagniwala" rosnac nawet zalana woda
:))))
lepiej tez posadzic ja w polcieniu
bo w pelnym sloncu bedzie sie bardzo szybko starzala
i bedzie mniejsza
szybko bedzie wybijala sie w kwiaty
:)
z pozdrowieniam i i usmiechami
smal

8. Data: 2005-07-26 10:37:27

Od: "Lidia Roda" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) napisał(a):

> [...]
> :))))
> lepiej tez posadzic ja w polcieniu
> bo w pelnym sloncu bedzie sie bardzo szybko starzala

Już ja mam na tej "skarpie" takie miejsce, gdzie wody nie brakuje ;)
I tak też myślałam, że lepiej jej będzie w półcieniu. A to się dobrze składa,
bo cały ogródek ziołowy w słońcu i tylko jedno miejsce zacienione i nie
bardzo miałam pomysł co tam posadzić.
Pozdrawiam
Lidka

9. Data: 2005-07-26 13:01:30

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ze zniesie posadzenie na skarpie
> wcale nie oznacza
> ze bedzie jej tam dobrze

Skarpa skarpie nie równa !!!

> jak sobie wyobrazasz podlewanie na skarpie ?

Właśnie jej nie podlewam a jak w poście pisałam ma miejsce wilgotne.

> mieta potrzebuje duzo wilgoci
> i nie bedzie "zagniwala" rosnac nawet zalana woda
> :))))

Ja wole aby po wodę sięgała korzeniami a nie miała ją zaraz pod liśćmi.

> lepiej tez posadzic ja w polcieniu
> bo w pelnym sloncu bedzie sie bardzo szybko starzala
> i bedzie mniejsza

Moja na pewno nie jest mała, sięga mi do talii czyli jakieś metr
wysokości. Czy według Ciebie jest mała ???

> szybko bedzie wybijala sie w kwiaty

A od czego nożyczki, w końcu jak piszę to mięta pieprzowa użytkowa.

Serdecznie Miłka

10. Data: 2005-07-26 13:55:40

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Lidia Roda wrote:
> s...@s...pl (Tadeusz Smal) napisał(a):
>
> Już ja mam na tej "skarpie" takie miejsce, gdzie wody nie brakuje ;)
:)))))
ze skarpa jest taki problem
ze lana woda ma sklonnosc do splywania
:((((((

> [...]
> składa, bo cały ogródek ziołowy w słońcu i tylko jedno miejsce
> zacienione i nie bardzo miałam pomysł co tam posadzić.
Oregano w wersji Aurea lub Variegate
tez lepiej posadzic w polcieniu bo w pelnym sloncu
ulegaja poparzeniu
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal