Migrena

1. Data: 2006-09-12 20:17:45

Temat: Migrena
Od: "Rusłana" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam pytanie dotyczące farmakoterapii migreny. Pharmindex podaje, że
jednym z czołowych przedstawicieli leków przecimigrenowych są
alkaloidy sporyszu. Z tym się zgadzam. Interesujace dla mnie natomiast
jest to, że stosowane są zarówno ich nieuwodornione (Ergotaminum -
Coffecorn), jak i uwodornione pochodne (Dihydroergotaminum -
Hydacorn), które wykazują inne zupełnie przeciwstawne działanie na
mięśnie gładkie naczyń krwoinośnych (adrenergiczne i
adrenolityczne). Czy ktoś mi potrafi wytłumaczyc w jaki sposób mogą
one działac na to samo schorzenie? No chyba, że działają w
różnych fazach migreny?? Coś mi tu nie gra. Pozdrawiam!

Rusłana

2. Data: 2006-09-13 08:33:54

Temat: Re: Migrena
Od: zuczek <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rusłana wrote:
> [...]
> one działac na to samo schorzenie? No chyba, że działają w
> różnych fazach migreny?? Coś mi tu nie gra. Pozdrawiam!

Nieuwodornione stosuje się doraźnie, tj. gdy napad migreny już wystąpił
lub "jest bliski". Ich działanie naczyniokurczące połączone w Coffecorn
z kofeiną o takim samym działaniu na naczynia może dawać pewną poprawę
(bo w przebiegu napadu migreny najpierw, w fazie aury, mamy zwężenie
naczyń mózgowych, a potem ich rozszerzenie, skutkujące bólem głowy).
Natomiast uwodornione stosuje się w profilaktyce migreny. Dlaczego? Nie
wiem.

3. Data: 2006-09-13 09:35:57

Od: "Rusłana" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To w takim razie Łukaszu bardziej logiczne zdaje mi się
wytłumaczenie: uwodornione (adrenolityczne) mogą miec zastosowanie w
fazie aury, podczas której stwierdza się właśnie skurcz tętnicy
szyjnej (czyli tak jak napisałeś, gdy migrena już jest "blisko" :),
natomiast nieuwodornione, o działaniu adrenergicznym, do przerywania
tętniącego bólu, napadu migreny. Pozdrawiam

Rusłana

Czarna Lista Lekarzy
Uteplex i koenzym Q10
loratadyna czy desloratadyna