(NTG) Odrobina życia.....

1. Data: 2002-10-20 07:11:18

Temat: (NTG) Odrobina życia.....
Od: "nyksu" <n...@w...dff> szukaj wiadomości tego autora

G.G Marques-74-letni wybitny pisarz kolumbijski, autor m.in.słynnej
powieści "Sto lat samotności", laureat nagrody Nobla z 1982r.-jest chory na
raka limfatycznego. Pisarz wycofał się z życia publicznego i do swoich
przyjaciół rozesłał pożegnalny list, rozpowszechniany w internecie.
-Dostałem ten list od przyjaciół z Chile.Wynika z niego jasno, że autor
chce, aby list został rozpowszechniony. Dlatego przetłumaczyłem go szybko i
rozesłałem do redakcji i osób zajmującuch się Ameryką Łacińską-powiedział
nam prof.Zdzisław Jan Ryn z Katedry Psychiatrii Collegium Medicum UJ,
ambasador RP w Chile i Boliwii w latach 1991-96.

Oto ten list:
Jeśliby Bóg zapomniał przez chwilę, że jestem marionetką i podarował mi
odrobinę życia, wykorzystałbym ten czas najlepiej jak potrafię.
Prawdopodobnie nie powiedziałbym wszystkiego, o czym myślę, ale na pewno
przemyślałbym wszystko, co powiedziałem.
Oceniałbym rzeczy nie ze względu na ich wartość, ale na ich
znaczenie.
Spałbym mało, śniłbym więcej, wiem, że w każdej minucie z
zamkniętymi oczami tracimy 60 sekund światła. Szedłbym, kiedy inni się
zatrzymują, budziłbym się kiedy inni śpią.
Gdyby Bóg podarował mi odrobinę życia, ubrałbym się prosto, rzuciłbym
się ku słońcu, odkrywając nie tylko moje ciało, ale i duszę.
Przekonywałbym ludzi, jak bardzo są w błędzie myśląc, że nie warto
zakochać się na starość. Nie wiedzą bowiem, że starzeją się właśnie dlatego,
że unikają miłości.
Dziecku przyprawiłbym skrzydła, ale zabrałbym mu je, gdy tylko nauczy
się latać samodzielnie.
Osobom w podeszłym wieku powiedziałbym, ze śmierć nie przychodzi wraz ze
starością, lecz z zapomnieniem (opuszczeniem).
Tylu rzeczy nauczyłem się od Was, ludzi...Nauczyłem się, że wszyscy
chcą żyć na wierzchołku góry zapominając, że prawdziwe szczęście kryje się w
samym sposobie wspinania się na górę.
Nauczyłem się, że kiedy nowo narodzone dziecko chwyta swoją maleńką
dłonią po raz pierwszy palec swego ojca, trzyma się go już zawsze.
Nauczyłem się, że człowiek ma prawo patrzeć na drugiego z góry tylko
wówczas, kiedy chce mu pomóc, aby się podniósł.
Jest tyle rzeczy, których mogłem się od Was nauczyć, ale w
rzeczywistości na niewiele się one przydadzą, gdyż, kiedy mnie włożą do
trumny, nie będę już żył.
Mów zawsze co czujesz i czyń co myślisz.
Gdybym wiedział, że dzisiaj po raz ostatni zobaczę Cię śpiącego,
objąłbym Cię mocno i modliłbym się do Pana, by pozwolił mi być Twoim
aniołem stróżem.
Gdybym wiedział, że są to ostatnie minuty, kiedy Cię widzę,
powiedziałbym "KOCHAM CIĘ", a nie zakładałbym głupio, że przecież o tym
wiesz.
Zawsze jest jakieś jutro i życie daje nam możliwość zrobienia dobrego
uczynku, ale jeśli się mylę, i dzisiaj jest wszystkim, co mi pozostaje,
chciałbym Ci powiedzieć, jak bardzo Cię kocham i że nigdy Cię nie zapomnę.
Jutro nie jest zagwarantowane nikomu, ani młodemu, ani staremu. Być
może, że dzisiaj patrzysz po raz ostatni na tych, których kochasz. Dlatego
nie zwlekaj, uczyń to dzisiaj, bo jeśli okaże się, że nie doczekasz jutra,
będziesz żałował dnia, w którym zabrakło Ci czasu na jeden uśmiech, na jeden
pocałunek, że byłeś zbyt zajęty, by przekazać im ostatnie życzenie.
Bądź zawsze blisko tych, których kochasz, mów im głośno, jak bardzo
ich potrzebujesz, jak ich kochasz i bądź dla nich dobry, miej czas, aby im
powiedzieć
" jak mi przykro", "przepraszam", "dziekuję" i wszystkie inne słowa
miłości, jakie tylko znasz.
Nikt Cię nie będzie pamiętał za Twoje myśli sekretne. Proś więc Pana
o siłę i mądrość, abyś mógł je wyrazić. Okaż swym przyjaciołom i bliskim,
jak bardzo są Ci potrzebni.
Prześlij te słowa komu tylko zechcesz.
Jeśli nie zrobisz tego dzisiaj, jutro może będzie takie samo jak
wczoraj.
I jeśli tego nie zrobisz nigdy, nic się nie stanie.
Teraz jest czas.
Pozdrawiam i życzę szczęścia!

z grupy dykusyjnej alt.pl.psychologia.milosc
serdeczności
mirek.e