Na czym polega INTRYGA i jak rozpoznac kto jest INTRYGANTEM?

1. Data: 2003-01-08 18:51:56

Temat: Na czym polega INTRYGA i jak rozpoznac kto jest INTRYGANTEM?
Od: "female fatale" <v...@f...internet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak odroznic motyw matactwa od zartu ?
Chce unikac takich ludzi,
aby nie byc wciagany w pewne "trujace gierki".
Zwykle podazam niewlasciwa opinia.

Dostalam list od Tomeck!'ego ;), ktory nie ulatwia mi obiektywnej oceny:
(...)
Zart moze byc klamstwem -
twierdzenie niezgodne z rzeczywistoscia,
wypowiedzenie z zamiarem wprowadzenia kogos w blad;
falsz, nieprawda.

osoba "dowcipna" rowniez moze byc klamliwa czyli sklonna do klamstwa.
Z tym ze jesli 'plotka', ktora wyrazi jest
na jego wlasny temat, to w domysle jest to wlasnie zart.

Gorsze od klamstwa jest oszustwo -
A wiec ktos podstepny, szachrajski,
ktorego "zbrodnia" polega na tym,
ze wprowadza kogos w blad dla wlasnej korzysci,
aby okpic inna trzecia osobe,
zwiesciajac/wyprowadzajac wszystkich w pole wbrew czyjejs woli.
Ma to na celu oslabic w jakis sposob wlasne uczucie "glodu"-
pragnienia (np. zemsty, albo zawisci)..
"Usunac" na jakis czas tego, ktory bedzie oszukiwany
(zwykle ofiara jest o tym nie poswiadomiona)
w pewnym sensie bez znaczenia dla osoby oszukanej - "ostrzeganej"
(czyli tej ktora sie o tym dowiaduje).
Czlowiek robiacy takie intrygi, "dziala" przewaznie skrycie przed podmiotem
intrygi.
Wiec niektorzy odbieraja "tajemne sekrety" z zaintrygowaniem,
bo daja do myslenia; sa ciekawe, interesujace.
_Szwaby_ (od oszwabiac) zwykle postepuja nieswiadomie,
jesli jest to na podlozu zazdrosci.
Zdolnosc do rozpoznawania takich ludzi zalezy od wyczucia/przeczucia -
intuicji.
Czy ktos jeszcze moze mi to wyjasnic po swojemu?

Female Fatale

1. Data: 2003-01-08 18:54:01

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

female fatale:
> Zdolnosc do rozpoznawania takich ludzi zalezy od
> wyczucia/przeczucia - intuicji.
> Czy ktos jeszcze moze mi to wyjasnic po swojemu?

Wyglada na to ze ten ktos calkiem niezle Ci to wyjasnil
na koniec.

Niestety, wszelkie przeslanki rozumowe zawodza
w podobnych sytuacjach, tzn nie ma tu 'zlotych'
regul racjonalnych MZ.

Krotko mowiac: pewnie bedziesz sie tego uczyc tak dlugo
az sie nauczysz.
No chyba ze ktos Cie oswieci _skuteczna_ recepta, w co
nie wierze.

Czarek

1. Data: 2003-01-08 19:02:21

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

female fatale:
> Jak odroznic motyw matactwa od zartu ?

cbnet:
> ... tzn nie ma tu 'zlotych' regul racjonalnych MZ.

Jesli zas chodzi o wskazowke, to zwaz ze ofiarami intrygantow
czesto staja sie osoby ktore powiedzmy maja 'chopla' na punkcie
'dogodzania' wszystkim z otoczenia w takim samym stopniu.

Twoj nick co prawda raczej wskazuje iz nie jestes kims takim,
ale dla wiadomo to...?

Czarek

1. Data: 2003-01-08 19:03:50

Od: "ique" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik female fatale <v...@f...internet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:avhrob$80e$...@n...tpi.pl...
No tak...
Znowu jakis dowcipnis {: dorwal sie do nie swojego logina...
grrr

1. Data: 2003-01-09 07:14:25

Od: "Aleksander Nabaglo" <a...@i...ap.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!

On Wed, 08 Jan 2003 19:51:56 +0100, female fatale wrote:

> [...]
> intuicji.
> Czy ktos jeszcze moze mi to wyjasnic po swojemu?
Proste.
Jesli sama nie klamiesz (zarowno gdy nie
masz tym interesu jak i wtedy, gdybys miala),
to szybko zauwazysz, ze z pewnymi ludzmi
zalatwienie prostej zdawaloby sie sprawy
jest meczace i absorbujace, szczegolne napiecie
nastepuje, kiedy tamta strona ma zrobic cos
prostego i jasnego.

Osoby klamliwe i intrygujace wszedzie sie
dopatruja podstepu, wiec kiedy nie ma
podstepu, to nie wiedza, czy go niema,
czy nie jest go w stanie odkryc ...

.

Dla Krakowianek
szkolenia anoreksja poszukiwane
Ochrona prawna ofiar przemocy w rodzinie
Czat today
Czy ktos wie dlaczego ....