Na jakiej stolnicy zagniatacie ciasto?

1. Data: 2008-06-16 07:05:40

Temat: Na jakiej stolnicy zagniatacie ciasto?
Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku tygodni bezskutecznie usiłuje kupic gdzieś
porządną stolnicę. Te w marketach są małe.
Ja w swoich "męskich łapskach" często zagniatam
dośc dużo ciasta i nie bardzo mam na czym
Juz się zastanawiam, że chyba muszę znaleźć jakiegoś
stolarza, u którego zamówię taki rarytas jak stolnica.

A może da się to kupić na wiejskim targu/jarmarku?
Tylko czy jeszcze takie prawdziwe się odbywają (czy tylko
z chińskimi drobiazgami i ciuchami).
Gdzieś na Lubelszczyźnie?

2. Data: 2008-06-16 07:46:17

Temat: Re: Na jakiej stolnicy zagniatacie ciasto?
Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"michalek" <m...@g...com> wrote in message
> [...]
>
> A może da się to kupić na wiejskim targu/jarmarku?
> Tylko czy jeszcze takie prawdziwe się odbywają (czy tylko

Moja stolnica jest z grubej sklejki (była z 12mm) ale po trzydziestu
latach po renowacjach trochę stała się cieńsza. Duża, dwustronna - jedna
strona do ciasta, druga do szatkowania - ta teraz już mało używana - mam
szatkownicę na korbę, w której uszatkowanie 300kg kapusty jest dziecinną
igraszką.
Stolnica ma z przodu przyśrubowaną listwę, którą opiera się o blat
stołu - a z drugiej strony taką samą listwę skierowaną do góry - z boku
przypomina wyprostowaną literę "Z". Tak więc po odwróceniu można mieć taka
sama stolnice z innym przeznaczeniem. Z tej konstrukcji wynika brak burt -
przy tym rozmiarze nie są potrzebne i jednocześnie nie ograniczają dostępu
do przykręcania do stolnicy np. maszynki do mięsa (farsz na pierogi, mak do
makowca), młynka np. do mielenia orzechów, śrutownika, maszynki Marcato do
makaronu.
Miejsce na stolnicę, z braku spiżarki, w której na haku w dawnych domach
wisiała, mam za zamrażarką skrzyniową - łatwo ją wyjąć jak i włożyć -
sprężarka ma wloty powietrza z drugiej strony...
Polecam takie sprawdzone przez wieki rozwiązanie.

3. Data: 2008-06-16 19:01:18

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> Od kilku tygodni bezskutecznie usiłuje kupic gdzieś
> porządną stolnicę.

Ja swoją wielką deskę kupiłam w Ikea.
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/30087148

--
misiczka

4. Data: 2008-06-16 22:14:41

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja swoją wielką deskę kupiłam w Ikea.
> http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/30087148
>
> --
> misiczka

Dzięki za namiar, ale wielka (jak piszesz) to ona nie jest :)
46cm szerokości, to nie za dużo.

Szukam większej (pewnie zrobi stolarz)

5. Data: 2008-06-17 03:37:18

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za namiar, ale wielka (jak piszesz) to ona nie jest :)
> 46cm szerokości, to nie za dużo.
>
> Szukam większej (pewnie zrobi stolarz)

Moja ma 80x60cm. W zasadzie, jeżeli masz stół w kuchni z wystającym blatem
to powinna mieć szerokość tego blatu, jeżeli blat jest takich wymiarów jak
rama pod nim, to lepiej zrobić szerszą niż węższy bok stołu (przy ustawieniu
centralnym stołu), będziesz mógł na niej mocować maszynki wymienione przeze
mnie w poprzednim poście.

6. Data: 2008-06-17 07:17:46

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> Dzięki za namiar, ale wielka (jak piszesz) to ona nie jest :)
> 46cm szerokości, to nie za dużo.
>
> Szukam większej (pewnie zrobi stolarz)

Zagniatasz ciasto na chleb dla pułku żołnierzy na niej ? :-)

--
misiczka

7. Data: 2008-06-17 07:33:18

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"misiczka" <i...@g...com> wrote in message

> Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> Zagniatasz ciasto na chleb dla pułku żołnierzy na niej ? :-)
> --
> misiczka

Makaron z 1kg mąki / 10 jajek nie bardzo się mieści na mojej.

nowa grupa?
Gnocchi z makiem i maslem ?
Jak się nazywa
Re: moi przodkowie