Nadciśnienie

1. Data: 2003-01-18 15:41:08

Temat: Nadciśnienie
Od: "Rafał" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moma mama jest chora na nadciśnienie.
W Radomiu nie ma żadnych normalnych lekarzy, biorą kase i nic nie pomagają
Znacie tylko prosze jakiegoś dobrego lekarza najlepiej profesora specjaliste od
chorób serca w Polsce??
Czy w polsce są jescze lekarze którzy potrfią pomóc człowiekowi?

2. Data: 2003-01-18 17:07:15

Temat: Re: Nadci?nienie
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Jan 2003 16:41:08 +0100, "Rafa?" <m...@p...onet.pl>
wrote:

>Moma mama jest chora na nadci?nienie.
>(...)
>Znacie tylko prosze jakiego? dobrego lekarza najlepiej profesora specjaliste od
chorób serca w Polsce??

A dlaczego profesora ? Dlaczego od chorob serca ?

>Czy w polsce s? jescze lekarze którzy potrfi? pomóc cz?owiekowi ?

Sa. No i co z tego ? Wiadomo, ze bedzie ich coraz mniej... :-(((

Pozdrawiam

dradam

3. Data: 2003-01-18 18:05:42

Temat: Re: Nadciśnienie
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Jan 2003, Rafał wrote:

> W Radomiu nie ma żadnych normalnych lekarzy, biorą kase i nic nie pomagają

nie sadze aby pisanie takich postow komokolwiek pomoglo, w tym Twojej
mamie

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2003-01-18 21:19:59

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Piotr Kasztelowicz wrote:

> nie sadze aby pisanie takich postow komokolwiek pomoglo, w tym Twojej
> mamie
>
> P.

Czy lekarz ma prawo odmówić pomocy pacjentowi, na którego się obraził?
Oczywiście tutaj, każda rada jest tylko i wyłącznie przejawem dobrej woli,
jednak Twoja odpowiedź zmusza do podobnej refleksji.

Pozdrawiam, andrzej

5. Data: 2003-01-18 21:26:44

Od: Yellow Peril <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Glowacki w wiadomości <b0cgf8$3m9$1@news.onet.pl> napisał/a:

> Czy lekarz ma prawo odmówić pomocy pacjentowi, na którego się obraził?
> Oczywiście tutaj, każda rada jest tylko i wyłącznie przejawem dobrej woli,
> jednak Twoja odpowiedź zmusza do podobnej refleksji.

Tak, ma prawo odmówić udzielenia porady, jeśli nie ma bezpośredniego
zagrożenia zdrowia i życia.

--
Yellow Peril
38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.

6. Data: 2003-01-18 21:35:31

Od: z...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> nie sadze aby pisanie takich postow komokolwiek pomoglo, w tym Twojej
> mamie
Piotrze Twoje wypowiedzi na stronach od kilku lat są rzeczowe i jakieś takie
ludzkie.
Mam przy okazji nadciśnienia takie pytanie. Normalne ciśnienie to 120/80. O
czym świadczy większa różnica między tymi ciśnieniami np 120/60. Dziękuję za
proste wytłumaczenie problemu !
serdecznie pozdrawiam

7. Data: 2003-01-18 22:19:50

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Yellow Peril wrote:
>
> Tak, ma prawo odmówić udzielenia porady, jeśli nie ma bezpośredniego
> zagrożenia zdrowia i życia.

Widzę, że trochę się źle wyraziłem. Nie chodziło mi o prawo sensu stricto, a
raczej o prawo moralne. W tym przypadku, pomimo tego, że chłopak
wypowiedział się niefrasobliwie, osobiście nie widzę podstaw, aby się na
niego obrażać. Może warto zmienić jego zdanie o lekarzach, dając jakiś dobry
przykład ;-).

Pozdrawiam, andrzej

8. Data: 2003-01-18 23:28:37

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Jan 2003, Yellow Peril wrote:

> Tak, ma prawo odmówić udzielenia porady, jeśli nie ma bezpośredniego
> zagrożenia zdrowia i życia.

dokladnie tak jest :-). Lekarz tylko w starozytnym Rzymie
byl niewolnikiem, najczesciej Grekiem a i tam Grecy - niewolnicy mieli tak
silny wplyw pod wzgledem wiedzy i filozofii, ze zawladneli
intelektualnie Rzymem, ze wsrod rzymskich, wyksztalconych
patrycjuszy nie wypadalo nie mowic po Grecku.
Nie na darmo przeklad Biblii na lacine nazwano Wulgata
(dla plebsu?). Tak wiec lekarz, jesli nie ma stanu zagrozenia
zycia po prostu moze odmowic porady. Jesli ktos na grupie
Internetowej pisze, ze wszyscy lekarze w Radomiu to
debile to ode mnie nie uzyska takze pomocy przez
Internet, sorry. (w Radomiu, dowolnym miescie :-)

P.

P.S.
nie pochodze z Radomia i nie mam tam rodziny

9. Data: 2003-01-19 09:05:07

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> debile to ode mnie nie uzyska takze pomocy przez
> Internet, sorry. (w Radomiu, dowolnym miescie :-)

Nie do końca jestem przekonany o odmówieniu zgodnie z prawem, udzielenia
porady lekarskiej. Nie mam tutaj na myśli udzielenia porady w czasie wolnym
od pracy, tylko w czasie normalnego urzędowania lekarza. Czy ktokolwiek
świadczący usługi może odmówić jej wykonania z podobnych powodów? Wydaje mi
się, że nie.

Pozdrawiam, andrzej

10. Data: 2003-01-19 10:24:05

Od: Yellow Peril <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Glowacki w wiadomości <b0dppf$jqs$1@news.onet.pl> napisał/a:

> [...]
> świadczący usługi może odmówić jej wykonania z podobnych powodów? Wydaje mi

Ależ może. Naraża się jedynie na gniew swojego szefa. Jeśli zaś sam jest
swoim szefem naraża się tylko na złą opinię jaką wystawi mu pacjent,
lecz konsekwencji prawnych odmowy nie ma.

--
Yellow Peril
38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.
Normalną więc wydaje się krytka jakiej podlegają lekarze i trener
reprezentacji.

pytanie o MINULET
bol brzucha
CARDIOWEBSCREEN - program oceny wystepowania czynnikow ryzyka chorob serca polskich uzytkownikow Internetu
Tabletki antykoncepcyjne
medycyna pracy (spam)