Nadwzroczność i krótkowzroczność - pytania

1. Data: 2003-11-16 19:32:17

Temat: Nadwzroczność i krótkowzroczność - pytania
Od: WITUX <witux@***poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy NADWZROCZNOŚĆ jest poważniejszą chorobą oka od KRÓTKOWZROCZNOŚCI ?
Czy mężczyzna w wieku 27 lat z nadwzrocznością (L-3,0 P-2,25)może liczyć
na poprawienie wzroku (np. ćwiczenia ortoptyczne lub może jakieś
soczewki? Czy już tylko został zabieg laserowy lub noszenie szkieł i
powolne pogarszanie się wzroku ?

Pozdrawiam
WITUX

2. Data: 2003-11-16 19:42:26

Temat: Re: Nadwzroczność i krótkowzroczność - pytania
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bp8jdo$31p$...@n...news.tpi.pl,
WITUX <witux@***poczta.fm>:
> Czy NADWZROCZNOŚĆ jest poważniejszą chorobą oka od KRÓTKOWZROCZNOŚCI ?

To nie jest choroba, to wada refrakcji, w obu przypadkach.

> Czy mężczyzna w wieku 27 lat z nadwzrocznością (L-3,0 P-2,25)

Chyba "plus" skoro nadwzrocznosc?

> może
> liczyć na poprawienie wzroku (np. ćwiczenia ortoptyczne

Raczej nie. Musisz sie tez liczyc z tym, ze o ile dzis przy tej wadzie
prawdopodobnie jestes w stanie bez szkiel "wyostrzyc" wzrok na dalekim
obiekcie wykorzystujac akomodacje soczewki oka, to z wiekiem bedzie to coraz
trudniejsze.

> jakieś soczewki? Czy już tylko został zabieg laserowy lub noszenie
> szkieł i powolne pogarszanie się wzroku ?

Powinienes nosic szkla korekcyjne. Jesli wada sie poglebia (?) to zabieg
laserowy jest wykluczony.

--
Robert

3. Data: 2003-11-16 19:49:00

Od: WITUX <witux@***poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Jesli wada sie poglebia (?) to zabieg
> laserowy jest wykluczony.

Tzn jak mam rozumieć pogłębianie ?
Z roku na rok ile dioptri ??

4. Data: 2003-11-16 19:52:42

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bp8kak$pom$...@a...news.tpi.pl,
WITUX <witux@***poczta.fm>:
> Jesli wada sie poglebia (?) to zabieg
>
> Tzn jak mam rozumieć pogłębianie ?
> Z roku na rok ile dioptri ??

Z roku na rok zero dioptrii.

--
Robert

5. Data: 2003-11-16 20:12:45

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z roku na rok zero dioptrii.
> Robert

??????????
casus

6. Data: 2003-11-16 20:51:37

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bp8lom$bd6$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> ??????????
> casus

Skrot myslowy pytajacego, za ktorym podazylem. Kryterium niepoglebiania sie
wady jest brak poglebiania sie wady, czyli zmiana wady zero dioptrii (i na
ogol do zabiegu refrakcyjnego wymaga sie, aby nie bylo zmiany przez
przynajmniej rok, o ile wiem).

--
Robert

7. Data: 2003-11-16 21:00:10

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wady jest brak poglebiania sie wady, czyli zmiana wady zero dioptrii (i na
> ogol do zabiegu refrakcyjnego wymaga sie, aby nie bylo zmiany przez

Ale on pytal o poglebianie sie, a Ty napisales ze zero dptri. Odwrociles
chyba:-)
casus

8. Data: 2003-11-16 21:37:06

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bp8ogp$kun$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> Ale on pytal o poglebianie sie, a Ty napisales ze zero dptri.
> Odwrociles chyba:-)
> casus

Oj, ale sie czepiasz ;)
Przeciez doskonale wiadomo, o co chodzi.
Zero dioptrii zmiany = nie poglebia sie.
Niezero zmiany = poglebia sie.

Chodzilo o kryterium graniczne, a ze tam byla czy nie byla negacja to nie
jest takie wazne, bo na pewno zrozumial, o co chodzi, caly czas chodzilo o
to, w jakich warunkach mozna rozwazac zabieg refr.

--
Robert

9. Data: 2003-11-17 12:24:48

Od: "Doxent" <d...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WITUX" <witux@***poczta.fm> napisał w wiadomości
> Czy NADWZROCZNOŚĆ jest poważniejszą chorobą oka od KRÓTKOWZROCZNOŚCI ?
> Czy mężczyzna w wieku 27 lat z nadwzrocznością (L-3,0 P-2,25)może liczyć

o ile wiem z nadwzrocznoscia ciezko zostac zegarmistrzem albo fotografem.

jak to jest z ta nadwzrocznoscia na starosc ? Osoby od mlodosci nadwzroczne
nie uzywaja mocniejszych okularow do czytania czy tez nie ?
O ile obserwuje starsze osoby bez nadwzrocznosci to do czytania uzywaja od
+2 do +4 a u osob nadwzrocznych od mlodosci ta roznica jest duzo mniejsza ok
+1 lub nawet wcale. (te same okulary do wszystkiego)
Jak to w koncu jest i od czego zalezy ?

10. Data: 2003-11-17 12:53:01

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bpael7$pgq$...@i...gazeta.pl,
Doxent <d...@g...NOSPAM.pl>:

> jak to jest z ta nadwzrocznoscia na starosc ?
Dochodzi do niej starczowzrocznosc, ktora charakteryzuje sie zanikajaca
zdolnoscia do akomodacji.

> Osoby od mlodosci
> nadwzroczne nie uzywaja mocniejszych okularow do czytania czy tez nie
> ?
Do czytania silniejsze plusy, do dali slabsze plusy (albo bifokalne, albo
progresywne)

> [...]
> uzywaja od +2 do +4 a u osob nadwzrocznych od mlodosci ta roznica
> jest duzo mniejsza ok +1 lub nawet wcale. (te same okulary do
"Za mlodosci" te same, bo do blizy sobie dostrajaja soczewka. Z wiekiem ta
mozliwosc zanika, zob. tabele:
http://www.tedmontgomery.com/the_eye/lens.html#accom
modation

--
Robert

Tanie książki medyczne - ostatnie 24h.
Idiopatyczna chondroliza stawu biodrowego
ktoś coś słyszał o skuteczności ADR?
Męcząca czkawka.
Seks i problemy zdrowotne