"Narodowy Dzień Życia" -czyli bij nam dzwonie! ;)

1. Data: 2007-03-24 14:00:05

Temat: "Narodowy Dzień Życia" -czyli bij nam dzwonie! ;)
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polska rodzina: 33 rozwody na 100 małżeństw

Kryzys czy trudności w małżeństwie nie muszą prowadzić do rozpadu związku,
ale mogą być szansą odkrywania drugiej osoby, uczenia się dojrzałości -
podkreślali na konferencji członkowie Komitetu Obchodów Narodowego Dnia
Życia.
W Polsce na 100 nowo zawartych małżeństw przypadają średnio 33 rozwody.

Obchodzony jest już po raz trzeci Narodowy Dzień Życia. Tematem tegorocznych
obchodów jest "wartość małżeństwa", a hasłem: "razem na zawsze". - Zbyt
często łączy się miłość z zakochaniem czy uczuciem, podczas gdy jest to więź
w której uczucie odgrywa ogromną rolę, ale nie jedyną - powiedział Jerzy
Grzybowski z Komitetu.

Zaznaczył, że małżeństwo jest decyzją i zobowiązaniem. Konieczna jest w nim
troska o relacje, umiejętność komunikowania się, dialogu i wzajemnej
akceptacji oraz postrzeganie, że "drugi człowiek jest nie zagrożeniem, ale
szansą". - Mówi się o małżeństwie jako o tradycyjnym modelu rodziny, my
mówimy o nim jako o modelu supernowoczesnym - zaznaczył.

Z danych, przytoczonych przez dr Irenę Kowalską ze Szkoły Głównej Handlowej
wynika, że obecnie małżeństwa są mniej trwałe niż przed kilku czy kilkunastu
laty. W 2005 roku było w Polsce ponad 67 tys. rozwodów i ponad 11 tys.
separacji. Na 100 nowo zawartych małżeństw przypadają w Polsce średnio 33
rozwody; w Europie Zachodniej - jak powiedziała Kowalska - 85.

Systematyczny spadek liczby urodzeń prowadzi do starzenia się ludności i
zmniejszania się jej liczby. - Zakładając, że średnia liczba 211 dzieci na
100 kobiet gwarantuje prostą zstępowalność pokoleń, proporcja 124 dzieci na
100 kobiet w Polsce oznacza, że kolejne pokolenie zastąpi obecną populację
ludności zaledwie w 62 proc. - wynika z danych przedstawionych przez dr
Kowalską. Według prognoz GUS w 2030 roku będzie 35,7 miliona Polaków.

W 2005 roku urodziło się 364 tys. dzieci, podczas gdy np. 22 lata wcześniej,
w 1983 roku - było ich 724 tys.). Coraz więcej dzieci rodzi się także poza
małżeństwem. W 2005 roku było to w Polsce 18,5 proc. ogółu niemowląt, wobec
5 proc. kilka lat wcześniej. W Europie zachodniej poza małżeństwem rodzi się
60-80 proc. dzieci.

Kowalska zaznaczyła też, że spada liczba zawieranych małżeństw i opóźnia się
wiek zawarcia małżeństwa. W latach 1999-2004 liczba zawieranych małżeństw
zmniejszyła się z 219 tys. do 192 tys. W roku 2005 zawarto natomiast o 15
tys. związków więcej niż w roku 2004.

Narodowy Dzień Życia został ustanowiony uchwałą Sejmu w sierpniu 2004 roku.
Ideą I Narodowego Dnia Życia w 2005 roku było promowanie rodzin
wielodzietnych, natomiast główne hasło ubiegłorocznych obchodów brzmiało
"Być ojcem - rola życia".

http://wiadomosci.onet.pl/1508181,11,item.html

2. Data: 2007-03-24 15:08:14

Temat: Re: "Narodowy Dzień Życia" -czyli bij nam dzwonie! ;)
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):

> http://wiadomosci.onet.pl/1508181,11,item.html

i tyle by wystarczyło, myślisz, że nikt tu dostępu do Onetu nie ma, czy
co?

Justyna
"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,
niż żałować, że się nie grzeszyło."

3. Data: 2007-03-24 17:41:02

Temat: Odp: "Narodowy Dzień Życia" -czyli bij nam dzwonie! ;)
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krys <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:eu3et8$enc$...@i...gazeta.pl...

4. Data: 2007-03-24 18:11:53

Temat: Re: Odp: "Narodowy Dzień Życia" -czyli bij nam dzwonie! ;)
Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Sky" <s...@o...pl>
mówiąc:

>"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,
>niż żałować, że się nie grzeszyło."

To se wybierz jedną grupę i tam grzesz do woli. Albo pisz osobne posty
na każdej. Będzie można wrzucić do kaefa i zapomnieć.

Agnieszka
--
Proudly Folk Lore for the Masses
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

5. Data: 2007-03-25 05:30:00

Temat: Odp: Odp: "Narodowy Dzień Życia" -czyli bij nam dzwonie! ;)
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:v...@4...com..
.

6. Data: 2007-03-25 05:30:51

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na każdej. Będzie można wrzucić do kaefa i zapomnieć.

"Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.

;)

7. Data: 2007-03-25 09:05:35

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mówiąc:

>"Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.

No i boimy się tylko tego, żeby niebo nam nie spadło na głowy...

Agnieszka

8. Data: 2007-03-25 20:48:19

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8...@4...com..
.
> A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Sky" <s...@o...pl>
> mówiąc:

> No i boimy się tylko tego, żeby niebo nam nie spadło na głowy...

Wy "kobiety"? ;)
Pożałować i pozazdrościć... ;P

9. Data: 2007-03-26 13:58:17

Od: "ak47andrzejkozak47" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2007-03-27 09:13:44

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ak47andrzejkozak47 <a...@o...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1...@o...googlegr
oups.com...
On 24 Mar, 16:00, "Sky" <s...@o...pl> wrote:

> Polska rodzina: 33 rozwody na 100 małżeństw
[...]
> http://wiadomosci.onet.pl/1508181,11,item.html

I co? I nic?
Tak ci się wypsknęło?
;)

Depresja niszczy nas i dzieci [artykuł+sonda]
Wspolne pieniadze.
Re: Być razem
Być razem
Oj Agatko gAgatko... ;)