Narodowy kosz świąteczny

1. Data: 2002-12-12 20:56:46

Temat: Narodowy kosz świąteczny
Od: "Krzysztof Paź" <k...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc :-)

Moja kolezanka dostala w pracy zadanie - przygotowac kosze z tradycyjnymi
produktami spozywczymi polski i krajow UE. Jesli z Polskimi produktami
jakby nie ma wiekszego problemu, to z produktami krajow unijnych jest
slabo...

Problemem tez jest to, ze te produkty musza byc odpowiednio zapakowane,
aby nie zepsuly sie w tych koszach i przezyly podroz do odbiorcow...

Moze macie jakies pomysly, co by moglo sie znalezc w takim koszu?

Liste, ktora dostalam od niej wklejam nizej. Prosze tez o poprawienie
ewentualnych bledow w nazwach narodowych.

Bozenka z Wilna :o)
--------------------------------------
Dziś pilnie i gościnnie z innego konta.
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
strona grupy: http://kuchenna.host.sk/

Oto lista dotychczasowych pomyslow:

Polska
&middot; Smalec w kamionce z Karczmy Warmińskiej
&middot; Słoik Bigosu
&middot; Ogórki kiszone
&middot; Oscypek (próżniowo pakowany)
&middot; Kiełbasa sucha krakowska
&middot; Grzyby marynowane i suszone
&middot; Pierogi z kapusta i grzybami (próżniowo ?)
&middot; Żurawina do mięsa
&middot; Makowiec
&middot; Sękacz
&middot; Ptasie mleczko Wedla
&middot; Pierniczki Toruńskie
&middot; Torcik Wedla
&middot; Śliwki w czekoladzie

Austria
&middot; Czekoladki &#8222;Mozartkugeln&#8221;
&middot; Wafelki &#8222;Manner&#8221;

Belgia
&middot; Pralinki &#8222;Leonidas&#8221;, &#8222;Mari&#8221;
&middot; Czekolada &#8222;Geler&#8221;, &#8222;Mari&#8221;

Dania
&middot; Kiełbasa - Polse
&middot; Ciemny żytni chleb &#8211; Rugbród
&middot; Czekoladowe ślimaki &#8211; Schokoladesnejle
&middot; Domowy zawijaniec - Kringle

Finlandia
&middot; Pieczeń z renifera
&middot; Słodycze &#8222;Pfizer&#8221;, &#8222;Panda&#8221;
&middot; Konfitura z żółtych borówek

Francja
&middot; Kasztany
&middot; Sery pleśniowe
&middot; Zioła prowansalskie
&middot; Pasztet z gęsich wątróbek &#8222;Fois grag&#8221;

Grecja
&middot; Ser Feta
&middot; Oliwa grecka w małej karafce, może być smakowa
&middot; Suszone pomidory

Hiszpania
&middot; Szynka marynowana Iberyjska
&middot; Oliwki nadziewane

Holandia
&middot; Żółty ser &#8222;Edam&#8217;
&middot; Kakao &#8222;Van Houten&#8221;

Irlandia
&middot; Masło Irlandzkie
&middot; Słodycze Cadbury
&middot; Bożonarodzeniowy puding

Luxemburg

Niemcy
&middot; Golonka po Bawarsku
&middot; Pierniczki
&middot; Kiełbaski frankfuterki i berlinki
&middot; Śledzie marynowane &agrave; la Bismarck
&middot; Sałatka ziemniaczana

Portugalia
&middot; Suszony, solony dorsz &#8211; Bacalhau
&middot; Sardynki
&middot; Zielona zupa &#8211; Caldo Verde
&middot; Cynamon i curry

Szwecja
&middot; Śledzie
&middot; Łosoś
&middot; Cukierki i torcik &#8222;Daimy&#8221;

Włochy
&middot; Spagetti
&middot; Ser Parmezan
&middot; Sos Bolognese
&middot; Szynka Parmeńska
&middot; Pasta Pesto

Wielka Brytania
&middot; Musztarda
&middot; Konfitura pomarańczowa z imbirem
&middot; Herbata Darjeeling
&middot; Cukierki &#8222;Fishermans Friend"

1. Data: 2002-12-12 21:10:09

Temat: Re: Narodowy kosz świąteczny
Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Paź wrote:

> Czesc :-)

> Moze macie jakies pomysly, co by moglo sie znalezc w takim koszu?
>
> Liste, ktora dostalam od niej wklejam nizej. Prosze tez o poprawienie
> ewentualnych bledow w nazwach narodowych.

mnie w każdym z tych zestawów brakuje
napitków narodowych
- ci z unii to już wynarodowieni - trudno,
ale żeby w polskim koszyku nie było choćby jakiego miodku
szlachetnego...jakiej okowity krzepkiej

pozdr
ewa

Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')
~~~~

1. Data: 2002-12-13 06:57:11

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Hiszpania
>&middot; Szynka marynowana Iberyjska
> Włochy
> &middot; Szynka Parmeńska

A gdzie nasza pyszna wędzona (prawdziwa!) szyneczka z tłuszczykiem????????
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-12-13 09:26:54

Od: dorota bugla <o...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Paź napisał:
> Austria
> &middot; Czekoladki &#8222;Mozartkugeln&#8221;
> &middot; Wafelki &#8222;Manner&#8221;
smalec, koniecznie z dodatkiem jablek
apfelstrudel

> Francja
> &middot; Kasztany
> &middot; Sery pleśniowe
> &middot; Zioła prowansalskie
> &middot; Pasztet z gęsich wątróbek &#8222;Fois grag&#8221;
trufle ... ?

> Szwecja
> &middot; Śledzie
> &middot; Łosoś
> &middot; Cukierki i torcik &#8222;Daimy&#8221;
tu bym wlasnie zurawine wstawila i to koniecznie
a sledzie najlepiej koperkowe, albo na slodko
--
oshin

1. Data: 2002-12-14 16:01:58

Temat: Odp: Narodowy kosz świąteczny
Od: "KaskA" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

do Polski dodalabym jeszcze kabanosy, kielbase mysliwska,
do Niemiec: Dominosteine
do Szwecji: czekolada Toblerone
do Wloch: ser Mozarella
wiecej nic mi do glowy nie przychodzi, ale moze jeszcze przyjdzie
Kaska

1. Data: 2002-12-14 21:11:15

Temat: Re: Odp: Narodowy kosz świąteczny
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

KaskA wrote:

> do Polski dodalabym jeszcze kabanosy, kielbase mysliwska,
> do Niemiec: Dominosteine
> do Szwecji: czekolada Toblerone
to cię szwajcarzy zamordują.

> do Wloch: ser Mozarella
ale tą oryginalną, bawolą.

Do Niemiec wina reńskie, mozelskie, frankońskie, wirtenberskie. Szynki
wędzone.

Waldek

1. Data: 2002-12-14 22:34:56

Temat: Odp: Odp: Narodowy kosz świąteczny
Od: "KaskA" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to cię szwajcarzy zamordują.
uuuuuups
ale wpadlam, pomylka naturalnie ze pomylka
ale jak sie ta szwedzka czekolada nazywa??
kaska

1. Data: 2002-12-15 13:53:09

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Gośka z Lublina" <g...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]

dodaj szynke Serano
Ilona

1. Data: 2002-12-16 10:55:03

Od: ISIA <i...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

KaskA wrote:

> uuuuuups
> ale wpadlam, pomylka naturalnie ze pomylka
> ale jak sie ta szwedzka czekolada nazywa??

Jesli chodzi ci o taka, o ktorej Szwedzi mowia, ze jest ich najlepsza
to: MARABOU.
http://www.marabou.com

Pozdrawiam
ISIA

1. Data: 2002-12-17 02:34:24

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Krzysztof Paź" <k...@s...pw.edu.pl>

[...]

&middot; Oscypek (próżniowo pakowany) - tu mam uwage - dlaczego prozniowo? zachodnie
sery nie sa pakowane prozniowo!
&middot; Kiełbasa sucha krakowska

prawdziwa szynka wedzona i gotowana [czyli taka napawde tradycyjna!] z cienka skorka
z tluszczyku!

&middot; Grzyby marynowane i suszone; przydalby sie sloczek duszonych borowikow ;)
&middot; Pierogi z kapusta i grzybami (próżniowo ?)
&middot; Żurawina do mięsa

borowki smazone z gruszka! [do drobiu]

&middot; Makowiec
&middot; Sękacz

sernik prawdziwy - na tym Zachodzie w ogole nie znaja naszego sernika ani sera
bialego tam nie ma [nie mowie o ludnosci z Niemiec]

&middot; Ptasie mleczko Wedla
&middot; Pierniczki Toruńskie
&middot; Torcik Wedla
&middot; Śliwki w czekoladzie

kukulki - polski pomysl - produkuje Wawel w Krakowie

No, omalze nie zapomnialam: Flaki Zamojskie [sa w metalowych litrowych puszkach!]
Pycha - najlepsze z gotowych flakow!

Nic wiecej nie przychodzi mi w tej chwili do glowy.
Barbara

---

Karp po Żydowsku
co skopałem w bigosie
ANALIZA WŁOSÓW - BIOMOL ("Olivia" styczeń 2003, str.94)
nowa ankieta - Wpływ odżywania na zdrowie i kondycję psychiczną
nerki cielęce??