Nasiona grzybieni

1. Data: 2005-09-12 08:14:29

Temat: Nasiona grzybieni
Od: "miro" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam takie pytanko ponieważ za domem mam taki naturalny staw o pojemności
około 10 000 l. i głębokości około 80cm który jest nawadniany przez wode
splywającą z pol uprawnych i deszcz :) wszystkie rośliny rosną tam
znakomicie a najlepiej grzybienie który były posadzone jakieś 2 lata temu a
teraz są gigantycznych rozmiarów. Staw ten niema żadnych filtrów itd.
Ostatnio wpadłem na pomysł aby kupić nasiona grzybieni, grążeli i
np.rdestnic wszystkie są po 10 zł za 10 nasion, zasadzić je w doniczkach a
na przyszły rok sprzedawać :) Teraz pytanie ile bym musiał kupić tych
nasionek ? tzn jak dużo może wyrosnąć grzybieni z 10 nasion ? czy np.
wystarczy około 50 nasion grzybienia ?

2. Data: 2005-09-12 22:31:07

Temat: Re: Nasiona grzybieni
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

miro wrote:
> [...]
> :) Teraz pytanie ile bym musiał kupić tych nasionek ? tzn jak dużo
> może wyrosnąć grzybieni z 10 nasion ? czy np. wystarczy około 50

Rośliny wystepujące u nas w naturze, są tak pospolite, że bardzo trudno je
sprzedać.
Jeśli chcesz coś zarobić postaw na nowe odmiany.
A poza tym roślin tych nie uzyskuje się z nasion, a przez podział.
Teraz w wielu punktach trwają wyprzedaże roślin wodnych. Można je kupić
naprawde tanio. Wybierając "modne" odmiany i gatunki możesz po przezimowaniu
w przyszłym roku na nich zarobić

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net

3. Data: 2005-09-13 05:29:05

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naprawde tanio. Wybierając "modne" odmiany i gatunki możesz po przezimowaniu

Może się okazać,że wiosną wyjmie tyle co jesienią wsadził, albo mniej.
U mnie zimą nic się nie rozmnoży,może pod wodą jest inaczej.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2005-09-13 06:20:06

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:
> Może się okazać,że wiosną wyjmie tyle co jesienią wsadził, albo
> mniej. U mnie zimą nic się nie rozmnoży,może pod wodą jest inaczej.
> Pozdrawiam.Mirzan
:)
wiele trawek
szczegolnie tych rodzimych potrzebuje tylko kliku stopni w plusie
i podzielone jesienia wiosna sa do ponownego podzialu
:)))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

5. Data: 2005-09-13 09:31:35

Od: "miro" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Teraz w wielu punktach trwają wyprzedaże roślin wodnych. Można je kupić
> naprawde tanio. Wybierając "modne" odmiany i gatunki możesz po

Tzn jakie nowe odmiany? wiem że można teraz kupić tanio ale z tego co
zostałem poinformowany to z 10 nasion wyrasta około 5-7 sztuk więc jakbym
posadził z 100 nasion to mógłbym coś na tym zarobić przynajmniej tak mi sie
wydaje :) skoro mówisz że roślin tych nie uzyskuje się przez nasiona to po
co są te nasiona ?

6. Data: 2005-09-13 22:02:00

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakbym posadził z 100 nasion to mógłbym coś na tym zarobić
> przynajmniej tak mi sie wydaje :) skoro mówisz że roślin tych nie
> uzyskuje się przez nasiona to po co są te nasiona ?

To tylko tak Ci się wydaje. Siewka uzyskana z nasionka
potrzebuje kilku lat by zakwitnąć, zaś grzybienie uzyskane
przez umiejetny podział kłącza kwitną w tym samym roku.
No chyba, że chcesz czekać parę lat, a potem oddać je za bezcen,
bo czystego gatunku nikt nie kupi.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net

Kraków -rośliny doniczkowe