Nasiona traw

1. Data: 2006-03-21 14:58:54

Temat: Nasiona traw
Od: "Jarosław Błaszkowski" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy ktoś ma własne doświadczenia z siewem mieszanek trawnikowych z tzw.
promocji? Ceny traw nie są niskie, ale nie wiem czy je warto kupować czy tez
lepiej dołożyć i kupić droższą?
Sam spotkałem się w tym roku z trawą w torbie foliowej o nazwie "Mieszanka
trawnikowa 0,9kg" oznaczoną jako Typ: użytkowy: "TRAWNIKOWA nie pastewna", o
składzie:
Życica trwała Tove-20%
Kostrzewa czerwona Reverent-10%
Kostrzewa czerwona Finelawn- 10%
Życica wielokwiatowa Mowester (Rajgras holenderski)-30%
Życica wielokwiatowa Kroto (Rajgras włoski)-30%.

Dwie ostatnie odmiany stanowią 60% składu mieszanki. Tymczasem zgodnie z
rejestrem odmian określone są jako "Kośny polowy" a nie "Trawnikowy" lub
"Pastewny i Trawnikowy".
Według mnie takie mieszanki nie przezimują, bądź też zamrą na wiosnę. A może
się mylę? Czy miał ktoś własne doświadczenia z takimi tanimi trawami? A może
przy odpowiedniej pielęgnacji uda się uzyskać ładny trawnik?

2. Data: 2006-03-21 15:30:34

Temat: Re: Nasiona traw
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dvp4as$60m$1@nemesis.news.tpi.pl Jarosław
Błaszkowski <j...@i...pl> napisał(a):

> Czy ktoś ma własne doświadczenia z siewem mieszanek trawnikowych >
Hejka. To dziwna mieszanka. Zarówno życica trwała (rajgras włoski) jak i
życica westerwoldzka (rajgras holenderski) są nietrwałe i zazwyczaj nie
wytrzymują zimy w naszych warunkach.
Tanio kupisz niezłą mieszankę traw w Nomi. Nazywa się Ekonomi. :-)

> A może przy odpowiedniej pielęgnacji uda się uzyskać
> ładny trawnik?

Pewnie, że uda. Wystarczy 300 lat. ;-)
Pozdrawiam wyspiarsko Ja...cki

3. Data: 2006-03-21 22:11:15

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dvp67b$8l0$1@atlantis.news.tpi.pl Dirko
<d...@n...pl> napisał(a):

> Zarówno życica trwała (rajgras
> włoski) jak i życica westerwoldzka (rajgras holenderski) są

Hejka. Przepraszam za błąd. Oczywiście rajgras włoski to jest życica
wielokwiatowa - Lolium multiflorum.
Pozdrawiam korygująco Ja...cki

zagajnik, ponownie
jak zaplanowac wymiane ziemi i inne pytania(długie)
co zrobic z zagajnikiem
wiosna, wiosna
Ropuchy wszystkich krajów łączcie się