Naświetlanie stawów laserem......pytania....

1. Data: 2006-01-25 15:25:34

Temat: Naświetlanie stawów laserem......pytania....
Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kontynując wątek z moich poprzednich postów dotyczący
prześladującego mnie bólu stawu biodrowego
chciałem poprzez przedstawienie mojej sytuacji w konsekwencji zadać kilka
pytań skierowanych do chirurgów ortopedów,
być może przebywającyh przypadkiem na grupie.

Otóż z bolącym mnie prawym stawe biodrowym poszedłem do chirurga
ortopedy. Po zanalizowaniu
zdjęcia rentgenowskiego (wcześniej zrobionego) pan chirurg stwierdził że nie
mam żadnych niepokojących
zmian w obrębie stawu (z czego się zresztą niezmiernie ucieszyłem), i
powiedział iż prawdopodobnie ból pochodzi od
ataku bakteryjnego na mój staw ( wcześniej opisałem chirurgowi iż w
okolicach stawu nigdy nie miałem żadnych
urazów, złamań, ani innych losowych przypadków). Rozpoczęcie leczenia
nastąpiło poprzez przepisanie mi
Nimesil-u (2*dziennie przez dwa tygodnie, i do kontroli).

Niestety zastosowanie Nimesilu nic nie wniosło,ból nasilił siędo
tego stopnia iż problemem dla mnie zaczęło być
wchodzenie po schodach, i dłuższe spacery (mocny impulsowy ból przy wykroku
z jednej na drugą nogę).
Niestety zmuszony byłem odwiedzić kolejny raz chirurga.

Podczas kolejnej wizyty u tego samego specjalisty stwierdzono iż
najlepszym rozwiązaniem jest naświetlanie
stawu laserem. (jakaś nowoczesna metoda ... z opisu doktora tak wynika....).
Niestety zabiegi odbywają się
tyko i wyłącznie PRYWATNIE u pana specjalisty w domu gdzie znajduje się cała
aparatura , koszt 10 zabiegów = 10 * 30 zł = 300 zł.

Z tąd też moje pytania:

1) Czy takowe leczenie dostępne jest z puli ubezpieczenia w Śląskiej Kasie
Chorych.
2) Czy można coś więcej o samym leczeniu.........?

Dr.Endriu
http://nmp1.w.interia.pl
n...@i...pl

2. Data: 2006-01-25 17:10:13

Temat: Re: Naświetlanie stawów laserem......pytania....
Od: w...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> n...@i...pl
>

> Witam Cię i zaraz na początku piszę ze nie jestem chirurgiem ani ortopedą
tylko rehabilitantką. Pytałeś o działanie lasera, typowy laser biostymulacyjny
działa p/bólowo, p/zapalnie, przekrwiennie, przyspiesza gojenie ran,
regenerację komórek i naczyń, zwiększa syntezę białek...Z zabiegów lasera
biostymulacyjnego możesz korzystac nie tylko prywatnie ale również w
przychodniach ambulatoryjnych, gdzie bierzesz sobie serię zabiegów ale
oczywiście na zlecenie lekarza i jest to zabieg bezpłatny.
Twój lekarz proponuje Ci laser u siebie prywatnie, nie wiem jaki to jest
rodzaj lasera (istnieja o różnej mocy)ale wydaje mi się że jeśli chciałbyś
korzystac z tego zabiegu ambulatoryjnie bezpłatnie to byś musiał raczej
zmienic lekarza ponieważ dla tego będzie to strata kolejnej osoby na pryatę i
może Ci nie wyda takiego skierowania. Możesz jednak spróbowac "kto pyta nie
błądzi"
Pozdrawiam
Wiola

3. Data: 2006-01-25 17:53:44

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Chirurg ortopeda specjalizuje się w krojeniu i nie koniecznie musi sobie
poradzić z dolegliwościami, w których krojenie nie jest potrzebne. Szkoda
tylko, że brak mu wiedzy, czy też odwagi aby się do tego przyznać.
Nie wiem na jakiej podstawie tenże "guru" zdiagnozował "atak bakteryjny" na
ktory przepisał lek antyzapalny (nimesil). Tenże nie zadziałał, bo objawów
stanu zapalnego nie masz (a przynajmniej ich nie opisujesz).
O naświetlaniu laserem napisała Wiola. Ludzie, kórzy się na tym znają
zaliczają ten zabieg do "flashing placebo". W Twoim przypadku nie ma większego
sensu - brak opisu objawów czy też stanów do których jest wskazywany.

Być może ten wybitny przedstawiciel prywatnej inicjatywy ma w domu jakiś hyper
laser, bo kosztuje on sporo, porównaj z:
http://www.ckir.pl/cennik_centrum_medycznem.html (laseroterapia).

Na mój gust to doszło do naruszenia etyki lekarskiej i jak najszybciej
powinieneś zmienić specjalistę (zauważ, że nie piszę lekarza). Na marginesie
to nie zajmowałbym się stratą kilkuset złotych przy tego typu dolegliwościach
żyjąc w Polsce. Tylko może nie na laser...

Życze powodzenia.
R- wyszczekany pacjent.

4. Data: 2006-01-25 18:13:21

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kolejne pytania:

1) > > aparatura , koszt 10 zabiegów = 10 * 30 zł = 300 zł.

Czy potrzeba aż 10 zabiegow naświetlania ......., jak to się wygląda w
praktyce ...... czy lekarze dają skierowania
na dziesięć zabiegów czy może na mniej.....?

2) >> jakaś nowoczesna metoda ....

Ile kosztuje taka aparatura. Jeżeli doktor posiada tą aparaturę u
siebie w domu, to nie jest to chyba
tak kosmicznie drogia. A skoro nie jest drogie to dlaczego jest takie
nowoczesne... . Czy nie jest tak że jest
to zwykły laser, dostępny również z puli ubezpieczenia zdrowotnego.

Cholernie mi tu coś śmierdzi, ale troszkę jak bym nie miał
wyjścia......bo boli mnie od pól roku i chciałbym
tego bólu pozbyć.... .

Dr.Endriu
http://nmp1.w.interia.pl
n...@i...pl

5. Data: 2006-01-25 18:20:12

Od: deberg <"deberg[nospam]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Olać laser, cudowne prądy, promienie, światło Zeptera itd.
Co to za atak bakteryjny? Zbadał Cię ten ortopeda? Ile masz lat? Gdzie
dokładnie boli? Na co jeszcze chorujesz? Bierzesz jakieś leki?

6. Data: 2006-01-25 18:49:58

Od: "wiola" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> n...@i...pl
>

> Jeśli lekarz Ci taki zabieg zlecił to powinien Ci wydac skierowanie.Seria
zabiegów jest od 8-10 naświetlań.
Nie wiem jaki typ lasera ma ten lekarz bo może to byc zwykły bostymulacyjny
laser którego koszt wynosi do 20 tys zł.
Naświetlania Ci napewno nie zaszkodzą ale nie moge też powiedziec czy pomogą,
bo niewiadomo czy była dobra diagnoza. Lekarz Ci ten zabieg zlecił min dlatego
że on go wykonuje prywatnie w swoim gabinecie.
Radziłabym Ci podejśc jeszcze do innego specjalisty i zobaczy jego zdanie na
ten temat
Pozdrawiam
Wiola

7. Data: 2006-01-25 20:46:57

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego ta ja nie wiem, zdanie tego typu padło z ust doktora hirurga
ortopedy.........

Tak, zrobiono mi zdjęcie rentgenowskie które z bardzo dużym
prawdopodobieństwem
nic nie wykazało, żadnych zmian zwyrodnieniowo urazowych. Nie przechodziłem
w życiu
żadnych urazów w moim prawym stawie biodrowym. ( Za to naprawdę dużo
uprawiam sportu
piłki noznej, i jazdy na rowerze...do połowy października bo odkąd mnie boli
nigdzie się nie ruszam)

28

W okolicy, lub w samym stawi biodrowym (trudno powiedzieć) tego niewiem, ale
jak wychodzę po schodach przy przenoszeniu ciężaru ciała na bolącą nogę,
kłuje mie coś boleśnie w okolicach stawu biodrowego, oraz podczas chodzenie
przy robieniu wykroku w przód, izmianie ciężaru ciała z bolącej nogi, i na
bolącą nogę.

Na nic.

Bierzesz jakieś leki?

dziennie.

Dr.Endriu
http://nmp1.w.interia.pl
n...@i...pl

8. Data: 2006-01-25 21:11:01

Od: deberg <"deberg[nospam]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha, myślałem, że wcześniej przechodziłeś jakąś infekcję...
Rentgen to nie badanie.. Ktoś zbadał zakres ruchu w stawach chociaż..?
Co do okolic stawu, to zwykle pacjenci lokalizują go nie tam gdzie
naprawde jest staw.. :) Krótko mówiąc - boli w pachwinie?

9. Data: 2006-01-25 21:37:44

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha, myślałem, że wcześniej przechodziłeś jakąś infekcję...

nie nie miałem

> Rentgen to nie badanie.. Ktoś zbadał zakres ruchu w stawach chociaż..?
> Co do okolic stawu, to zwykle pacjenci lokalizują go nie tam gdzie
> naprawde jest staw.. :) Krótko mówiąc - boli w pachwinie?

tak zbadał, ruch w płasczyznie bocznej normalnie bez bólów, ból występuje
przy podnoszeniu wyprostowanej nogi w górę (leżąc na plecach). Raczej nie w
pachwinie , tylko na zewnętrnej stronie nogi (okolice pośladka, chyba kości
udowej jeśli się nie mylę).
Trudno mi opisać gdzie to jest bo gdy dotykam ręką okolic bolących, i staram
się ugniatać to miejsce, to napotykam na kośc udową ale tak jak by
bezpośrednio nie dotykam miejsca bolącego, bo ono pochodzi jakby z wewnątrz
kości usadowionych
głębiej jakby w okolicach stawu. Nie wiem czy to dobrze opisałem ale tak
jest.

Docjodzi do tego (dużo dużo mniejszy, minimalny ale wyczuwalny) jakby
promieniujący ból do kości poniżej kości udowej - nie wiem jak ona się
nazywa, ale jest ona tą drugą kością obok goleniowej w dolnej częsci nogi .

Nasunęło mi się pytanie Czy to może jakieś bóle reumatyczne? I czy z bólami
reumatycznymi mozna walczyć tymi
laserami?

Bardzo proszę o pomoc.

Dr.Endriu
http://nmp1.w.interia.pl
n...@i...pl

10. Data: 2006-01-25 21:44:55

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 25 Jan 2006 16:25:34 +0100, *Dr.Endriu*
<news:dr84d5$ujc$1@news.interia.pl> napisał(a):
[...]

Lasery raczej nie pomogą. Popytaj o magnetronik (czy jakoś tak). Mnie już
pierwszy zabieg pomógł na stawy skokowe.

--
Kaja

notoryczne bóle głowy
krwawienie z odbytu (kal)