Nawożenie bukszpanu.

1. Data: 2006-04-07 10:44:24

Temat: Nawożenie bukszpanu.
Od: "SlaWasII" <s...@n...wp.pe-el> szukaj wiadomości tego autora

Gdzieś czytałem, że teraz jest najlepszy okres do nawożenia bukszpanu.
Podobno używa się do tego mączki kostnej i przysybuje kompostem.
Gdzie można kupić mączkę kostną i co to takiego. Pytałem w sklepie
ogrodniczym i nie wiedzieli.
Ewentualnie czym toto można zastąpić.

2. Data: 2006-04-07 16:29:22

Temat: Re: Nawożenie bukszpanu.
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SlaWasII" <s...@n...wp.pe-el> napisał w wiadomości
> [...]
> Podobno używa się do tego mączki kostnej i przysybuje kompostem.
> Gdzie można kupić mączkę kostną i co to takiego. Pytałem w sklepie

Mączkę kostną ponoć widziano w okolicach stolicy parę lat temu, jak też o
nią na grupie pytałam:)

Możesz dać nawóz otoczkowany (Pokon, Osmocote), ma podobny do mączki czas
działania - cały sezon:D
A w ogóle to teraz jest czas do nawożenia nie tylko bukszpanu.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-04-07 19:59:48

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzieś czytałem, że teraz jest najlepszy okres do nawożenia bukszpanu.

Teraz jest też bdb okres do ich cięcia !
Mam dużo bukszpanów, przyznam, że wcale ich nie nawożę :-(
Za to sekator w tym roku, mocno pracuje :-)
pozdrawiam, Bogda

4. Data: 2006-04-07 20:35:38

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A w ogóle to teraz jest czas do nawożenia nie tylko bukszpanu.
>
> Pozdrawiam, Basia.

No ale chyba powinno się zaczekać aż istota sprawy wyjdzie z ziemi ...
czyż nie ?

Serdecznie Miłka

5. Data: 2006-04-07 20:54:21

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> No ale chyba powinno się zaczekać aż istota sprawy wyjdzie z ziemi ...
> czyż nie ?

No nie wiem..np. takie hibiskusy ponad dwumetrowe to raczej są stale NAD
ziemią :)))))))

A poważnie, to myślałam o nawożeniu drzewek i krzewów i jutro się za to
wezmę:D

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

6. Data: 2006-04-08 14:39:41

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ale chyba powinno się zaczekać aż istota sprawy wyjdzie z ziemi ...
> czyż nie ?

Wiadomo, funkie ! :-)))
pozdrawiam, Bogda

7. Data: 2006-04-08 20:16:59

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiadomo, funkie ! :-)))
> pozdrawiam, Bogda

Nawet mi do głowy nie przyszło że można coś jeszcze dożywiać niż byliny.
Krzewy, drzewa ... i do tego takie stare ... przecież to samo rośnie ! A i
czasem trzeba przycinać bo się za bardzo rozrasta ... phi !

Serdecznie Miłka

8. Data: 2006-04-09 03:12:32

Od: "pak" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Podobno używa się do tego mączki kostnej i przysybuje kompostem.
> Gdzie można kupić mączkę kostną i co to takiego. Pytałem w sklepie

jeśli chodzi o mączkę - to właśnie są skutki propagandy angielskich programów
ogrodniczych :-) wsiadaj w "tanie linie" i przywieź kilka worków, zrobisz na tym
świetny interes... :-)

9. Data: 2006-04-09 14:51:00

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nawet mi do głowy nie przyszło że można coś jeszcze dożywiać niż
byliny.

no a maliny? rododendrony, róże, klematisy....
Pewnie wszyscy mamy swoje faworyty, którym chętniej coś podsypujemy :-))
Krzewy, rosnąc na ubogiej glebie, bez rozpieszczania rosną wolniej,
wiele z nich zyskuje przez to na urodzie :-)
Ja nawożę przede wszystkim owocowe i dekoracyjne ze względu na kwiaty.
pozdrawiam, Bogda

10. Data: 2006-04-09 20:13:50

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogda"
> no a maliny?

Nie ma takiej potrzeby, jeszcze by się bardziej rozrastały ... a tego
nie chcemy ;-)

> rododendrony,

Mają wilgotno i swoje grzyby na korzeniach - nie nawożę ...

> róże,

Kopczykuję ziemią kompostową którą wiosną rozgarniam i zostawiam - nie
stosuję innych wspomagaczy.

> klematisy....

Ziemia kompostowa a poza tym - same rosną - żadnych sypań.

> Pewnie wszyscy mamy swoje faworyty, którym chętniej coś podsypujemy :-))
> Krzewy, rosnąc na ubogiej glebie, bez rozpieszczania rosną wolniej,
> wiele z nich zyskuje przez to na urodzie :-)

Jeśli rośliny mają możliwości pobierania składników pokarmowych z
wiecznie wilgotnej i chłodnej gleby to żadne dodatkowe sypane nawozy tego
nie zastąpią. A skoro mają ubogą ziemię to trzeba wzmocnić nie "chemicznym"
a organicznym nawozem.

> Ja nawożę przede wszystkim owocowe i dekoracyjne ze względu na kwiaty.
> pozdrawiam, Bogda

A ja zostawiam liście owocowych z zimowych okryć, które dżdżownice
przenoszą w głąb gleby.
Aha ... z mchem walczę nawozem dolomitowym ...

Chyba powinnam sypnąć coś pogłównego - mineralnego (?)
;-)

Serdecznie Miłka

PS.: Czy Wasze sangwinarie też tak konkretnie przyrastają ? W zeszłym
roku były dwa patyczki a w tym 8 !

kolumnowe i karłowe poszukuj
Powiedzonka
bocianie gniazdo