Nawracające anginy u dziecka - co robic ?

1. Data: 2006-04-21 06:49:31

Temat: Nawracające anginy u dziecka - co robic ?
Od: "siulo" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Moj syn ma 7 lat i ciagle meczy sie (ostatnio miesiac w miesiac) z
paciorkowcem, ktory ujawnia sie w postaci anginy lub zapalenia gardla w
lzejszej wersji. Nie wiem juz co robic. Te choroby lapia go nagle, bez
wyraznej przyczyny tzn rano wstaje, jest wszystko ok a wieczorem juz
goraczka i bol gardla. W zasadzie nie musze chodzic juz do lekarzy bo wiem
co mu jest :(
Wiem, ze musze zrobic badanie ASO. Tyle, ze co potem ? Slyszalam rowniez, ze
dobry jest naturalny sok z buraka wiec wlasnie go zrobilam i bede podawac.
Latem wybieramy sie w gory na 5 tygodni. Michal nie ma specjalnie
powiekszonego 3 migdala, migdaly boczne tez sa w normie wiec o wycieciu
raczej nikt nie mowi (zreszta slyszalam ostatnio ze nie zaleca sie wycinania
powyzszych szczegolnie u alergikow; Michal jest alergikiem) Czy jest jeszcze
cos co moge zrobic ? Bede wdzieczna za kazda rade.
Pozdrawiam,
Ola

P.S. Archiwum przeczytalam ale pomyslalam, ze moze jeszcze ktos dopisze cos
nowego :)

2. Data: 2006-04-21 07:56:54

Temat: Re: Nawracające anginy u dziecka - co robic ?
Od: "Małgorzata /Alia/ Majkowska" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

siulo napisał(a):
> [...]
> wyraznej przyczyny tzn rano wstaje, jest wszystko ok a wieczorem juz
> goraczka i bol gardla. W zasadzie nie musze chodzic juz do lekarzy bo wiem

Mam pytanie - jesteś pewna, że za wszystkie infekcje ponosi
odpowiedzialność paciorkowiec, a nie są to pierwotnie infekcje
wirusowe? Około 70% ostrych przypadków zapalenia gardła ma
etiologię wirusową, pozostałe 30% stanowią zakażenia bakteryjne z
czego około 20% przypada na paciorkowca ropnego. Podejrzewam, że
synek miał pobierane wymazy z gardła na konto tych infekcji.
Paciorkowiec odpowiada za wtórne nadkażenia bakteryjne infekcji
wirusowej. On sobie tam spokojnie siedzi i czeka, aż organizm jest za
słaby by się bronić. Natomiast częstość tychże zachorowań
oznaczałaby, że syn ma obniżoną odporność. I tu doszukiwałabym
się problemu.

3. Data: 2006-04-21 08:12:49

Od: "siulo" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata /Alia/ Majkowska" <m...@g...com> napisał w
wiadomości news:1145606214.141508.323550@e56g2000cwe.googlegrou
ps.com...

siulo napisał(a):
> [...]

Mam pytanie - jesteś pewna, że za wszystkie infekcje ponosi
odpowiedzialność paciorkowiec, a nie są to pierwotnie infekcje

Znaczy mam rozumiec, ze najpierw sym walczy z jakims wirusiskiem i tak go
oslabia, ze odzywa sie ukryty paciorkowiec ?
Potem jest to juz na pewno paciorkowiec bo sa to anginy. Teraz pierwszy raz
jest to silne zapalenie gardla ale dwoch laryngologow orzeklo, ze rowniez na
tle pacirokowcowym (jesli tak to mozna okreslic :)) Podobno Michala gardlo
to ksiazkowy przyklad gardla zaatakowanego paciorkowcem.
Tez pomyslalam o tym, ze Michal najpierw z czyms walczy i tak go to oslabia,
ze odyzwa sie po prostu ukryty paciorkowiec.

[...]

No wlasnie nie mial ale mam zamiar zrobic przy najblizszej anginie.

Paciorkowiec odpowiada za wtórne nadkażenia bakteryjne infekcji
wirusowej. On sobie tam spokojnie siedzi i czeka, aż organizm jest za
słaby by się bronić.

Dokladnie o tym pomyslalam.

Natomiast częstość tychże zachorowań
oznaczałaby, że syn ma obniżoną odporność. I tu doszukiwałabym
się problemu.

To prawda. Syn jest alergikiem, od zawsze duzo chorowal. Tylko, ze co z ta
odpornoscia zrobic to tez nie wiem. Bral bronchowaxom i rybomunyl. Po
rybomunylu na rok byl spokoj z anginami i teraz furt od nowa.
Moze przy okazji pobierania krwi na ASO poprosze rowniez o zbadanie poziomow
odpornosci. Slyszalam, ze mozna to z krwi zbadac. Tyle, ze co to w sumie da
nawet jak wyjda zle te wyniki.... ?
Dziekuje za odpowiedz,
Ola

4. Data: 2006-04-21 08:29:55

Od: "Małgorzata /Alia/ Majkowska" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

siulo napisał(a):
.

> [...]
> odpornosci. Slyszalam, ze mozna to z krwi zbadac. Tyle, ze co to w sumie da

Koniecznie zrób testy, żeby znaleźć winowajcę. I to skórne...
Jeśli to alergia wziewna - może zaowocować astmą. Częste
zachorowania to prawdopodobnie skutek alergii. W pierwszym rzędzie
poszłabym do dobrego alergologa. Ale naprawdę dobrego.

U nas we wzmacnianiu odporności egzamin zdały homeopatyki Heel-a,
szczepionka ze zmodyfikowanej echinacei, olejek pichtowy i wziewne
sterydy w minimalnej dawce. Kurczę sama się dziwię, bo nie wierzę w
czary-mary. Ale od października mam spokój.

5. Data: 2006-04-21 08:39:43

Od: "siulo" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata /Alia/ Majkowska" <m...@g...com> napisał w
wiadomości news:1145608194.971074.123550@v46g2000cwv.googlegrou
ps.com...

siulo napisał(a):
.

> [...]

zachorowania to prawdopodobnie skutek alergii. W pierwszym rzędzie
poszłabym do dobrego alergologa. Ale naprawdę dobrego.

Jesli chodzi o alergie to jest opanowana. Michal mial robione testy, bierze
claritine i inne srodki doraznie i jest ok. On tylko w zasadzie choruje na
angine.

[...]

Wlasnie ja tez nie. A dodatkowo mowiono mi, ze u alergikow homeopatia sie
nie sprawdza.
Pozdrawiam,
Ola

6. Data: 2006-04-21 08:43:35

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

siulo napisał(a):

> Witam,
> Moj syn ma 7 lat i ciagle meczy sie (ostatnio miesiac w miesiac) z
> paciorkowcem, ktory ujawnia sie w postaci anginy lub zapalenia gardla w
> lzejszej wersji. Nie wiem juz co robic.
/.../
> Czy jest jeszcze
> cos co moge zrobic ? Bede wdzieczna za kazda rade.

U nas w przypadku dzieci 5/7 lat pomogło sanataorim w Rymanowie. Od
października zeszłego roku z choróbskami antybiotykowymi spokój; a to co
się przyplątało raz czy dwa, nie wymagało łażenia po lekarzach. Raz córa
przywlekła jakiegoś wirusa jelitowego z przedszkola.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

7. Data: 2006-04-21 08:49:15

Od: "Małgorzata /Alia/ Majkowska" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

siulo napisał(a):

> Wlasnie ja tez nie. A dodatkowo mowiono mi, ze u alergikow homeopatia sie
> nie sprawdza.

Też się dziwię. Małej wylazła ewidentna alergia na roztocza, ale
homeopatyki jej pomogły.... Dodatkowo poszłam do Przychodni
Bonifratrów. http://www.bonifratrzy.pl/warszawa/index.html
Zapisali jej specjalne ziółka, które pakowałam w nią namiętnie -
zwłaszcza ten olejek. I też podejrzewam, że odegrał swoją rolę.
Młodszy syn bierze tylko homeopatyki i 1 dawkę budesonidu-mite raz
dziennie i odpukać nic się nie dzieje.

8. Data: 2006-04-21 08:56:45

Od: "siulo" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata /Alia/ Majkowska" <m...@g...com> napisał w
wiadomości news:1145609355.414951.9110@g10g2000cwb.googlegroups
.com...
siulo napisał(a):

> [...]

zwłaszcza ten olejek. I też podejrzewam, że odegrał swoją rolę.
Młodszy syn bierze tylko homeopatyki i 1 dawkę budesonidu-mite raz

To super :) Ja mam namiar na dobrego homeopate ale sama nie wiem....
Tej przychodni o ktorej piszesz nie ma w Trojmiescie ale jest w Zakopanem.
Planujemy tam byc miesiac latem wiec teoretycznie bylby czas zeby tam sie
udac. Jeszcze pomysle o tym. Dziekuje za wskazowki.
Ola

9. Data: 2006-04-21 10:21:39

Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

siulo w news:e29v7s$kn7$1@news.onet.pl:

> [...] Archiwum przeczytalam ale pomyslalam, ze moze jeszcze ktos
> dopisze cos nowego :)

Z moją małą kiedyś po kilkumiesięcznej serii infekcji wybrałam się
do dobrego pulmonologa-alergologa. Z testów (z krwi) wyszło jej
sporo bardzo lekkich alergii. Dostawała przez kilka miesięcy dosyć
drogi lek dla astmatyków - który lekarz określił jako niekonieczny,
ale bardzo pomocny - oraz typowy syrop dla alergików.
Oprócz tego zaaplikowałam jej kurację z Citroseptu (ekstrakt
z pestek grejpfruta), który wzmacnia i odtruwa organizm.
Poprawa była natychmiastowa. Od czterech lat żadnych antybiotyków
ani prawdziwej choroby - tylko od czasu do czasu katar, czasem
z lekkim kaszlem, który natychmiast traktuję Citroseptem plus
Tantum verde w pastylkach - i nie rozwija się z kataru nic większego
(a przedtem zawsze).

Natek

Wakacje
[wawa raczej] kurs anielskiego dla 10-cio latki za granicą
Rozmówki z "Zerówki"
DZieci w bloku dla emerytów
kłótliwa 8 latka