Nie-lukier.

31. Data: 2012-10-04 08:22:13

Temat: Re: Nie-lukier.
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na pewno nie - ma to być lepka półprzezroczysta polewa o wyglądzie
> niezastyglego lukru, ale nie tężejąca w skorupkę, tylko pozostajaca w
> stanie półpłynnym, jednak nie ściekającym. Dokładnie taka jest np na
> ciastkach "gniazdka ptysiowe" (są to pączki jakieśtam), sprzedawanych w
> stacjach Statoil. Ta szczególnie mi smakuje. I czasem na niektórych
> pączkach tradycyjnych ją widuję.

A nie jest to może pomada cukiernicza?
Np. http://www.cincin.cc/index.php?showtopic=21170

qr.a
--
barszcz czerwony i chłodnik

32. Data: 2012-10-04 11:22:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Oct 2012 00:14:27 +0200, Fragile napisał(a):

> [...]
niektórych. Pewnie nie każdemu wychodzi ;-)

> Ale penuche icing nie jest, i nie powinno być półprzezroczyste, a o ile
> dobrze zrozumiałam, Ikselce chodzi o polewę/lukier półprzezroczysty. Często
> się taki (lepki właśnie) spotyka na pączkach, babkach drożdżowych,
> makowcach.

No fakt, to co zlinkowała Czeremcha nie jest zbyt przejrzyste, albo
wcale...

(by XL)

33. Data: 2012-10-04 11:34:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 04 Oct 2012 10:22:13 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2012-10-02 15:48, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> A nie jest to może pomada cukiernicza?
> Np. http://www.cincin.cc/index.php?showtopic=21170
>
> qr.a

Może i tak. Musze spróbować, tylko że widzisz, miałam rację z tym syropem
skrobiowym. Se zrobię sama, albo po prostu rzadki krochmal dodam do
normalnego rumowego lukru. I będzie :-)
(by XL)

34. Data: 2012-10-04 19:22:21

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 4 października 2012 00:14:26 UTC+2 użytkownik Fragile napisał:

> [...]
> dobrze zrozumiałam, Ikselce chodzi o polewę/lukier półprzezroczysty. Często
> się taki (lepki właśnie) spotyka na pączkach, babkach drożdżowych,

Ja zrozumiałam, że Ikselce chodzi o taki na "donatach" z reklamy Orbit ;-). Więc nie
przezroczysty, bo na "donatach" jest zdecydowanie biały albo różowy... Żadnej
półprzezroczystości...

http://media.photobucket.com/image/doughnuts/slash_l
ennon55/doughnuts.png?o=11

Ania

35. Data: 2012-10-04 19:30:03

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A co powiesz na to...

http://www.foodandwine.com/recipes/kaffir-lime-cocon
ut-glaze

Albo to:

http://www.foodandwine.com/recipes/rich-five-spice-g
laze

Albo to...

http://www.foodandwine.com/recipes/tart-cranberry-gl
aze

Ania

36. Data: 2012-10-05 10:54:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Oct 2012 12:22:21 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> [...]
nie przezroczysty, bo na "donatach" jest zdecydowanie biały albo różowy... Żadnej

A nie, no to nie to.
Gdzieś mi się po głowie kołacze, że aby lukier pozostał lepki, a nie
chrupiący, należy dodac trochę oleju. Ale czy to prawda... muszę spróbowac.
(by XL)

37. Data: 2012-10-05 10:59:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Oct 2012 12:30:03 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> A co powiesz na to...

> [...]

Może? Zauważ, co się tam wspólnie pojawia: light corn syrup. Czyli syrop ze
skrobi, tu kukurydzianej... Miałam rację, syrop skrobiowy...
Corn syrup, hmm...
http://www.tipy.pl/artykul_13033,jak-zrobic-syrop-ku
kurydziany.html
:-)
(by XL)

38. Data: 2012-10-05 13:14:53

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 5 października 2012 13:00:02 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> http://www.tipy.pl/artykul_13033,jak-zrobic-syrop-ku
kurydziany.html

Jakieś to naciągane... :-P

Ania

39. Data: 2012-10-05 14:07:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Oct 2012 06:14:53 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

kurydziany.html

> Jakieś to naciągane... :-P

Chyba spróbuję z krochmalem, ten "myk" jakoś mi bardziej pasuje do tego,
czego szukam. O oleju doczytałam, ze dodaje się kilka kropel, aby lukier
był błyszczący, kiedy zastygnie.

(by XL)

40. Data: 2012-10-05 14:41:25

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A może by tak... sztuczny miód? Skoro syrop skrobiowy można kupić tylko w ilościach
mierzonych cysternami i beczkami, a używa się go do produkcji sztucznego miodu...

http://portalwiedzy.onet.pl/19310,,,,syrop_skrobiowy
,haslo.html

Ania

Nalewka z aronii.