Nie wierzę w życie po śmierci

1. Data: 2010-08-28 18:40:25

Temat: Nie wierzę w życie po śmierci
Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A nawet jeśli jest, trzeba żyć całkowicie tym, co tutaj. Myślenie o
życiu potem jest bajką i odwodzeniem ludzi od prawdziwego życia, pełnego
życia, odważnego życia tutaj. Nad człowiekiem zwisa topór sądu "potem"
bądź nagrody "potem" i nie może myśleć o swoim życiu teraz i całkowicie
się na nim skupić, bo odganiany jest od tego wciąż myślą "a co będzie
potem". "A jak zostanę oceniony za to potem?". "A może robię źle z
perspektywy 'potem'?". Człowiek taki jest rozdwajany na pół, zaczyna być
schizofrenikiem, bo jest rozdwojony, jeśli chodzi o cele: jeden w
zamierzchłej przyszłości, o którym musi myśleć od czasu do czasu i
baczyć na niego; drugi tutaj przed nim, w tej chwili. To może spowodować
tylko chorobę. Moje podejście powoduje wielkie uproszczenie życia i
tego, czym jest ten świat. Jest tylko ten świat.

Rozumiem też Dawkinsa, lepiej go teraz rozumiem, gdy w jednym ze swych
filmów mówi (bądź jego rozmówca), że niewiara w Boga i tamten świat
powoduje lepsze wykorzystywanie i cieszenie się, docenienie tego jednego
życia.

2. Data: 2010-08-28 19:27:00

Temat: Re: Nie wierzę w życie po śmierci
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek Zawodny" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
>A nawet jeśli jest, trzeba żyć całkowicie tym, co tutaj.

Tak jestesmy skonstruowani, ze musimy zyc i zyjemy (poza niektorymi chorymi
jednostkami) tym co tu i teraz, naprawde rece mi opadaja, jak czytam Twoje
posty.

> [...]
> filmów mówi (bądź jego rozmówca), że niewiara w Boga i tamten świat
> powoduje lepsze wykorzystywanie i cieszenie się, docenienie tego jednego

Ale sam Dawkins twierdzi, ze nie ma absolutnej pewnosci, ze Boga nie ma.

3. Data: 2010-08-28 19:30:54

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-28 21:27, Ghost pisze:
naprawde rece mi opadaja, jak
> czytam Twoje posty.

To jest raniące, co tu piszesz. Zastanawiam się, czy masz coś takiego
jak empatia, albo czy lubisz sprawiać ból.

4. Data: 2010-08-28 19:58:00

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

>W dniu 2010-08-28 21:27, Ghost pisze:
> naprawde rece mi opadaja, jak
>
> To jest raniące, co tu piszesz. Zastanawiam się, czy masz coś takiego jak
> empatia, albo czy lubisz sprawiać ból.

Wez pod uwage, ze Ty pierwszy mnie ranisz.

5. Data: 2010-08-28 20:03:53

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-28 21:58, Ghost pisze:

> Użytkownik "Piotrek Zawodny" <p...@o...pl> napisał w
> wiadomości news:i5bo5e$20c$2@news.onet.pl...

> Wez pod uwage, ze Ty pierwszy mnie ranisz.
Z tego, co zauważyłem, zaczęło się od tego, że jestem banalny i
dziecinny. Facet jest dziecinny, najwyżej ktoś go wrzuci do kf.
Później było "...bo ja jestem taki zuy...", co też nie było zbyt
merytoryczne, ale takie rozlazłe, i z tym skojarzyłem dzisiejsze swoje
myśli o Twojej niedbałości.

6. Data: 2010-08-28 20:51:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Aug 2010 20:40:25 +0200, Piotrek Zawodny napisał(a):

> Nad człowiekiem zwisa topór sądu "potem"
> bądź nagrody "potem" i nie może myśleć o swoim życiu teraz i całkowicie
> się na nim skupić, bo odganiany jest od tego wciąż myślą "a co będzie
> potem".

Tylko wtedy, kiedy wie, że żyje źle. Bo kiedy nie wie o tym lub żyje dobrze
- nie ma takich problemów :-)

7. Data: 2010-08-28 21:12:13

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):
> Dnia Sat, 28 Aug 2010 20:40:25 +0200, Piotrek Zawodny napisaďż˝(a):

> Tylko wtedy, kiedy wie, �e �yje �le. Bo kiedy nie wie o tym lub �yje dobrze
> - nie ma takich problem�w :-)
Jak narazie świat i obserwator są sprzecznością, więc jeśli Dawkins to
część świata, to w oderwaniu od rzeczywistości nikt szczęśliwy nie
jest. A poza tym przy schizofrenii nie ma rozczepienia umysłu, są
urojenia, więc albo Dawkins o tym pojęcia nie ma, albo nich sobie
Zawodny wodę z głowy wyleje.

8. Data: 2010-08-28 21:32:01

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-28 23:12, glob pisze:

A poza tym przy schizofrenii nie ma rozczepienia umysłu, są
> urojenia,

Termin schizofrenia oznacza rozszczepienie umysłu.

9. Data: 2010-08-28 21:35:18

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-28 23:12, glob pisze:
A poza tym przy schizofrenii nie ma rozczepienia umysłu, są
> urojenia,

W nie każdej postaci schizofrenii są urojenia.

10. Data: 2010-08-28 21:43:33

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Sie, 23:32, Piotrek Zawodny <p...@o...pl> wrote:
> W dniu 2010-08-28 23:12, glob pisze:
>
>   A poza tym przy schizofrenii nie ma rozczepienia umysłu, są

> Termin schizofrenia oznacza rozszczepienie umysłu.

Termin schizofrenia to urojenia, rozczepienia to do zaburzeń
sobowości. Media wytworzyły takie głupoty, że przy schizofreni masz
rozczepienia.

Vilar
Prawda nie jest ceniona w świecie
MOJEMU DETENCE...